جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3897- تاریخ : 1396/02/18 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (دوشنبه)

 تاکيد مديرعامل:
 سياست‌هاي اقتصادي کانون درون‌زاست 

سياست‌هاي اقتصادي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در سال "اقتصاد مقاومتي: توليد و اشتغال" درون‌زاست و در اين زمينه از ظرفيت بخش خصوصي استفاده مي‌کنيم.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومي و امور بين‌الملل کانون، مديرعامل کانون در گردهم‌آيي مشترک مديران‌کل ستادي و استاني و نمايندگان عرضه محصولات فرهنگي کانون سراسر کشور با بيان اين مطلب افزود: بايد تلاش کنيم از ظرفيت‌هاي مختلف براي جذب منابع مالي اعم از منابع دولتي جاري و تملک دارايي، خيران ،حاميان و منابع مردمي و نيز اقتصاد درون زا در کانون بهره‌مند شويم. از جمله اقدام‌هاي اقتصاد درون‌زا در کانون ، توليد محصولات فرهنگي در بخش‌هاي مختلف است يعني انتشار کتاب، توليد فيلم، تئاتر ، اسباب‌بازي‌ و نوشت‌افزار .

عليرضا حاجيان‌زاده ورود اين توليدات به چرخه اقتصاد را نکته‌اي حايز اهميت دانست و تاکيد کرد: اين مهم جز با افزايش مراکز عرضه محصولات فرهنگي کانون و ايجاد شبکه گسترده‌ توزيع ميسر نمي‌شود.

وي اجراي جريان اقتصاد مقاومتي در کانون را نيازمند الزام‌هايي عنوان کرد که براي اجراي مناسب آن بايد مورد توجه و اهتمام قرار گيرد ودر اين‌باره گفت: اولين الزام، مديريت صحيح است که بايد در فرآيند توليد تا فروش محصولات، اين مديريت، کارآمد، بانشاط، قوي، شجاع، بااعتماد به‌نفس و بااميد باشد.

حاجيان‌زاده با اشاره به شناسايي برخي ضعف‌هاي اين حوزه در دو سال گذشته و رفع آن‌ها افزود: به‌کارگيري بخش خصوصي و توان‌مند سازي اين بخش براي خدمات رساني بهتر به کانون دومين الزامي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.مديرعامل در ادامه يادآور شد الزام ديگر براي تحقق شعار سال درکانون، اتحاد ميان همه عناصر و مديريت اين بخش هااست که مي‌توان با وحدت، همدلي، هم‌زباني و همبستگي بيشتر اين حوزه را ارتقا بخشيد.

وي رعايت شئونات کانون در حوزه فعاليت اقتصادي را چهارمين الزام عنوان و خاطرنشان کرد: کار اقتصادي در کانون نبايد به هر قيمتي صورت گيرد به اين معني که هر محصولي نبايد در فروشگاه‌هاي کانون فروخته شود، هرگونه مراسمي در سالن‌هاي اين مجموعه فرهنگي برگزار نشود، فعاليت هاي کتابخانه اي اعضاي کانون به خاطر انجام فعاليت هاي فرهنگي درآمدزا تحت‌الشعاع قرار نگيرند و تنها محصولاتي عرضه و برنامه‌هايي اجرا شود که با شئونات کانون هم‌خواني داشته باشد و به رسالت اصلي کانون آسيب نرساند.

حاجيان‌زاده سلامت اقتصادي و مراقبت از شکل‌گيري فساد اقتصادي احتمالي را از ديگر الزام‌هايي دانست که در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي در کانون بسيار مهم و نيازمند توجه ويژه است و کسب درآمد مباح بايد محور فعاليت‌هاي اقتصادي قرار گيرد.

وي بهره‌مندي کانون و کارکنان و مربيان از شيريني فعاليت‌هاي اقتصادي در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و اتکا به الطاف و عنايات پروردگار براي موفقيت را باعث خير و برکت بيشتر براي مجموعه عنوان و اظهار اميدواري کرد با توجه به نيت پاک مربيان در خدمت‌رساني فرهنگي به کودکان اين مهم بيش از پيش مورد عنايت خداوند قرار گيرد.

مديرعامل کانون همچنين در ابتداي سخنان خود به بيان چيستي و چرايي اقتصاد مقاومتي و تاثير آن در فعاليت‌هاي کانون پرداخت و اظهار داشت منظور از اقتصاد مقاومتي رياضت‌کشيدن و محروميت نيست بلکه بر عکس اقتصاد مقاومتي به معناي استقامت و پشتکار بيشتر براي رسيدن به اقتدار، استقلال و ‌عزت و رسيدن به شرايط مطلوب‌تر و جامعه مستقل و قوي‌تر استوي ادامه داد اقتصاد مقاومتي موجب امنيت و رفاه جامعه مي‌شود و تمام اين‌ها مفاهيمي‌اند که در کانون به‌عنوان پشتوانه عظيمي براي حرکت در زمينه امنيت شغلي، رفاه و آسايش کارکنان دنبال مي‌شود تا کارمندان با انگيزه بيشتر فعاليت کنند چرا که اعتقاد داريم ادامه حيات باعزت کانون مرهون ايجاد شرايط مطلوب‌تر است.

مديرعامل همچنين در ادامه به ارايه گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته در سال گذشته متناسب با شعار «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» که از سوي رهبر معظم انقلاب تعيين شده بود پرداخت و در اين‌باره گفت: در سال گذشته توانستيم فروش محصولات کانون را بيش از 3برابر و تعداد فروشگاه‌هاي کانون را 4 برابر افزايش دهيم.

وي برپايي نمايشگاه‌هاي کتاب و محصولات کانون در هفته کتاب و کتابخواني و دهه مبارک فجر را از ديگر اقدام‌هاي صورت گرفته‌اي عنوان کرد که منجر به فروش تعداد زيادي از کتاب‌هاي کانون و خالي شدن انبارهاي اين مجموعه شد.

حاجيان‌زاده ايجاد زمينه‌هاي لازم براي افزايش مراکز آموزشي و تعداد زبان‌آموزان کانون زبان ايران را نيز از ديگر اقدام‌هاي صورت گرفته در سال 95 دانست که توانست به اقتصاد کانون کمک کند.

وي با اشاره به اين که جنس فعاليت در کانون اقتصاد فرهنگي است يادآور شد: ارسال کتاب و محصولات به کتاب‌خانه‌هاي کانون يا نمايش فيلم و تئاتر براي کودکان مناطق محروم کشور فعاليت اقتصادي نيست و از رسالت‌هاي اصلي کانون است، ظرفيت عظيم 14 ميليوني در اختيار کانون قرار دارد که با نگاه توسعه عرضه محصولات و توليدات بايد تلاش کنيم چرخه توليد با اقتصاد گره بخورد.

مديرعامل همچنين به افزايش تعداد عناوين کتاب‌ها در حوزه نشر اشاره کرد و گفت: اگر بتوانيم در اين عرصه بزرگ کودکان و نوجوانان کشور کتاب رساني را توسعه دهيم کتاب‌ها را با شمارگان بيشتري چاپ و تعداد بيشتري نيز مي توانيم وارد کتاب‌خانه‌ها کنيم.

حاجيان‌زاده افزود: در حوزه نمايش فيلم‌ها نيز بايد به گونه‌اي سينماهاي کانون را اداره کنيم که هزينه‌هاي توليد فيلم‌ها بازگشت داشته باشد و با توان حرفه‌اي که در کانون وجود دارد بتوانيم تعداد بيشتري فيلم و سريال توليد کنيم.

وي ادامه داد در حوزه‌هاي ديگر از قبيل توليد و نمايش تئاتر، توليد اسباب‌بازي‌ و نوشت‌افزار نيز بايد تنوع محصولات و شمارگان‌ آن‌ها را افزايش دهيم تا به تبع آن پيرو شعار امسال که «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» از سوي مقام معظم رهبري نام‌گذاري شده به ايجاد اشتغال نيز کمک شود.

گردهم‌آيي مشترک مديران‌کل و مسوولان فروش محصولات کانون که روز 16 ارديبهشت در تهران برگزار شد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون