جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3284- تاریخ : 1393/12/02 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (شنبه)

 جذب مربيان سلامت از سال آينده از ميان فارغ التحصيلان ساير دانشگاه‌ها 

 
رئيس مرکز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: شيب هوشمند سازي مدارس که از ابتداي طرح روند خوبي را داشت در مسير کار به دليل محدوديت و کمبود منابع لازم با کندي مواجه شد که تلاش جدي براي سرعت بخشي به اين فرايند ادامه دارد.به گزارش (ايسنا)، دکترخسرو نظري در حاشيه همايش مديران مدارس نواحي 1 و 2 بندرعباس و در جمع خبرنگاران از اجراي آزمايشي طرح تبلت دانش آموزي خبر داد و گفت: در راستاي هوشمند سازي مدارس طرح تبلت دانش آموزي هم اکنون به شکل پايلوت در سه دوره تحصيلي در تهران آغاز شده است و براي سال تحصيلي آينده در سراسر کشور اجرايي مي شود.نظري افزود: در حال حاضر تبلت به عنوان يکي از جديدترين و جذاب ترين فناوري اطلاعاتي در ميان وسايل چند رسانه اي ديجيتال شناخته مي شود و از قابليت حمل آسان نيز برخوردار است. علاوه برحجم و وزن کم و قابليت جابجايي بالا ،تبلت در مقايسه با ساير رايانه ها انرژي کمتري در مصرف دارد و براي ياداشت برداري و ثبت نکات نيزاز کابرد بالايي برخوردار است.وي ادامه داد: در اين طرح تبلت‌ها با ظرفيت و مشخصات خاصي دراختيار مدارس تعيين شده قرارگرفته اند تا بازدهي آن در فرايند کارمشخص و در صورت موفقيت در سراسرکشور اجرايي شود.رئيس مرکز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه آموزش معلمان و فراهم نمودن زمينه استفاده بهينه ازاين تکنولوژي را مورد تاکيد قرارداد و گفت: از آنجايي که اين طرح در امتداد طرح هوشمند سازي مدارس مي کوشد با تکيه بر فن‌آوريهاي روز در فرايند آموزش نقش آفرين باشد ، تاکيد بر اين است به شکل يک مجموعه کامل ارائه شود که آموزش معلمان و مديران و بهره گيري از ظرفيت حداکثري اين تکنولوژي مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است.

وي يادآورشد:در حال حاضر اين ظرفيت به عنوان يکي از حلقه هاي هوشمند سازي مطرح است و ممکن است درآينده با روند شتاباني که تکنولوژيهاي ارتباطي دارند سيستم هاي پيشرفته تري حتي جايگزين تبلت شود.

اين مقام مسوول با اشاره به جزييات روند اجراي پايلوت طرح گفت: در اين راستا در کنار آموزش و پرورش که برنامه تجهيز يک کلاس از هر مدرسه را برعهده دارد، اولياي عزيز نيز با تجهيز يک کلاس مشارکت دارند که اين طرح در برخي از استانها نيزبه شکل غير رسمي در حال اجراست.

وي از استقبال برخي شرکت ها و برندهاي خاص در اين راستا خبرداد و گفت: در صورت اجرايي شدن اين طرح در سطح کشور قطعا با لحاظ همه شرايط مورد نظر آموزش و پرورش، اين طرح به مناقصه گذاشته مي شود.

40هزار مدرسه با80هزار کلاس درس در کشور از تجهيزات هوشمند برخوردارند

اين مقام مسوول درادامه با اشاره به آخرين وضعيت روند هوشمند سازي مدارس هوشمند کشور،بيان داشت:هم اکنون 40هزار مدرسه با80هزار کلاس درس در سراسر کشور از تجهيزات هوشمند برخوردار هستند و روند هوشمند سازي ساير مدارس ادامه دارد.

وي اضافه کرد: شيب هوشمند سازي مدارس که از ابتداي طرح روند خوبي را داشت در مسير کار به دليل محدوديت و کمبود منابع لازم با کندي مواجه شد که تلاش جدي براي سرعت بخشي به اين فرايند ادامه دارد.

رئيس مرکز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، بهره گيري از تکنولوژي روز در فرايند آموزش و ياددهي را از جمله الزامات طرح هوشمند سازي مدارس بيان کرد و گفت: اجراي طرح ملي هوشمند سازي مدارس باهدف استفاده از فناوري اطلاعات در تمام فرايند هاي مدرسه (آموزشي ، پرورشي و مديريت ) از سال 91 اجرايي شده است و تمرکز جدي در استمرار اين طرح با تکيه برفن آوري‌هاي روز است.

نظري با بيان اينکه امسال 230ميلياردريال اعتبار ويژه هوشمند سازي در سطح کشور توزيع شده است خاطر نشان کرد: ازاين ميزان هشت ميليارد و 400ميليون ريال به استان هرمزگان اختصاص داده شده است که براي تجهيز کتاب کار و فن آوري و کليه ملزومات سخت افزاري ونرم افزاري هزينه شده است.

وي اضافه کرد: سال گذشته نيز مبلغ 150ميليارد ريال در دوره ابتدايي براي کتاب کار و فن آوري هزينه شده است که سهم استان هرمزگان پنج ميليارد ريال بوده است.

جذب مربيان سلامت از سال آينده از ميان فارغ التحصيلان ساير دانشگاه‌ها

اين مقام مسوول در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه روند جذب نيروي انساني در آموزش و پرورش از طريق دانشگاه فرهنگيان دنبال مي شود خاطرنشان کرد: براي سال تحصيلي 95-94 در برخي از رشته ها مانند مربيان سلامت با استفاده از ظرفيت ماده 28اساسنامه دانشگاه فرهنگيان از فارغ التحصيلان ساير مراکز آموزش عالي بهره خواهيم گرفت که پس ازتعيين صلاحيت و آموزشهاي لازم استخدام شوند تا کمبود نيروي انساني جبران شود.

نظري در پايان محورها و سياست هاي وزارت آموزش و پرورش را ارتقاء منابع انساني، تعالي مديريت مدارس، مشارکت در بخش هاي مختلف آموزش و پرورش و بودجه ريزي عملياتي ذکرکرد و گفت:وزارت آموزش و پرورش با نگاه تحول گرا همه ظرفيت ها را براي رشد و بالندگي نظام تعليم و تربيت در سراسر کشور بسيج کرده است.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
فرهنگ و هنر
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون