جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 2701- تاریخ : 1391/11/05 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران(پنجشنبه)


9 راه پيداکردن زمان کافي براي اهداف خود


مرحله نخست ليگ وزنه برداري جوانان 20 بهمن در اهواز برگزار مي‌شود


نــكتــــه


كوتاه از ورزش جوانان


گــوناگــون


آيينه شهر


 9 راه پيداکردن زمان کافي براي اهداف خود 

 
ياد بگيريم چگونه تمرکز، تفريح و رضايت دروني را با تنها روزي 10 دقيقه تمرين به زندگيمان هديه کنيم. پس از طي اين فرايند ها شما قادر خواهيد بود:

- بر نمک زندگيتان بيافزاييد

- هيجان و انرژي بيشتري کسب کنيد

- به زندگي خلاقانه، مستقل و ارضا کننده اي که شايسته اش هستيد برسيد

داشتن وقت بيشتر در زندگي فوق العاده است! با اين چند ساعت اضافه مي تواني به اهدافي که مدتهاست در ليست امور معوقه خاک مي خورد و شما روز به روز سرتان شلوغ تر مي شود برسيد.پيشنهاد براي مطالعه چگونه علاقه مندي?هاي زندگي خود را پيدا کنيم؟ در حقيقت همه ما به اندازه ي کافي وقت داريم اما متوجه ي آن نيستيم.

در ادامه به 9 راه قوي براي يافتن وقت بيشتر در زندگي روزانه اشاره مي کنيم:

1)وقتتان را چند روز تحت تعقيب قرار دهيد. ببينيد کجا مي رود و چه مي کند!

در زمان 15 دقيقه اي بين کارها چه مي کنيد؟ چقدر در طول روز در حال طفره رفتن از زير کارها هستيد؟ به دنبال کارهايي باشيد که بيش از آن چه فکر مي کرديد وقت گرفته! و دليل آن را کشف کنيد ببينيد آيا مي توانيد زمان آن را کم کنيد يا به کلي از برنامه تان حذفش کنيد.

2)هدفتان را به اهداف کوچکتر تقسيم کنيد.

به عنوان مثال اگر هدفتان نوشتن يک کتاب يا شرکت در دو ماراتن است يک شبه نمي توان به آن رسيد و شايد ماه ها و سال ها وقت لازم است. با خرد کردن اين اهداف کلان مي توان به راحتي شروع کرد و تا نيل به مقصود ادامه داد. چند دقيقه وقت بگذاريد و هدفي که در ذهن داريد را در 5 گام اصلي خلاصه کنيد. به عنوان مثال اولين قدم براي آمادگي دو ماراتن مي تواند پيدا کردن يک برنامه ي تمرين منسجم يا يافتن يک مربي کارآزموده و يا 15 دقيقه دو آرام در روز باشد.

3)فهم اين نکته که حتي يک فرصت10 دقيقه اي مي تواند واقعاً مفيد باشد!

گاهي برنامه اي را به دليل کمبود وقت به راحتي کنسل مي کنيم. در اين مواقع فرصت هاي 10 دقيقه اي داريم اما تصور مي کنيم حتماً بايد 1 ساعت کامل يا 2 ساعت براي انجام آن وقت داشته باشيم. بايد بدانيم که همين 10 دقيقه براي نزديک شدن به هدف کافي است. کارهايي را پيدا کن که مي تواني در اين 10 دقيقه ها انجام دهي و خواهي ديد که پس از گذشت يک هفته يا يک ماه خودت از پيشرفتي که حاصل شده شگفت زده خواهي شد. مثلاً در پروژه ي نوشتن يک کتاب در اين زمان 10 دقيقه اي مي توان در مورد نام و موضوع فصل ها، طرح کلي کار و يا عوض کردن يک پاراگراف تصميم گيري کني.

يک فرصت10 دقيقه اي

4)اختصاص يک بعدازظهر کامل يا آخرهفته به هدف موردنظر

به يقين 10 دقيقه در روز براي انجام کارها کافي نيست. به عنوان مثال اگر هدف شرکت در مسابقات ماراتن باشد 10 دقيقه براي يک جلسه تمرين کفايت نمي کند. اين جاست که يک سرسيد يا تقويم مي تواند کمک کند. چند هفته آينده را در نظر بگير و ببين مي تواني کل آخر هفته يا يک بعدازظهر کامل را براي پرداختن به هدفت در نظربگيري. آن را در تقويم علامت گذاري کن و به هيچ عنوان فعاليت ديگري را جايگزين آن نکن.

5)از ديگران کمک بگير

قطعاً نمي توان درباره ي تمامي مراحل يک کار به تنهايي تصميم گيري کرد. حتي اگر کسي را نمي شناسي که بتواني مستقيم در مورد کارت از او کمک، پند و يا وسيله و تجهيزاتي بگيري سعي کن براي آزاد کردن وقتت از ديگران کمک بگيري. به عنوان مثال اگر بچه داري از دوستت بخواه آخرهفته آنها را به خانه اش ببرد تا تو بتواني با فراغ بال به کارهايت برسي.

هنر کمک گرفتن از ديگران

6)استفاده از زمان صرف ناهار

اگر عادت داري پشت ميز کار ناهار بخوري از اين به بعد از وقت اضافه ي آن براي رسيدگي به کارهايت استفاده کن. حداقل از سي دقيقه ي آن مي تواني براي يک دور دويدن يا کار کردن بر روي کتابت استفاده کني.

