جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3715- تاریخ : 1395/06/15 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (دوشنبه)

 اخبار خارجي 

وزير تربيت عراق خبرداد:

عراق نيازمند ساخت 20 هزار مدرسه جديد

وزير تربيت عراق به ضرورت تحول در نظام آموزش و پرورش اين کشور اشاره کرد و گفت: نيازمند ساخت 20 هزار مدرسه جديد در عراق هستيم.

به گزارش ايسنا، محمداقبال عمرالصيدلي، وزير تربيت عراق در ديدار با فاني وزير آموزش و پرورش کشور با بيان اينکه اميد است در اين سفر به راهکارها و روش‌هاي نوين در همکاري و نزديک شدن دو وزارتخانه در چارچوب‌هاي آموزش و پرورش برسيم و تجربيات خوبي را با يکديگر تبادل کنيم اظهار کرد: تشابهات زيادي در نوع زندگي شهروندان دو کشور وجود دارد و آموزش و پرورش ايران در حوزه ساخت و ساز مدارس و تاليف کتب درسي از تجربيات خوبي برخوردار است.

وي افزود: در آموزش و پرورش عراق مشکلاتي وجود دارد و از کمبود مدرسه رنج مي‌بريم. آخرين مرتبه‌اي که دولت عراق اقدام به نوسازي مدارس کرد به سال 68 بر مي‌گردد و پس از آن سرمايه گذاري جدي و جديدي در اين خصوص انجام نشده است. به علت جنگ ها در کشور عراق رشد مستمري در زاد و ولدها داشتيم و مدارس تکافوي نياز دانش آموزان را نمي‌داد. بايد از تجربيات شما در بهره برداري از سرمايه گذاري‌هاي بخش خصوصي استفاده کنيم.

وزير تربيت عراق با بيان اينکه 9 ميليون دانش آموز عراقي در 23 هزار مدرسه مشغول تحصيل هستند گفت: براي آنکه مدارس خود را تک نوبته کنيم نياز به ساخت 20 هزار مدرسه جديد داريم. در اين ميان سه راهبرد و استراتژي وجود دارد، نخست ساخت مدارس غير انتفاعي و تشويق بخش خصوصي به ساخت و ساز مدارس است که اخيرا فعال شده و راهبرد دوم تاکيد بر آموزش معلمان براي بالا بردن سطح علمي مدارس است. تراکم بالا در کلاس‌هاي درسي موجب ضعف بنيه علمي دانش آموزان شده است.


چالش هاي معلمان در کشورهاي جهان سوم

فقدان ابزارهاي آموزشي و برطرف نشدن نيازهاي اوليه کلاس درس، از جمله چالش هايي است که معلمان جهان سوم با آن رو به رو هستند.به گزارش پانا به نقل از يورونيوز، بسياري از کشورهاي در حال توسعه به ويژه در مناطق روستايي از کمبود معلمان زبده برخوردارند و از اين مسئله رنج مي برند.کمبود منابع مالي و انساني در اين کشورها سبب مي شود که جمعيت کلاس به 60 دانش آموز مي رسد و همين امر يکي از بزرگترين مشکلات معلمان در کشورهاي در حال توسعه به شمار مي رود.

همچنين فقدان ابزارهاي آموزشي و برطرف نشدن نيازهاي اوليه کلاس درس، از ديگر چالش هايي است که معلمان جهان سوم با آن رو به رو هستند.

علاوه بر اين، نبود کلاس هاي آموزشي و بازآموزي ويژه معلمان نيز بر روند آموزشي اين کشورها تاثيرات منفي مي گذارد. به تازگي در همين راستا يکي از انجمن هاي آموزشي در اروپا اقدام به برگزاري کلاس هاي آموزشي براي معلمان برخي کشورهاي جهان سوم کرده است که از آن ميان مي توان به موزامبيک، مالاوي، گينه بيسائو،‌هند،‌کنگو و آنگولا اشاره کرد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون