جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3332- تاریخ : 1394/02/13 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (يكشنبه)

 وزير آموزش و پرورش:
 ابلاغ مجوز استخدام 5 هزار نيروي انساني بالاي ليسانس به زودي 

 
وزير آموزش و پرورش با تاکيد بر ضرورت ساماندهي و بهسازي نيروي انساني در آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام 5 هزار نيروي انساني بالاي ليسانس صادر شده و به زودي ابلاغ مي‌شود.به گزارش شاپرك، علي اصغر فاني از صدور مجوز استخدام 5 هزار نيروي انساني بالاي ليسانس خبر داد و اظهار کرد: نيروي انساني در آموزش و پرورش ساماندهي و بهسازي مي‌شود. وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه «در اين استخدامها اولويت با فرزندان فرهنگيان است»، افزود: افرادي که در آموزش و پرورش استخدام مي شوند به مدت يک سال در دانشگاه فرهنگيان آموزش مي‌بينند و براي آنها گواهينامه معلمي صادر مي‌شود.

فاني ضمن انتقاد از عدم توازن استخدام‌ها در مناطق محروم و برخوردار تصريح کرد: براي استخدام نيروي انساني متناسب با نياز خود اقدام مي‌کنيم و اين استخدام‌ها بر مبناي رشته، جنسيت و جغرافيا صورت خواهد گرفت.

وي با بيان اينکه در استخدام‌هاي گذشته هيچ تفکر و تدبيري حاکم نبوده است، اذعان داشت: استخدام‌ها در گذشته بدون فکر، برنامه‌ريزي، تدبير و تعقل صورت گرفته و ما را با مشکل مواجه کرده است. افرادي که در آموزش و پرورش استخدام مي شوند به مدت يک سال در دانشگاه فرهنگيان آموزش مي‌بينند و براي آنها گواهينامه معلمي صادر مي‌شود.

فاني با بيان اينکه «ميانگين فعاليت معلمان در نقاط محروم کمتر از 2 سال است» افزود: متاسفانه در برخي مناطق تعدد نيرو داريم و در مناطقي نيز با کمبود نيروي انساني مواجه هستيم.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: مشکلات موجود در آموزش و پرورش را نمي شود يک شبه و يک ساله حل کرد، راه حل آموزش و پرورش زمان بر است و در يک بازه زماني 5 ساله حل خواهد شد.

وي اعلام کرد: نظام رتبه بندي معلمان هم در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و سطح امتيازات نيز به 1300 افزايش يافته است. در اين رتبه بندي ، افزايش شايستگي و مهارتهاي معلمان نيز مورد تاکيد بوده است.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه تا خرداد 92 به عنوان يک معلم در کلاس درس حاضر مي‌شدم، افزود: با مسائل و مشکلات مختلف موجود در آموزش و پرورش آشنا هستم.

وي با اشاره به ضرورت اجراي سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش اظهار کرد: اين طرح از سال 82 در آموزش و پرورش کليد خورد و در سال 91 به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اين سند يک سند بالادستي و راهنماي عملي براي آموزش و پرورش است.

فاني با بيان اينکه «در سند تحول بنيادين تربيت دانش آموزان ، به استناد فلسفه تعليم و تربيت اسلامي در قالب 6 ساحت مورد توجه قرار گرفته است »گفت: ساحت اول در قالب تربيت علمي و فناورانه است و ساحت دوم نيز شامل تربيت ديني و اخلاقي مي شود. وي افزود: دانش آموزان بايد به مسائل علمي و آموزشي توجه داشته باشند اما آنچه که به تربيت همه جانبه کمک مي‌کند، تربيت اخلاقي است و بنا به فرمايشات رئيس جمهور يکي از خلاء هايي که در جامعه احساس مي شود خلاء اخلاقي است.

وزير آموزش و پرورش ساحت سوم را در قالب تربيت بدني عنوان کرد و اذعان داشت: بايد به رشد سلامت دانش‌آموزان در مدرسه توجه جدي کرد، قرار نيست تحصيل تک ساحتي باشد.

وي تربيت اجتماعي، سياسي، تربيت اقتصادي و ساحت هنري و زيباشناختي را از ديگر ساحت هاي مورد توجه در سند تحول بنيادين عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان بايد احساس و حس زيبايي شناختي داشته باشند و بتوانند در آينده به اقتصاد کشور کمک کنند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون