جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 4320- تاریخ : 1397/08/15 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران(سه شنبه)

 اخبار خارجي 

گزارش اخير يونيسف ؛
نابرابري آموزشي در کشورهاي ثروتمند
بر اساس گزارش اخير صندوق کودکان ملل متحد (يونيسف)، ثروت ملي بالا دسترسي برابر به آموزش را تضمين نمي‌کند.
به گزارش ايسنا، يونيسف اين گزارش را به منظور روشن شدن معضل نابرابري آموزشي در کشورهاي ثروتمند منتشر کرده است.
اين گزارش شامل اطلاعاتي جديد از 41 عضو ثروتمند اتحاديه اروپا و سازمان همکاري و توسعه اقتصادي (OECD) است. اطلاعات اين کشورها در ارتباط با دسترسي کودکان به برابري آموزشي و تفاوت عملکرد کودکان در دوره‌هاي پيش دبستان تا مدارس ابتدايي ارزيابي شد.
بنابراين گزارش برخي از کشورهاي مورد بررسي از جمله ليتواني و لتوني نسبت به کشورهاي ثروتمندتر در ثبت نام در دوره هاي پيش دبستان و عملکرد مطالعه‌اي سازگارتر ميان دانش آموزان، وضعيت بهتري دارند.
دکتر پرسيلا ايدل، مدير مرکز تحقيقات دفتر يونيسف در اين ارتباط اعلام کرد: کشورهاي ثروتمند مي‌توانند و بايد تلاش‌هاي خود را جهت اطمينان از اين که کودکاني از خانواده‌هاي محروم به استانداردهاي آموزشي دست يابند، تشديد کنند چرا که اين افراد احتمالا ناديده گرفته شده‌اند.
اين گزارش به اصلاحاتي در برنامه‌هاي آموزشي ابتدايي، کمک به خانواده هاي کم درآمد براي کاهش اختلافات اجتماعي-اقتصادي و توليد داده هاي بيشتر در اين موضوع از طريق مطالعات عميق تر براي بهبود دسترسي همگاني به آموزش و نيز بهبود عملکرد آموزشي توصيه مي‌کند.
اين گزارش به عنوان بخشي از ابتکار يونيسف براي نظارت و مقايسه عملکرد کشورهاي ثروتمند در تامين حقوق کودکان طراحي شده است.به گزارش خبرگزاري شين‌هوا، اين تحقيق به منظور اطمينان از اين که همه دختران و پسران آموزش هاي ابتدايي و متوسطه رايگان، منصفانه و با کيفيت را تا سال 2030 ميلادي تکميل مي‌کنند، صورت گرفته است.

تنبيه عجيب براي دانش آموزان گابني
استفاده از موبايل در مدارس کشور گابن ممنوع مي‌باشد. مدير مدرسه‌اي در اين کشور گوشي‌هاي موبايل دانش‌آموزاني که به مدرسه آورده‎اند را جمع‌آوري کرده با چکش آنها را بين برد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
ويژه نامه
ورزشي
فرهنگ و هنر
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون
آگهي