جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 2111- تاریخ : 1389/09/20 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران ( شنبه)

 کاغذ اخبار 

مديرکل امورتربيتي وزارت آموزش وپرورش:
معلمان پرورشي رکن اصلي نشاط
در مدارس هستند
مديرکل امورتربيتي وزارت آموزش وپرورش گفت: معلمان پرورشي رکن اصلي نشاط و شاداب سازي محيط مدرسه هستند. محمدتقي فخريان در گفتگو با پانا، با بيان اينکه معلمان تربيتي نقش بسيار مهمي در شاداب سازي و با نشاط کردن محيط و فضاي مدرسه دارند، اظهارکرد: معلمان تربيتي وپرورشي بايد تمام توان خود را براي حضور حداکثري دانش آموزان در فعاليت هاي پرورشي به کارگيرند. وي با بيان اينکه معلمان پرورشي که توانايي تدريس در مدارس قرآن را داشته اند، دوره هاي آموزشي ويژه اي را گذرانده اند، تصريح کرد: در مدارس نوبت صبح که بعد از ظهر خالي هستند، پايگاه هاي فعال قرآني با تدريس اين معلمان داير شده است.
مديرکل امور تربيتي وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: در نوبت صبح نيز معلمان پرورشي، در زمينه مسابقات فرهنگي و هنري، فعاليت هاي قرآني و عترت و اردوها و فعاليت هاي دانش آموزي، برنامه ريزي منسجمي را پيش بيني کرده اند. فخريان تصريح کرد: وزارت علوم و تحقيقات وظيفه تحقيق و پژوهش در زمينه قرآني را برعهده دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد براساس منشور توسعه قرآني، در زمينه تبليغات و ترويج فرهنگ قرآني داراي وظايف تعريف شده است.

مديرکل آموزش وپرورش شهرستان هاي تهران خبر داد:
ثبت نام مجدد مسکن مهرامام رضا(ع) ويژه معلمان از هفته آينده آغازمي شود
مديرکل آموزش وپرورش شهرستان هاي استان تهران گفت: امکان ثبت مشخصات معلمان اين استان که از ثبت نام مسکن مهر امام رضا(ع) جامانده اند، فراهم  شد. سيدعلي يزديخواه در گفتگو با "توانا" در خصوص آخرين وضعيت مسکن معلمان در پروژه مسکن مهرامام رضا(ع) اظهارداشت: با توجه به اقدام ارزشمند دولت و حمايت رئيس جمهور توافق شد که 8هزار700 معلم شهرستان هاي استان تهران که فرم(ج) مربوط به مسکنشان قرمز نيست يعني قبلا از تسهيلات مسکن استفاده نکرده اند، بتوانند از تسهيلات مسکن مهر امام رضا(ع) بهره مند  شوند. وي ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران با مسکن استان تهران تفاهم کرده است تا مسکن مهرامام رضا(ع) در شهرهاي جديدالاحداث مانند پيشوا، شهريار و شهرجديد پرند ساماندهي شود. يزديخواه تاکيدکرد: اميدوارم طي مدت حداکثر يک سال آينده با اعطاي تسهيلات و وام 25 ميليون توماني مسکن مهر امام رضا(ع) براي تهيه واحدهاي مسکوني ساخته شده به معلمان و دريافت پنج ميليون تومان از آنها، بتوانيم معلمان را صاحب مسکن کنيم. مديرکل آموزش وپرورش شهرستان هاي استان تهران بيان کرد: از هفته آينده سايت آموزش وپرورش شهرستان هاي استان تهران براي ثبت مشخصات معلماني که از ثبت نام در مسکن مهرامام رضا(ع) جامانده اند و در اين پروژه ثبت نام نکرده اند، آماده است. يزديخواه در پايان گفت: وام مسکن مهر امام رضا(ع) ويژه معلمان، 25ميليون تومان بوده که بازپرداخت آن 20 ساله است و ماهي 100هزار تومان از حقوق آنها کاسته مي شود.

معلمان شرکتي با 18ساعت کار در هفته تعيين تکليف مي شوند
رئيس کميته آموزش وپرورش مجلس از تعيين تکليف معلمان شرکتي با سابقه بيش از 18 ساعت تدريس در هفته خبر داد. علي کريمي فيروزجايي در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: متاسفانه تعداد دقيق معلمان شرکتي مشخص نيست و آماري در اين زمينه نداريم. رئيس کميته آموزش وپرورش مجلس با بيان اينکه کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس پس از ايام محرم براي بررسي وضعيت اين معلمان جلسه دارد گفت: به هر حال وزارت آموزش وپرورش مانند وزارت علوم به اين دسته از معلمان در هر دوره اي نيازدارد اما نمي توان همه آنها را استخدام کرد. عضو کميسيون آموزش وتحقيقات مجلس ادامه داد: به طور مثال معلماني هستند که تنها 6 ساعت در هفته در کلاس درس حضور دارند که تعداد آنها هم کم نيست، آيا آموزش وپرورش بايد همه آنها را استخدام کند. از سوي ديگر معلمان شرکتي هم هستند که 18 تا 20ساعت در هفته تدريس دارند که بايد به وضعيت آنها رسيدگي شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان:
 بايد روش هاي نوين تدريس درس عربي را ايجاد کنيم

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش همدان گفت: بايد سعي کنيم روش هاي نوين تدريس عربي را ايجاد کنيم. به گزارش پانا، محمودنقوي در همايش هم انديشي سرگروه هاي عربي سراسرکشور که در همدان برگزارشد، با بيان مطلب فوق اظهارکرد: مشکل آموزش زبان عربي تنها مربوط به ايران نيست و شايد خيلي از کشورهاي عرب زبان نيز اهتمامي در اين زمينه ندارند. وي ادامه داد: اگر خواهان تحولي عظيم در امر آموزش هستيم بايد ابتدا کيفيت آموزش وپرورش را متحول کنيم و اين درحالي است که نظام تعليم وتربيت و تاليف کتب درسي نظام متوسطه  و انتخاب رشته دانش آموزان داراي مشکلات بسياري است. نقوي بيان کرد: دانش آموزان در طي دوران تحصيل خود مهارت هاي لازم را براي آموزش درس عربي کسب نمي کنند از اين رو در تلاش هستيم تا با ايجاد برنامه ها و راهکارهاي مناسب بتوانيم دانش آموزان را در آموختن هرچه بهتر دروس عربي ياري کنيم. وي تصريح کرد: تعداد زيادي از مولفان و اساتيد دانشگاه در مدارس تدريس نمي کنند و اين درحالي است که مولفان کتاب و اساتيد دانشگاه بايد بخشي از ساعات تدريس خود را به مدارس و براي ارتقاي سطح علمي دانش آموزان اختصاص دهند. معاون متوسطه اداره کل آموزش وپرورش همدان عنوان کرد: ما در آموزش درس عربي بيشتر به قواعد توجه مي کنيم تا به مکالمه; اين درحالي است که ما مسلمان هستيم و زبان عربي از جايگاه بالايي در زندگي ما برخوردار است.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
هنري
كارتونيست
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون