جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3338- تاریخ : 1394/02/20 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (يكشنبه)

 رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت و گو با شاپرك:
 توزيع مدارس استعدادهاي درخشان در سطح تهران نامتوازن است 

 
رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان ودانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش با اشاره به ادغام آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان با آزمون ورودي مدارس نمونه دولتي گفت:با اين اقدام پيشرفت تحصيلي جايگزين هوش تحصيلي شد واين موضوع با فلسفه تاسيس وراه اندازي مدارس استعدادهاي درخشان همخواني ندارد. شجاعي در ادامه صحبت هاي خود تصريح کرد: تاسيس وراه انداري مدارس استعدادهاي درخشان در سطح شهر وشهرستان هاي استان تهران نامتوازن صورت گرفته است بطوريکه از10مدرسه استعدادهاي درخشان شهر تهران 5مدرسه در امتدادجنوب شرق شهر واقع گرديده است.

رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان ودانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش از ضرورت استانداردسازي آئين‌نامه ها و بازنگري در اساسنامه مدارس استعدادهاي درخشان خبرداد وگفت: در حال تدوين اساسنامه جديد هستيم وتلاش مي کنيم در ساماندهي مدارس به سيستم بکفا ورود پيدا کنيم واين مدارس را متفاوت از مدارس عادي تعريف وسازماندهي نمائيم. وي گفت:از مديران مدارس استعدادهاي درخشان مي خواهيم نگاه کنکوري خود به المپيادها را اصلاح نمايند.چراکه برگزاري المپيادهاي علمي بستري است که دانش آموز توانايي هاي بالقوه خود را در آن محک مي زند ويک خودارزيابي از ظرفيت هاي خويش انجام مي دهد. شجاعي تصريح کرد: در مدارس استعدادهاي درخشان بايد ساختارعمومي ذهن شکسته شود تا دانش آموزمتفاوت فکر کند.بايد خلاقيت آموزش داده شود.رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان ودانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش هدف از برگزاري آزمون هاي پيشرفت تحصيلي را شناسايي چالش هاي آموزش توصيف وافزود: نتايج اين آزمون ها چراغ راهي براي شناسايي ضعف ها ومشکلات است.وي در خاتمه با اشاره به طرح هاي در حال اجرا در مدارس استعدادهاي درخشان خاطرنشان کرد: معتقديم اين طرح ها خوب است ولي با نقطه پايداري اثرات آن ها هنوز فاصله داريم.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون