جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3861- تاریخ : 1395/12/18 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (چهارشنبه)

 وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد:
 استفاده از روش هاي عقلاني در حل مشکلات آموزش و پرورش 

وزيرآموزش و پرورش گفت: استفاده از روش هاي عقلاني در حل مشکلات از برنامه هاي آموزش و پرورش است.به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، دکتر فخرالدين دانش آشتياني در جمع فرهنگيان شهرستان اردستان كه در سالن اجتماعات دانشگاه پيام نور اين شهرستان برگزار شد، با بيان اين كه بايد نگاه به آموزش و پرورش تغيير کند، اظهاركرد: بايد جايگاه واقعي آموزش و پرورش در جامعه شناخته شود.وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اين كه بايد فرايندهاي نظام تعليم و تربيت براي مردم عيني ترشود، تصريح كرد: مهمترين ويژگي برنامه درسي در آموزش و پرورش کاربردي كردن آن است.وي خاطرنشان كرد: اگر برنامه درسي، کاربردي، ملموس و قابل لمس درجامعه باشد دانش آموز لذت برده و پس از فراغت از تحصيل مسائل جامعه را حل خواهد کرد.دانش آشتياني افزود: بايد برنامه درسي طوري تنظيم و تدوين شود که دانش آموزان بتواند منطبق با آداب و رسوم جامعه مباحث درسي خود را تنظيم کند.وي بيان كرد: بهتر است آموزش ها به صورت کاربردي انجام شده و تنها به فضاي ذهني اکتفا نشود و کتاب هاي درسي در جهت حل مسائل جامعه تدوين و منتشر شود.وزيرآموزش و پرورش افزود: اگر آموزش و پرورش را يک دستگاه سرمايه اي بدانيم بايد به سمتي حرکت کنيم که بتوانيم نخبگان را جذب آموزش و پرورش کنيم تا زمينه رشد و توسعه جامعه بيشتر فراهم شود.دانش آشتياني افزود: اگر بخواهيم مردم و مسئولان در آموزش و پرورش سرمايه گذاري کنند بايد تغييراتي ايجاد کرده و با تغيير محتواي آموزشي زمينه ارتقا سطح علمي و فراگيري مهارت هاي مورد نياز جامعه، کارايي واحدهاي آموزشي را ارتقا داده و اثر بخشي آن ها را در حل مسائل جامعه و زندگي مردم عيني تر کنيم.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون