جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 2365- تاریخ : 1390/08/17 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (سه شنبه)

 در مراسم معرفي برگزيدگان جشنواره فيلم رشد مطرح شد؛
 وزير آموزش و پرورش : ده هزار مدرسه به فناوري هاي روز مجهز شده اند 

 خبرنگارشاپرک- نغمه علي بيک زاده

وزير آموزش و پرورش از تجهيز ده هزار مدرسه به فناوري هاي روز خبرداد. به گزارش شاپرک حميدرضا حاجي بابايي در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم علمي، آموزشي و تربيتي فيلم رشد گفت: از آنجائيکه ما در آستانه يک تحول عظيم در آموزش و پرورش هستيم شعاع اين نور بر همه زواياي آموزش و پرورش تابيده است و اين مسئله در اين جشنواره نيز تأثيرخود را گذاشته است. حاجي بابايي گفت: تا امروز ازبين آثار و ابزارهاي کمک آموزشي که مطرح شده اند و به عرصه آمده اند هيچ چيز نتوانسته است جاي معلم را بگيرد و همه چيز ابزاردست معلم است. البته ايجاد آثاربصري اثر تربيتي را افزايش مي دهد. وي با اشاره به آيه "ثم عمي بکم فهم لايعقلون" و نيز ضرب المثل ايراني "شنيدن کي بود مانند ديدن" و همچنين بيان اين مطلب که "چيزي را که مي شنوي مي شود تکذيب کرد اما چيزي را که مي بيني نمي شود تکذيب کرد" و آيات متعدد قرآني که به فعل ديدن و مشاهده اشاره دارد بر اهميت فيلم هاي علمي، آموزشي تأکيدکرد و در ادامه گفت: اينکه ما مي گوييم بيست هزارمدرسه را تا پايان سال به فناوري هاي روز تجهيز مي کنيم حداقلي است که در نظر داريم و تا همين الان ده هزار مدرسه در سطح کشور به فناوري هاي روز تجهيزشده اند و هم اکنون 1370 مدرسه در شهرتهران داراي فناوري هاي جديد هستند. وي در عين حال متذکرشد: به هرحال فناوري هاي روز يک منافعي دارند و روش هاي سنتي نيز منافع ديگري دارند. اگر يک نفر از اينجا بخواهد برود شيراز با ماشين يک فضايلي دارد که هواپيما ندارد و اگر با هواپيما برود به هرحال سريعتر مي رسد اما ديگر مسير بين راه را طي نمي کند و از شهرهاي بين راه نمي تواند خبري بگيرد. اما اگر انساني اراده کرد و از اراده و ابزار استفاده کرد، رشد مضاعف خواهدداشت. وزير آموزش و پرورش تأکيدکرد: آموزش وپرورش علاقمند است براساس رسالت تعليم و تربيت در سياستگذاري و تعيين اولويت ها تأثيرگذارباشد و امروز بحث فيلم آموزشي صرفا بحث سينما نيست امروز 560 هزار کلاس آماده مي شود تا از تمام فيلمهاي آموزشي استفاده کند و اين کلاس ها به تمام اولياء هم سرايت مي کند و خانه معلم محل ارتباط اين آثار به والدين و خانواده ها مي باشد و ما امروز آماده ايم تا براي دوميليون خانواده فيلم هاي تربيتي و آموزشي را به نمايش بگذاريم. حاجي بابايي تصريح کرد: ما به سرعت داريم اين مسير را طي مي کنيم.

در مراسم اختتاميه چهل و يکمين جشنواره بين المللي فيلم رشد از گروه فيلم هاي مستند شرکت کننده در جشنواره، فيلم "اوشار" ساخته "فرزاد علي نژاد" از "ايران"، "سعي خواهم کرد" ساخته "سوزانا پيلگريم" از کشور"آلمان"، فيلم "من مي توانم" ساخته "شيرکوسالک" از "ايران"، " جشن ها و آئين هاي کيهاني ايرانيان" از "محسن رمضان زاده" از "ايران"، "نگهداري از مرداب" ساخته "اليور ديکينسون" محصول مشترکي از کشورهاي "انگلستان و فرانسه"، "معلم" اثر "محمدعلي فارسي" از کشور "ايران" مورد تقدير قرارگرفتند.

گفتني است فيلم "من مي توانم" فيلمي از توانمندي هاي يکي از جانبازان کرد کشورمان به نام "يونس فيضي" بود که ايشان دو پاي خود را در جبهه از دست داده اند.

آثار پويانمايي که در اين جشنواره از دست وزير آموزش و پرورش تنديس دريافت نمودند عبارت بودند از:

"بي بازگشت" اثر مشترک دو برادر به نام هاي "کيانوش و فرنوش عابدي" از ايران، "مسيرنفرت" از "ديمين منوف" از کشور لهستان، "شهرخاموش" اثر "اميرمهران" از ايران و "غول" اثر "جرارد اليويه" از کشور فرانسه.

آثار دانش آموزي که مورد تقدير قرارگرفتند عبارت بودند از :

"خطا" کاري از گروهي دانش آموزان کشور بلژيک، "پايدار" کار خانم "دلينا سوادي" از ايران، "صلحي از جنس کاغذسفيد" کارمشترکي از "محمدحسين سليمي" و "مسعود عزيزي" از ايران، "چيدن سپيده دم" کار "تيمور قادري" از ايران، "گاهي هست، گاهي نيست" کار گروهي از دانش آموزان کشور ترکيه و "براي يک مشت برف" اثر "جولين ازري" از کشور لهستان .

در اين مراسم دکترصدري رئيس منطقه اي سازمان آيسسکو و نيز دکتر مهدي چوبينه نيز بيانيه هيأت داوران را در اين جشنواره ديرپا قرائت کردند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
گلبرگ
كارتونيست
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون