جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 4348- تاریخ : 1397/09/21 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران(چهارشنبه)

 كاغذ اخبار 

تشکر بطحايي از اميرخاني براي اهداي جايزه صدميليوني به سيستان‌وبلوچستان

وزير آموزش و پرورش از رضا اميرخاني، نويسنده، به دليل اهداي جايزه 100 ميليوني‌اش به مجموعه توانمندسازي آموزگاران ابتدايي سيستان و بلوچستان تشکر کرد.

سيدمحمد بطحايي در صفحه شخصي خود در توئيتر نوشت: «از رضا اميرخاني عزيز به خاطر معرفت در اهداي جايزه‌اش و توجه به آموزش کودکان مناطق محروم به ويژه در سيستان و بلوچستان سپاسگزارم.

هرچند ليا نتوانست هم‌بازي مناسبي براي ايليا پيدا کند اما تلاش مي‌کنم ساعت بازي را در مدارس نهادينه کنم تا کودکان از طريق بازي، زندگي را تمرين کنند.»


استعداديابي نقالي کودکان در سومين جشنواره آواي صلح

سومين جشنواره آواي صلح؛ نقالان کوچک با معرفي برترين ها در بخشهاي فرهنگي و هنري و برگزاري مسابقه استعداديابي «نقال شو» به کار خود پايان داد.

به گزارش ايرنا، موسسه فرهنگي اکو ، ميزبان هنرمندان کوچک، ديپلمات ها و اهالي فرهنگ و هنر بود و نماينده دبيرکل سازمان ملل و مدير سازمان جهاني غذا ميهمانان ويژه اختتاميه سومين جشنواره آواي صلح بودند.

تجليل از برترين ها و تعدادي تلاشگران برتر رشته هاي نقالي، نقاشي، شاهنامه خواني و داستان نويسي در اين مراسم برگزار شد.در اين مراسم همچنين از پوستر مسابقه استعداديابي «نقال شو» که با موضوع روايتگري و قصه گويي با خلاقيتها و استعدادهاي ويژه در گروه سفيران صلح و دوستي ساخته مي شود پرده برداري شد.

محمد غفاري تهيه کننده اين مسابقه هدف طراحي اين مسابقه را زنده کردن فرهنگ داستان گويي و سرگرمي هاي خردمندانه ايراني اعلام کرد.وي افزود: در مرحله نخست، تمام فارسي زبانان دنيا که در يکي از رشته هاي موسيقي، بازيگري، عروسک گرداني، نقالي، خوانندگي و هنرهاي نمايشي، خود را در حد استعدادهاي دنيا مي دانند مي توانند در مسابقه شرکت کنند.به گفته غفاري، اين مسابقه که در گروه سفيران صلح و دوستي طراحي شده است جهت پخش در فضاي مجازي و احتمالا در يکي از شبکه هاي صدا و سيما توليد خواهد شد.

سومين جشنواره آواي صلح در بخشهاي اصلي نقالي، داستان نويسي و نقاشي ويژه کودکان و نوجوانان از 15 تا 19 آذرماه به ميزباني موسسه فرهنگي اکو در تهران برگزارشد.


امکان درآمدزايي مدارس با تدوين نظام "اقتصاد مدرسه"

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه برگزاري کلاسهاي جبراني، تقويتي و کنکور از جمله برنامه هايي است که مي تواند در راستاي کمک به درآمد زايي مدارس انجام داد گفت: اينها مواردي هستند که مدرسه تکليف قانوني نسبت به انجام آن ندارد و مي تواند از طريق آن درآمدزايي کند.

علي الهيار ترکمن در گفت وگو با ايسنا، در پاسخ به پرسشي پيرامون روند اجراي سياست درآمدزايي مدارس و طرح اقتصاد مدرسه، اظهار کرد: رويکرد وزير آموزش و پرورش رويکرد مدارس محوري است و در راستاي تحقق اين سياست بايد چند کار مهم انجام شود که يکي از آنها تدوين نظام اقتصاد مدرسه است.

وي افزود: توجه به اقتصاد مدرسه به اين معنا نيست که لزوماً بخواهيم مدرسه اي را اجاره دهيم و يا يک سري بنگاه هاي اقتصادي که در داخل مدرسه نيستند را وارد کنيم.معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه آنچه در اين موضوع حائز اهميت است ارائه خدمات آموزشي از طريق مدرسه به جامعه هدف است گفت: اگر بتوانيم اين سياست را اجرا کنيم نقش مهمي در شکل‌گيري اقتصاد مدارس ايفا شده است.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
فرهنگ و هنر
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون
آگهي