جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3134- تاریخ : 1393/05/29 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (چهارشنبه)

 ميز خبر 

نگاهي به كارنامه برنامه هاي طنز تلويزيوني؛ از آغاز تا کنون

محسن سليماني فاخر

قسمت پنجم

با اين حال 'نوروز 77' و 'طنز 77' سر آغاز جديدي براي مديري بود كه بتواند برنامه‌هاي بي مايه تلويزيون را با سبك جديدي در نمايش هاي كمدي متحول ساخته و سليقه مخاطبان را ارتقاء بخشد.'ببخشيد شما'(1378)، 'پلاك 14'(1379)، 'نود شب'(1378)، 'طنز 80'(1380) از اين دسته برنامه ها بودند.روند محبوبيت او در سال 1381 در كنار 'پيمان قاسمخاني' و مجموعه 'پاورچين' آغاز شد كه طي آن مديري، جواد رضويان، سحر ولدبيگي، سحر زكريا، سيامك انصاري و محمدرضا هدايتي را به تلويزيون آورد.

او سپس به تجربه اي بكر به نام 'شب هاي برره'‌ در سال 1384 پرداخت و بدون برانگيختن حس غيرت و تعصب قومي، معضلات و سنت‌هاي غلط را به نقد و چالش كشيد و توانست عنوان بزرگترين اتفاق طنز را در تلويزيون كسب كند كه در ادامه با 'نقطه چين' و 'جايزه بزرگ' تفكرات و ايده هاي خود را مطرح و مخاطبانش را راضي كرد.

نقطه قوت آثار مديري، توجه به سليقه مخاطبان است و اگر نقصي در مجموعه اش ببيند، بلافاصله در پي اصلاح آن و جايگزين كردن عوامل بهتر است و به همين خاطر همواره موفق ظاهر شده است.

سوابق مهران مديري نشان مي دهد او كسي نيست كه بي گدار به آب بزند. اصولا مديري نشان داده تا وقتي از موفقيت مالي و مردمي يك كار اطمينان نداشته باشد، وارد گود نمي شود.

مديري هنرمندي مردمي است كه گاه حكم موج سوار ماهر و كاركشته اي را دارد كه امواج دريا و بادهاي مخالف و موافق را به خوبي مي شناسد. او مي داند كه چه وقت و چگونه زاويه اش را به چه مقدار تغيير دهد تا غرق نشود و همواره در اوج بماند.

عطاران در روند مجموعه هاي طنز آيتمي

رضا عطاران ديگر هنرمندي بود كه با مجموعه طنز 'پرواز 57' فعاليت تصويري خود را به عنوان بازيگر آغاز كرد.

ادامه دارد...


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
فرهنگ و هنر
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون
آگهي