جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3861- تاریخ : 1395/12/18 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (چهارشنبه)

 تازه‌هاي نشر 

نشر چشمه منتشر کرد؛

«شوماخر هميشه اين جاست» و «کاج‌زدگي» در بازار نشر

دو رمان ايراني «شوماخر هميشه اين جاست» و «کاج زدگي» نوشته فرهاد بردبار و ضحي کاظمي توسط نشر چشمه منتشر و راهي بازار نشر شدند.به گزارش مهر، دو رمان ايراني «شوماخر هميشه اين جاست» و «کاج زدگي» نوشته فرهاد بردبار و ضحي کاظمي به تازگي توسط نشر چشمه منتشر و راهي بازار نشر شدند. اين کتاب‌ها به ترتيب، عناوين 92 و صد و يکم مجموعه «کتاب هاي قفسه آبي» هستند که اين ناشر چاپ مي کند.«شوماخر هميشه اين جاست» دومين رمان فرهاد بردبار، نويسنده جوان اصفهاني است. او اولين رمان خود را در سال 82 با عنوان «رنگ کلاغ» منتشر کرد و حالا بعد از 13 سال دومين رمان خود را منتشر کرده است. قصه اين رمان هم مانند کتاب اول اين نويسنده در شهر اصفهان جريان دارد.داستان اين رمان درباره نويسنده جواني است که تحصيل در دانشگاه را رها کرده و به نوشتن رو آورده است. اين شخصيت زندگي آشفته اي دارد و طي اتفاقي که ابتداي رمان مي‌افتد، خواب آلوده از خانه بيرون مي‌رود و... شخصيت اول «شوماخر هميشه اين جاست» خوابش مي‌آيد و به دنبال خانه دوست يا آشنايي است که براي چند ساعت بتواند در آن جا بخوابد. اين شخصيت در حرکتش از اصفهان، شهر و آدم هايش را کشف مي کند. هر کدام از اين آدم ها، ماجراي مخصوص به خود را دارند.


آموزش عليه آموزش منتشر شد

کتاب «آموزش عليه آموزش» نوشته عبدالعظيم کريمي به مشکلات و کاستي‌هاي تعليم و تربيت در ايران مي‌پردازد.

به گزارش مهر، کتاب «آموزش عليه آموزش» نوشته عبدالعظيم کريمي به مقوله تعليم و تربيت مي پردازد. آن گونه که نويسنده در پيش گفتار آورده: «اين کتاب براي ساختن پايه‌هاي تعليم و تربيت پايدار نيست بلکه براي ويران کردن پايه‌هاي ساختمان خالي از روح تعليم و تربيتي است که به جاي شکفتن، مي‌شکوفاند؛ به جاي تراشيدن مي‌افزايد. به جاي پاک کردن آلوده مي‌سازد و به جاي اکتشاف ثروت از معادن به انتقال ثروت در مخازن مشغول است و نام آن را خدمت به تعليم و تربيت مي‌گذارد اما نتيجه آن کشتار بي رحمانه استعدادهاست و به جاست که قبل از هر چيز، در برداشتن اين مانع مرموز اقدام شود.»گفتار نخست اين کتاب با عنوان «فاجعه فقدان حس فاجعه در آموزش و پرورش» آمده: «فقدان حس فاجعه در تعليم و تربيت، يکي از مخوف ترين رويدادهاي خاموش و پنهاني است که به تناسب فراگيرشدن آن، از قلمروي «حس شدن» و از ميدان «ديده شدن» خارج شده...در چنين فضايي است که ديگر حسي براي حس کردن فاجعه باقي نمي‌ماند. يعني آستانه تحريک‌پذيري به قدري بالاست که با هيچ محرکي، هر چند شديد، تحريک نمي‌شود. پس بزرگ‌ترين فاجعه در يک سامانه زنده، «فاجعه فقدان حس فاجعه» است. فاجعه بي‌تفاوتي در برابر رخداد فاجعه‌هاي هولناک و کشنده!«فاجعه تربيت عليه تربيت»، عنوان گفتار دوم کتاب «آموزش عليه آموزش» است. در اين گفتار مي خوانيم که «آنچه فرزندان ما را از تربيت درست دور کرده، درست‌انگاري‌هاي نادرستي است که ما بزرگسالان به نام تربيت در حال محقق ساختن آن هستيم. از اين رو، بزرگ‌ترين مشکل تربيت شدن کودکان، همانا تربيت کردن آن‌هاست. اما به راستي چگونه «تربيت» عليه «تربيت» عمل مي‌کند؟ مراد از تربيت چيست که خود مانع تربيت مي شود؟»گفتار سوم کتاب با عنوان «فاجعه تحول عليه تحول» به اين مساله مي پردازد که «هرقدر بيشتر درپي ايجاد تحول باشيم، کمتر به احياي تحول کمک مي کنيم. هر قدر بيشتر به دنبال «تغيير» باشيم، کمتر به ظهور تغيير در خود، ياري مي رسانيم و .....


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون