جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 2648- تاریخ : 1391/08/25 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران(پنجشنبه)

 قـلـم معـلــم 

كلاس هوشمند زيست شناسي هرگز تعطيل نمي شود

زهرا فوركي‌نژاد؛ دبيرزيست شناسي بيرجند

قسمت سوم

* با استفاده از بردهوشمند و نرم‌افزارهاي مخصوص تدريس هوشمند مي توان همه محتواي آموزشي خود را در طول يك جلسه به صورت صوت و تصوير بدون نياز به دوربين خاص فيلمبرداري و آرشيو كرد و براي مرور در خانه در اختيار دانش آموزان قرارداد.

در كل براي هوشمندسازي كلاس درس زيست شناسي نياز به پنج عنصر مهم داريم:

معمولا آماده سازي و تهيه ابزار لازم به عهده آموزشگاه است. نرم‌افزارهاي آموزشي، رويكردها، هدف‌ها و عملكردهاي بسيار متنوعي دارند.

براي اينكه بتوانيم بهترين استفاده از اين نرم‌افزارها را در مديريت كلاس داشته باشيم، ابتدا بايد دقيقا هدف هاي خود در استفاده از آنها را روشن كنيم. آنچه در اين رابطه اهميت دارد، مهارت‌ها و توانايي هاي معلم در استفاده از اين فناوري‌ها در كلاس درس است.

لازم به ذكراست كه استفاده از هرگونه تجهيزات و نرم‌افزارهاي موجود در بازار لزوما يك آموزش هوشمند را تضمين نمي كند چه بسا مدارسي كه با صرف هزينه هاي گزاف تجهيزات و نرم افزارهايي را براي هوشمندسازي مدرسه خود خريداري كرده اند كه عملا بلااستفاده مانده و كوچكترين تأثيري در بهبود روند آموزش نداشته است و باعث سردرگمي معلمان و دانش‌آموزان شده است.

انتخاب محتواي مناسب و متناسب با دانش‌آموزان از روي شبكه داخلي مدرسه و تعامل با دانش آموزاني كه با ظرافت، برنامه هاي غيردرسي را روي رايانه مقابل خود اجرامي كنند، از واقعيت تدريس در مدرسه هوشمند است.

ادامه دارد....

برگرفته از رشد آموزش زيست شناسي88؛ پائيز1391


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
گلبرگ
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون