جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 1681- تاریخ : 1388/03/13 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران -(چهارشنبه)(سالگرد رحلت حضرت امام خميني (ره)را تسليت مي گوييم)

  بيژني اعلام کرد:
 افزايش نرخ اتوبوسهاي بليتي و ريالي از 15 خرداد 

مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از افزايش قيمت نرخ اتوبوسهاي بليتي و ريالي خبر داد و افزود: اين افزايش قيمتها از 15 خرداد ماه جاري اعمال مي شود.
 حسين بيژني  به تشريح برنامه هاي اتوبوسراني در مراسم بيستمين سالگرد ارتحال امام (ره) اختصاص داشت، در پاسخ به سئوالي در رابطه با افزايش قيمت نرخ در اتوبوسهاي بليتي و ريالي خاطرنشان کرد: افزايش نرخهاي اتوبوسهاي بخش خصوصي و اتوبوسهاي بليتي از 15 خرداد ماه اعمال مي شود و در مورد اتوبوسهاي بخش خصوصي افزايش اندکي در کرايه  هاي 150 توماني داشتيم. قيمت بليت اتوبوسهاي بليتي نيز از 15 خرداد ماه به 25 تومان افزايش مي يابد. بيژني در پاسخ به اين سئوال که اتوبوسهاي جديد دوکابين چه زماني پلاک مي  شوند و در حال حاضر چه تعداد اتوبوس پلاک نشده در شهر تهران وجود دارد، گفت: موضوع پلاک شدن اتوبوسهاي دوکابين با راهنمايي و رانندگي حل شده و در حال انجام مراحل آن هستيم، چرا که از ابتدا اين اتوبوسها از لحاظ فني و استانداردهاي جهاني هيچ مشکلي نداشتند. وي در عين حال افزود: البته بابت تعدادي از اتوبوسهاي تحويلي وزارت کشور از سال گذشته مشکل پلاک داريم چرا که اين اتوبوسها وارداتي بوده و به دليل ديزلي بودن، امکان پلاک شدن آنها وجود ندارد. به گزارش  مهر،بيژني با بيان اينکه اين اتوبوسها در شهرستانهاي استان تهران که تحويل داده شده، پلاک شده اند، خاطر نشان کرد: پليس راهنمايي و رانندگي اين اتوبوسها را هرچند وقت يک بار متوقف مي کند و به همين دليل براي رانندگان اين اتوبوسها که در بخش خصوصي فعال هستند و اقساط اتوبوس را کامل پرداخت کرده اند، مشکلات زيادي به وجود آمده و حداقل کار وزارت کشور اين است که براي جلوگيري از توقف اين اتوبوسها، با پليس راهنمايي و رانندگي مذاکره داشته باشد. وي در پاسخ به سئوال ديگري در رابطه با تعداد اتوبوسهاي فرسوده ناوگان اتوبوسراني شهر تهران خاطر نشان کرد: يک  هزار و 220 دستگاه اتوبوس فرسوده در سال گذشته از رده خارج شد و ظرف يک ماه آينده نيز 250 دستگاه ديگر از رده خارج مي شود و با محاسبه اين تعداد اتوبوس  خارج شده از رده، تنها 200 دستگاه اتوبوس ايکاروس در ناوگان باقي مي ماند که عمر بالاي 10 سال دارد و تلاش مي کنيم اين تعداد اتوبوس ايکاروس باقي مانده را که قابليت تعمير دارد، مجددا در ناوگان به کار بگيريم. بيژني در پاسخ به اين سئوال که آيا 250 دستگاه اتوبوس از مجموع 1000 دستگاه اتوبوس قول داده شده توسط وزارت کشور براي سال 88 تاکنون تحويل داده شده است يا نه، گفت: حواله تحويل 130 دستگاه اتوبوس پيشرو يدک گازسوز داده شده و کارهاي تحويل حواله با خودروساز را انجام داده ايم، اما هنوز اتوبوسي دريافت نکرده ايم.
وي افزود: در مجموع از سال 87، 284 حواله تحويل اتوبوس باقي مانده است که هنوز هيچ اتوبوسي در ازاي آن دريافت نکرده  ايم و اين تعداد جداي از تعهدات سال 88 است.
مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه ادامه داد: اتوبوسراني تهران هنوز 200 دستگاه اتوبوس از تعهدات تبصره 13 در سال 85 طلبکار است و اين در حالي است که در سال 86 و 87 نيز سهميه  اي اعلام نشده و از قول تحويل يک هزار دستگاه اتوبوس در سال 88 نيز هنوز چيزي به دست ما نرسيده است. وي به مشکلات ايستگاههاي گاز در شهر تهران اشاره کرد و گفت: مشکلات اين ايستگاهها نه تنها حل نشده، بلکه بيشتر هم شده است و هر هفته مکاتبه ما با مسئولان مختلف در اين رابطه بدون هيچ نتيجه  اي ادامه دارد. بيژني با بيان اينکه مشکل ايستگاههاي گاز هر روز براي رانندگان سخت  تر مي شود، تصريح کرد: اين ايستگاهها نه تنها تعمير نشده  اند بلکه با احتمال انفجار، نشت روغن و خرابي تاسيسات داخلي آنها مواجه هستيم. وي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر 22 درصد سه هزار و 373 دستگاه اتوبوس گازسوز قادر به تامين گاز مورد نياز خود نيستند، افزود: اين تعداد اتوبوس گازسوز جدا از اتوبوس هاي جديدي است که قرار است تحويل گرفته شود.
بيژني همچنين در ادامه با اعلام اين خبر که تا پايان سال جاري تعداد خطوط اتوبوسهاي تندرو به پنج خط افزايش مي يابد، افزود: دو خط ديگر شمالي جنوبي (تجريش تا ترمينال بعثت) و شرقي غربي احداث مي کنيم که اين دو در حال بررسيهاي کارشناسي است. وي تصريح کرد: قرارداد اتوبوسهاي دوکابين در ابتدا براي تحويل 800 دستگاه اتوبوس بود اما در حال حاضر با توجه به تکميل قراردادها با شرکت خارجي تعداد اتوبوسها به 2000 دستگاه نيز افزايش پيدا مي کند.
مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه افزد: 25 دستگاه اتوبوس دوکابين در حال ترخيص از بندرعباس به سمت تهران است و به مرور اتوبوسها در شبکه خطوط تندرو وارد مي شوند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
هنري
كارتونيست
بچه هاي مدرسه
زنگ ورزش
كانون