جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 4408- تاریخ : 1397/12/05 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران(يكشنبه)

 معاون وزير آموزش و پرورش:
 ايراني‌ها 4900 ساعت بيشتر ازساير کشورها درس مي‌خوانند 

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه در حال تدوين پيش نويس قانون اداري مالي خاص براي آموزش و پرورش هستيم گفت: برنامه‌هايي در جهت سياست‌هاي مدرسه محوري و توزيع نيروي انساني متناسب با سازمان مدرسه در حال اجراست.
به گزارش ايسنا، علي الهيار ترکمن درباره اقتصاد آموزش و پرورش و در پاسخ به اين پرسش که چرا آموزش و پرورش فقير است؟ گفت: اين سوال سهل و ممتنع است. با عبارت "فقير بودن"، موافق نيستم، بلکه بحث اصلي اين است که چرا از منابع به درستي استفاده نمي‌شود.
وي افزود: علم اقتصاد، علم مديريت منابع کمياب است. اگر منابع را به درستي مديريت نکنيم، قطعاً با مشکل مواجه مي‌شويم.
حقوق و دريافتي پايين معلمان
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش درباره حقوق و دريافتي پايين معلمان گفت: حقوق معلمان بر اساس قانون مديريت خدمات کشوري تعيين مي‌شود و ما نقشي در بالا و پايين کردن آن نداريم. يکي ديگر از چالش‌هاي ما همين تبعيت از قوانين عام و تعيين حقوق معلمان مانند ساير کارمندان دولت است.
الهيار افزود: وزارت علوم هم شرايط مشابه ما را داشت، اما از زماني که داراي قانون خاص شد به وضعيت بهتري رسيدند که ما اکنون با آن فاصله داريم. قانون مديريت خدمات کشوري اجازه اعمال مدرک دوم، متناسب سازي ساعت کار معلمان و مانند آن را نمي‌دهد و هرکدام نياز به مصوباتي دارد.
نيازمند يک عزم ملي هستيم که قوانين خاص اداري مالي براي ما هم در نظر گرفته شود. قوانين ما شاغل محور است، اما بايد مثل وزارت نفت و هواپيمايي شغل محور باشيم.
حجم بالاي آموزش در كشور
وي با بيان اينکه با حجم بالاي آموزش مواجهيم، گفت: دانش آموزان در ايران 13 هزار و 900 ساعت درس مي‌گذرانند در حالي که اين عدد در جهان کمتر از 9000 ساعت است و همين امر روي ساماندهي منابع اثر مي‌گذارد.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش افزود: شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مجلس و ديگر نهادها بر آموزش و پرورش نظارت دارند.
البته شروع کار و اعمال برخي اصلاحات بر عهده ماست اما حمايت شوراي عالي انقلاب فرهنگي را هم مي‌خواهيم. ما با توزيع نامتعادل منابع در آموزش و پرورش نيز مواجهيم. نسبت توزيع معلم به دانش آموز در مناطق مختلف نامتوازن است، در برخي مناطق يک به 43 است. يکجا يک به پنج است و مدارسي با يک دانش آموز هم داريم.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
فرهنگ و هنر
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون