مديرکل دفتر آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش گفت: ملاکهاي هدايت تحصيلي شامل «نظرخواهي از دانشآموز»،«عملکرد درسي»، «آزمونهاي مشاورهاي استعداد، رغبت و شخصيت» و «نظر اوليا، معلم و مشاور» است که در مجموع 100 نمره دارد.
عظيم محبي مديرکل دفتر آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس، در پاسخ به اين پرسش که «جزئيات آييننامه هدايت تحصيلي دانشآموزان پايه نهم چيست؟»، اظهار داشت: آييننامه هدايت تحصيلي که در حال تصويب در شوراي عالي آموزش و پرورش است، يک آييننامه دوره گذر است.
وي در توضيح اين آييننامه افزود: براي هدايت تحصيلي طبق راهکار 3-21 سند تحول بنيادين بايد طراحي و استقرار نظام جامع تحصيلي صورت گيرد که اين کار هنوز طراحي نشده است اما وقتي هدايت تحصيلي دانشآموزان به پايه نهم رسيد، ما بايد بالاجبار در فوريتي آييننامه هدايت تحصيلي که قبلاً در پايه اول دبيرستان بود را بازسازي ميکرديم تا در خرداد آن را اجرا کنيم.محبي با اشاره به اينکه هدايت تحصيلي فقط انتخاب رشته که در پايه نهم صورت ميگيرد نيست، افزود: اين يک فرايندي است که از پايه اول ابتدايي بايد براي دانشآموزان انجام شود و در آن فرايند بايد دانشآموزان استعداديابي شده، خانوادهها در اين خصوص آگاه شوند و معلمان نيز کمک کنند که البته اين اقدام، کار درازمدت آينده ماست.
مديرکل دفتر آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش تصريح کرد: هدايت تحصيلي فرايندي است که در آن از طريق تدابير و راهکارهاي علمي و تخصصي با مشارکت عوامل درون مدرسهاي، ويژگيهاي دانشآموزان شناخته ميشود و متناسب با رشتهها و شغلهاي آينده، دانشآموزان هدايت تحصيلي ميشوند.
وي هدف از هدايت تحصيلي را شناسايي استعدادها، کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصيلي و کمک ...
» ادامه