جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 2694- تاریخ : 1391/10/27 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران(چهارشنبه)

 اين خوراکي ها را بعد از ورزش نخوريد 

 کم کردن وزن مشکلي است که بسياري از افراد چاق به دنبال آن هستند و راه هاي مختلفي را نيز امتحان مي کنند که در برخي از آن ها شکست هاي بدي نيز متحمل مي شوند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ورزش يکي از راه هايي است که به شما کمک مي کند تا بتوانيد به سرعت وزن خودتان را کاهش دهيد اما در کنار آن تغذيه نيز نقش اساسي را ايفا مي کند. بسياري از افرادي که نمي توانند از راه ورزش کردن خودشان را لاغر کنند معمولا در تغذيه مشکلاتي را دارند. در اينجا تعدادي از بدترين خوراکي ها براي زمان بعد از ورزش را براي شما آورديم.

سبزيجات خام: سبزي و ميوه هميشه در ليست بهترين خوراکي ها قرار داشته اند و محققان و پزشکان به خوردن آن ها توصيه مي کنند. اما با اين حال سبزي ها خوراکي هاي مناسبي براي بعد از ورزش نيستند چرا که نمي توانند به متابوليزم بدن کمک کنند و همچنين انرژي هاي از دست رفته بدن را بازيابي نمي کنند.

فست فودها: يکي از بدترين خوراکي هاي دنيا فست فود است. انواع روغن هاي فرآوري شده و چربي هاي مضر در اين خوراکي ها وجود دارد که مي تواند به راحتي ميزان تراکم چربي در بدن شما را افزايش دهد. مهمترين دليلي که براي منع خوردن آن ها بعد از ورزش ارائه مي شود اين است که کالري بسيار بالاي هر لقمه از اين غذاها ساعت ها تلاش شما براي سوزاندن کالري را از بين مي برد.

تنقلات شور: خرودن تنقلات يکي از تفريحاتي است که بسياري از جوانان به آن علاقمند هستند. از جمله محبوب ترين تنقلات مي توانيم به چيپس و پفک اشاره کنيم که البته بسيار شور هستند. تقريبا تمامي پزشکان بر اين عقيده هستند که خوردن تنقلات بعد از ورزش مي تواند به عنوان يک سم براي ورزشکاران شناخته شود. اين تنقلات سطح پتاسيم را در بدن کاهش داده و خطراتي را براي آن ايجاد مي کند.

انواع شيريني: يکي ديگر از سم هاي خوراکي براي افراد چاق انواع شيريني و دسر است. خوردن اين دسرها و شيريني ها مي تواند به راحتي تمامي کالري ورزش شما را به بدن بازگرداند و همچنين و به هيچ عنوان براي افراد لاغر هم توصيه نمي شود. شيريني اين دسرها مصنوعي هستند و بيشتر به قلب شما فشار وارد مي کنند.پنير: لبنيات از جمله مهمترين خوراکي هاي هستند که بدن انسان به آن ها نياز دارد و البته به استخوان سازي و بسياري از فعاليت هاي بدن نيز کمک مي کند. اين درحالي است که بسياري از پزشکان مصرف آن را بعد از ورزش توصيه نمي کنند چرا که باعث افزايش سطح نمک در بدن مي شود و هم رده تنقلات قرار مي گيرد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
فرهنگ و هنر
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون