جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 4438- تاریخ : 1398/01/27 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (سه شنبه)

 آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان 

ثبت سفارش کتاب‌هاي پايه‌هاي دوم تا ششم ابتدايي، پايه‌هاي يازدهم و دوازدهم دوره متوسطه و پايه‌هاي هشتم و نهم کتاب‌هاي درسي تکميلي دوره اول متوسطه ويژه دانش‌آموزان استعدادهاي درخشان آغازشده و تا 20 خرداد ادامه دارد.
به گزارش ايسنا، ثبت سفارش کتاب‌هاي درسي سال تحصيلي 99-98 از طريق سامانه www.irtexbook.ir يا www.irtexbook.com انجام مي‌شود.
ثبت سفارش گروهي و انفرادي کتاب‌هاي پايه اول ابتدايي 23 تير آغاز مي‌شود و تا 5 شهريور ادامه دارد؛ همچنين ثبت‌نام کتاب‌هاي پايه دهم دوره دوم متوسطه و پايه هفتم استعدادهاي درخشان 23 تير آغاز مي‌شود و تا شانزدهم شهريور ادامه دارد.
امکان تغييرات براي اصلاح سفارش کتاب‌هاي درسي نيز از اول مرداد تا 16 شهريور به وجود مي‌آيد. در بخشنامه ثبت‌نام کتب درسي آمده است: «با توجه به اينکه ثبت سفارش کتاب درسي دانش‌آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام مي‌شود، مدارس بايد آخرين وضعيت اطلاعات شناسنامه‌اي و تحصيلي دانش‌آموزان را در سامانه سناد به‌روزرساني کنند».
مدارس بايد از طريق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهي دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع موردي دانش‌آموزان و اولياي آنان به کافي‌نت براي سفارش انفرادي پرهيز کنند؛ بهاي کتاب‌هاي درسي براي ثبت سفارش گروهي، صرفاً بر اساس قيمت‌هاي پشت جلد کتاب (ثبت‌شده در سامانه) است و دريافت هرگونه وجه اضافي ممنوع است.
در صورت تمايل، دانش‌آموزان و اولياي آن‌ها مي‌توانند از طريق همين سامانه‌ها براي ثبت سفارش انفرادي ثبت‌نام کنند. نام کاربري براي ورود به سامانه، کد ملي دانش‌آموز و رمز عبور آن‌ها 6رقم سمت راست شماره سريال شناسنامه دانش‌آموز است.
سفارش فردي و گروهي ثبت‌شده در سامانه از سوي کاربر مدرسه قابل‌رؤيت است، بنابراين براي رعايت صرفه‌جويي، درخواست نسخه چاپي ثبت سفارش فردي از سوي مدارس ممنوع است.
کتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان دوره‌هاي تحصيلي که در جدول زمان‌بندي آمده است، از طريق مدرسه محل تحصيل آن‌ها که در سفارش دانش‌آموز قيدشده است، توزيع مي‌شود. در صورت تغيير مدرسه محل تحصيل دانش‌آموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طريق سامانه، وجود دارد و بايد به اين شکل عمل شود: در صورت جابه‌جايي دانش‌آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسه‌هاي مبدأ و مقصد، اطلاعات محل تحويل کتاب دانش‌آموز به‌طور خودکار در سامانه اصلاح و کتاب‌هاي درسي دانش‌آموز در مدرسه جديد تحويل مي‌شود. در صورت جابه‌جايي دانش‌آموز به مدارس استان ديگر و ثبت اطلاعات در مدرسه‌هاي مبدأ و مقصد، مدرسه مقصد و يا دانش‌آموز ملزم به اصلاح سفارش هستند؛ کتاب‌هاي درسي دانش‌آموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه جديد تحويل مي‌شود. در صورت جابه‌جايي دانش‌آموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، کتاب‌هاي درسي دانش‌آموز، از طريق مدرسه محل تحصيل قبلي (محل ثبت سفارش اوليه) قابل تحويل است.
به گزارش مرکز امور هماهنگي، ارتباطات و حوزه وزارتي آموزش‌وپرورش، همچنين در صورت تغيير پايه يا رشته تحصيلي دانش‌آموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طريق سامانه وجود دارد.
دانش‌آموزاني که فقط تعدادي از کتاب‌هاي درسي را نياز دارند و همچنين معلمان و دبيران مي‌توانند از تاريخ بيستم شهريور سفارش کتاب‌هاي درسي را از منوي «سفارش تک‌جلدي کتاب‌هاي درسي و بسته آموزشي» در سامانه ثبت کنند تا از طريق شرکت پست به آن‌ها تحويل داده شود.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
فرهنگ و هنر
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون