جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 4144- تاریخ : 1396/12/23 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (چهارشنبه)

 اخبار خارجي 

يک کلاس درس ديجيتـال


(قسمت اول)
به کارگيري موفقيت‌آميز آموزش در مدارس علاوه بر نيروي انساني ياد دهنده که علم ودانش و مهارتش به روز باشد، نياز به بسترها و زيرساخت‌هاي فناوري دارد. با توجه به اين که آموزش در عصر حاضر تاحدودي وابسته به فناوري ارتباطات و اطلاعات است، گسترش بستر الکترونيکي و استفاده از ابزارها و مفاهيم نوين در مدارس، موجبات نوآوري،بسط اطلاعات و دسترسي آسان و کم هزينه را براي فراگيران فراهم مي‌نمايد. يادداشت حاضر قصد دارد تا با بهره‌گيري از يافته‌هاي علمي‌کارکنان انجمن استدلال و ياددهي تورنتو(کانادا) به عناصر مورد نياز در يک کلاس درس ديجيتال بپردازد. چه چيزي يک کلاس درس را تشکيل مي‌دهد؟آيا اين فضا است؟ به عنوان مثال يک اتاق. آيا يک فضاي منظم در باغ مي‌تواند يک کلاس باغباني باشد؟آيا تعداد دانش‌آموزان مهم ؟ آيا مي‌توان يک کنفرانس ويدئويي با هشت نفر براي مطالعه شيمي‌را به يک کلاس درس محول کرد؟يا شايد اين ابزار است. کلاس‌هاي نجاري چوب، اره، سمباده و چيزهاي ديگر براي شکل دادن به چوب خواهند داشت. اين مي‌تواند در يک مرکز حرفه‌اي يا محيط خرده فروشي باشد.کلاس آشپزي به احتمال زياد داراي قابلمه، ظرف و اجاق گاز است. اين مي‌تواند در يک مدرسه يا يک رستوران يا يک خانه باشد. در مورد متوسطه داشته‌هاي يک کلاس درس نظر شما چيست؟ قطعات آن چيست؟ يک معلم، دانش‌آموز، کتاب، کاغذ، مداد، صندلي، ميز و نشانه‌هايي براي ديوار، قفسه‌ها و…
سوال مهم در اينجا اين است که چه چيزي براي هدف، ابزار و فضاهاي کاري در کلاس‌هاي ديجيتال نياز است و وجود دارد. مثلا در مقايسه با کلاس درس نجاري، دقيقا کلاس «ديجيتال» از چه چيزي تشکيل شده است؟آيا انعطاف پذير است؟ (چرا که کلاس ديجيتال يک ايده انعطاف پذير است).
منبع:فانوس


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
فرهنگ و هنر
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون