جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 4160- تاریخ : 1397/01/28 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (سه شنبه)

 از گوشه و كنار 

جذب 5500 کودک اتباع فاقد اوراق
هويتي در مدارس
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه اکنون در دوره ابتدايي 293 هزار و 366 دانش آموز داريم گفت: آمار کل دانش‌آموزان اتباع 322 هزار و450 نفر است. از مجموع دانش‌آموزان اتباع، 91 درصد اتباع افغانستان هستند.
به گزارش ايسنا، رضوان حکيم زاده در ديدار با کاردار فرهنگي افغانستان در ايران و جمعي از مديران مدارس افغانستان با بيان اينکه فرصت تحصيل اتباع در ايران با چالش‌هايي روبرو بود اظهار کرد: در نهايت بدنبال فرمان رهبري دستورالعمل ثبت نام کودکان اتباع فاقد اوراق هويتي صادر و باعث شد لازم‌التعليمان از فرصت تحصيل در مدرسه برخوردار شوند.وي افزود: هرچند معتقديم آموزش حقي براي همه کودکان است و منتي بر آنها نيست.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه اکنون در دوره ابتدايي 293 هزار و 366 دانش آموز داريم گفت: آمار کل دانش‌آموزان اتباع 322 هزار و 450 نفر است.اين در حاليست که 5000 تن از کودکان در سنين پيش دبستاني نيز از اتباع هستند؛ از مجموع دانش‌آموزان اتباع، 91 درصد اتباع افغانستان هستند و اگر تراکم کلاسي را درنظر بگيريم مي‌توان گفت 11 هزار و 700 معلم براي آنها تخصيص داده شده است؛ بدون آنکه يک ريال بودجه خارجي دريافت کرده باشيم اينکار را انجام داده ايم.به گفته حکيم زاده، 5500 کودک اتباع فاقد اوراق هويتي در سال گذشته جذب شدند.

بي‌تفاوتي جامعه ؛
مهم‌ترين مشکل آموزش‌وپرورش
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش، در ادامه سلسله نشست‌هايي که از سال 96 در وزارت ‌آموزش‌وپرورش با حضور اساتيد دانشگاه‌هاي علوم تربيتي تهران برگزارشده بود، در اولين روزهاي کاري سال جديد، کارگروه صاحبنظران علوم تربيتي برگزار شد.
در راستاي تبديل آموزش و پرورش به گفتمان ملي و در يک نشست مشترک، ديدگاه هاي اساتيد دانشگاه و صاحبنظران در ديدار با سيدمحمدبطحايي وزير آموزش و پرورش مطرح شد.
عضو کابينه تدبير و اميد با توجه به شرايط فعلي آموزش‌وپرورش کشور گفت: مهم‌ترين مشکل آموزش‌وپرورش در همه حوزه‌ها بي‌تفاوتي جامعه نسبت به آموزش‌وپرورش و فاصله گرفتن از آن است و در اين شرايط اگر استنباط مي‌شود که مسئولان و سياست‌گذاران ارشد کشور نسبت به آموزش‌وپرورش کم‌توجه شده‌اند به علت عدم اقبال و توجه جامعه به آموزش‌وپرورش است. اين مسئله نتايج متعددي را به وجود آورده است ازجمله عدم اهميت خانواده‌ها نسبت به فضاي آموزشي مدارس و مکاني که فرزندانشان در آن تحصيل مي‌کنند و يا عدم توجه به توانايي‌ها و يا مشکلاتي که معلمان فرزندانشان با آن مواجه هستند و براي آن‌ها موضوعاتي از اين قبيل اهميت ندارد.سيدمحمدبطحايي در مورد برنامه‌هاي سال 97 وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: يکي از اين برنامه‌ها کم کردن فاصله آموزش‌وپرورش با جامعه است و براي رسيدن به اين هدف بايد آنچه به دانش‌آموزان آموزش مي‌دهيم انطباق بيشتري با نيازمندي‌هايي که جامعه و خانواده‌ها دارند، ‌داشته باشد و محتواي آموزشي مدارس ما با اين نيازمندي‌ها منطبق شود.وي در ادامه افزود: محتواي آموزشي در مدارس باعث عدم انگيزش خانواده‌ها و دانش‌آموزان به مدرسه رفتن مي‌شود و در مدرسه‌هاي ما شادي و نشاط کافي براي افزايش انگيزه وجود ندارد و دانش‌آموزان در مدرسه دچار سختي و عذاب مي‌شوند.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
فرهنگ و هنر
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون