|

|
تاسيس موزه علوم و فناوري آموزشو پرورش عكس:همايون لنگرودي (بديع فر) |
مدير کل آموزش متوسطه اول عنوان کرد: افزايش کيفيت روشهاي تدريس و ورود فناوريهاي نوين به پايه هفتم و هشتم
مديرکل آموزش متوسطه اول با اشاره به اصلاح روشهاي تدريس در پايه هفتم و هشتم گفت: افزايش کيفيت روشهاي تدريس و استفاده از فناوريهاي نوين در کلاس درس براي پايه هفتم و هشتم از سال تحصيلي جديد اجرا ميشود به گزارش شاپرك به نقل از معاونت آموزش متوسطه، عظيم محبي در خصوص کيفيت بخشي روش تدريس معلمان اظهار کرد:براي پايه هفتم و هشتم مدل سه وجهي کيفيت را تعريف کردهايم که بر اين اساس طراحي آموزشي و روشهاي تدريس مبتني بر برنامه درسي ملي خواهد بود. وي تصريح کرد:بر اساس مدل سه وجهي کيفيت بخشي طراحي آموزشي با توجه به سند تحول بنيادين انجام ميشود و روشهاي تدريس بر اساس برنامه درسي ملي اصلاح خواهد شد. برنامه درسي ملي در رابطه با روشهاي تدريس انتظاراتي را از معلمان دارد. طبق برنامه درسي ملي کيفيت بخشي روشهاي تدريس معلمان از طريق گروههاي آموزشي انجام ميشود که بر اين اساس سه بسته آموزشي تحت عنوان طراحي آموزشي موقعيت محور بر اساس برنامه درسي ملي با رويکرد نظارت باليني ايجاد ميشود. مديرکل آموزش متوسطه اول با بيان اينکه درس پژوهي و بهسازي مشارکتي معلمان از ديگر موارد تعريف شده است، خاطرنشان کرد: بر اين اساس معلمان طرحهاي آموزشي را توليد ميکنند که در آن بر بهرهگيري از فناوريهاي نوين تأکيد شده باشد.محبي افزود:در اغلب مدارس کارگاه آموزشي داريم و براي درس کار و فناوري بايد از کارگاههاي مدارس استفاده شود در درس علوم تجربي نيز بايد حتماً از آزمايشگاه مدارس استفاده شود و تدريس زبان انگليسي با استفاده از نرمافزارهاي جديد انجام شود. |