جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 2434- تاریخ : 1390/11/18 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (سه شنبه)

 خوش باشيم و به زندگي با ديد مثبت نگاه کنيم  

هـر فـردي در زنـدگي خـود روزهـايي را تجربه کرده که برايش خوشايند نبوده است. اما ناخرسندي مزمن مي‌تواند سلامتي، شغل و روابط شما را تحت تاثير قرار دهد.

سرويس اجتماعي برنا،خـوشحالي يک وضعيت خاص ذهـنـي اسـت. هـر فـردي در زنـدگي خـود روزهـايي را تجربه کرده که برايش خوشايند نبوده است. اما ناخرسندي مزمن مي‌تواند سلامتي، شغل و روابط شما را تحت تاثير قرار دهد. بـه خـوشـحال بـودن فـکر کـنـيــد تا احساس و ظاهر بهتري بدست آوريد. دراين قسمت نکته‌هاي وجود دارند که شما را در اين کار کمک مي‌کند.

1- خوش بين باشيد بـه زنـدگي با ديـدي مثـبـت نگـاه کـنـيد تـا خـود را بـه دليل احساس انرژي و خوشحالي بسيار زيادي کـه نصيبتان خواهـد شد، متعجب سازيد. بـه ياد داشته باشيد که افراد شاد و مثبت بيشتر مي‌توانند ديگران را مجذوب خود کنند.

2- ديد وسيعي داشته باشيد اجازه ندهيد مسايل کوچک شما را آشفته کند. بـراي رسيـدن بـه هـدف خـود پـايدار و مـقاوم باشيد. در ايـن راه بـا موانـعي مواجه خواهيد شد؛ به سرانجام و پـاداش تلاشتان فکر کـرده و از ناخرسندي بخاطر مسايل کم اهميت دوري کنيد.

3- سپاسگزار باشيد از ديگران قدرداني کنيد.

4- از زندگي لذت ببريد به کارهايي مبادرت کنيد که از انجام دادن آن‌ها لذت مي‌بريد.

5- از جسم خود مراقبت کنيد خوب بخوريد و ورزش کنيد.

6- برنامه هاي خود را تغيير دهيد برنامه هاي روزانه خود را عوض کرده تا انرژي جـديدي پيدا کنيد. مرز مشخصي بين کار و تـفريح ايـجاد کنيد. بـراي فـعاليت‌هاي ســرگرم کننده يا تفکر در محيطي آرام از خانه خارج شويد.

7- با مردم در تماس باشيد آيا به‌خاطر مي‌آوريد زمانـي کـه يک دوست قديمي به‌طور غير منتظره با شما تماس گرفت چه احساسي داشتيد؟ با افراد فاميل و يا دوستان قديمي خود تماس گرفته و از حال آن‌ها باخبر شويد.

8- خلاق باشيد روزنه‌اي براي انرژي خلاق خود بيابيد. مهم نيست که چــقدر مشغله داشته باشيد يا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بي‌حالي مي‌کـنـيـد، اگـر زمـاني را براي انـجـام فـعـاليت‌هاي خلاق اختصاص دهيد، احساسي شادتر و سالم تر خواهيد کرد.

9- با کسي صحبت کنيد يکي از دوستان خود را براي هم صحبتي و بيان احساسات و عقايد خود انتـخـاب کـنيد. او در مـورد شما قضاوت نکرده و مشکلات شما را حل نخـواهد کرد. وي بـه حـرف‌هايـتـان گوش مي‌دهد، چرا که مي‌داند شما نيز همين کار را برايش انجام خواهيد داد.

10- بخشنده باشيد شايد زمان آن فرا رسيده باشد که کسـي يـا خودتان را به‌خاطر چيزي که اتفاق افتاده يا گفتـه شـده مـورد بـخشايـش قـرار دهــيد. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پـذيرفته و فراموش کنيد. بدانيد که نمي‌توانيد زمان را بـه عـقب برگردانيد. شادماني خود را با از ياد بردن نوميدي‌ها و شکست‌هاي گذشته دوباره بدست آوريد. نگران نباشيد، خوشحال باشيد در دنـياي واقعي نمي‌توانيم از ديگران انتظار داشته باشيم تا براي ما شادمانـي ايـجـاد کنند. خوشحالي حالتي از ذهن است که کاملا مي‌تواند تحت کنترل شما باشد. محيط پيرامون خود را به گونه‌اي مهيا سازيد که فرصت‌هايـي بـراي شناختن و لذت بردن از جنبه‌هاي مثبت و خوشايند زندگي را فراهم آورد. براي شاد بودن تلاش کنيد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
گلبرگ
کارتونيست
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
کانون