7)از زمان هايي که در اتوبوس و تاکسي هستي استفاده کن

اگر از ماشين خودت براي رفتن به سرکار استفاده مي کني سعي کن به نوارهاي آموزنده يا کتاب هاي شنيداري گوش کني. از متوني استفاده کن که در رابطه با هدفت باشند مثلاً يک کتاب در ارتباط با نويسندگي يا راه هاي رسيدن به موفقيت. اگر هدفت ورزشي است بايد مسير محل کارت را بدوي يا با دوچرخه طي کني. شايد اين کار براي همه مناسب به نظر نرسد. اما حتي اگر سفري طولاني تا محل کارتان داريد مي توانيد کمي دورتر از اداره از قطار پياده شويد يا ماشينتان را پارک کنيد و کمي از مسير را پياده روي کنيد.

کتابخوان در مترو

8)ساعتتان را بيست دقيقه زودتر کوک کنيد.

صبح ها با کمي زودتر بلند شدن مي توانيد قبل از آنکه هياهوي کار و فعاليت هاي روزانه آغاز شود به هدف و برنامه تان رسيدگي کنيد. تنها بيست دقيقه دويدن يا نوشتن قبل از آن که بقيه اعضاي خانواده بيدار شوند مطمئناً مؤثر خواهد بود. اگر نگران خستگي ناشي از آن هستيد مي توانيد شب ها کمي زودتر به رختخواب برويد بيشتر ما قبل از خواب کار خاصي انجام نمي دهيم ولي صبح ها که سرحال و شاداب از خواب بر مي خيزيم به طرز شگفت انگيزي توانايي رسيدگي به امور در ما بالا مي رود.

9)به راحتي بگو نه!

يکي از دلايلي که بسياري از ما به کارهايمان نمي رسيم اين است که در بيشتر مواقع پاسخمان مثبت است يعني بله! و اين منجر به انجام کارهايي مي شود که در راستاي اهداف و آرزوهايمان نيست. اگر در مورد شما هم همين طور است پس ياد بگير که بيشتر از کلمه ي نه! استفاده کني.

منبع: دگرش


 مرحله نخست ليگ وزنه برداري جوانان 20 بهمن در اهواز برگزار مي‌شود 

 
مرحله نخست رقابتهاي ليگ وزنه برداري جوانان روزهاي 20 و 21 بهمن ماه سال جاري به ميزباني تيم ملي حفاري در اهواز برگزار مي شود.به گزارش فارس، پيش از اين دو بار زمان شروع ليگ وزنه برداري با دستور حسين رضازاده به تعويق افتاد تا تيم‌ها تمام مدارک مربوط به اين رقابت‌ها را در اختيار فدراسيون قرار دهند.براين اساس مرحله نخست رقابت‌هاي ليگ وزنه برداري جوانان روزهاي 20 و 21 بهمن ماه سال جاري به ميزباني تيم ملي حفاري در اهواز برگزار مي شود و مرحله دوم و پاياني آن نيز طي روزهاي 20 و 21 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

تاکنون چهار تيم ملي حفاري ايران، مناطق نفت خيز جنوب، عقاب نيروي هوايي و نفت و گاز مسجد سليمان براي شرکت در ليگ وزنه برداري جوانان اعلام آمادگي کرده اند و اين امکان وجود دارد که با اضافه شدن تيم ام.آر.اي شيراز تعداد تيم هاي ليگ جوانان به پنج تيم افزايش پيدا کند.

تيم ملي حفاري ميزبان مرحله پايان ليگ وزنه برداري بزرگسالان هم هست که اين رقابت‌ها دو روز پس از اتمام مرحله نخست ليگ وزنه برداري جوانان طي روزهاي 23 و 24 بهمن در باشگاه فرهنگي ورزشي ملي حفاري برگزار مي‌شود.


 نــكتــــه 

چطور آرامش خود را حفظ کنيم؟ 

هنگامي که مشکلي در محل کارتان برايتان پش مي آيد، يا اينکه با همسر، فرزندانتان برايتان مشاجره اي رخ مي دهد ، همسايه اي داريد که به هيج وجه مراعات شما را نمي کند و از حقوق آپارتمان نشيني چيزي نمي داند، در هر يک از اين حالات چگونه بايد آرامش خود را حفظ کرد؟ در اين مقاله چندين توصيه ساده اما کاربردي براي شما ارائه مي شود تا بدين وسيله بتوانيد بر خشم خود غلبه کنيد.

1- هنگامي که مسئله ي ناراحت کننده اي برايتان پيش مي آيد و اگر مي خواهيد عصباني نشويد بهتر است به شرايطي که در چندين ساعت پيش داشته ايد فکر کنيد و باور کنيد که شما همان فرد قبلي هستنيد فقط با همين تفاوت که کمي شرايط تغيير کرده است باور کنيد که چه شما عصباني شويد يا نشويد در همان شرايط به سر مي بريد اما چکونه بايد بهترين امتخاب را داشته باشيد ؟

بايد باور کنيد که شما تنها در اين موقعيت هستيد و هيچ کس جز شما به فکر شما نيست پس بايد اجازه ندهيد که شرايط بر شما حاکم شوند با خود کمي فکر کنيد که عصبانيت چه چيزي را مي تواند براي شما به ارمغان بياورد. هنگامي که حس مي کنيد خونسردي خود را داريد از دست مي دهيد به شما توصيه مي کنيم به مدت پنج دقيقه از محيطي که در آن هستيد فاصله بگيريد براي مثال اکر بحثي بين شما و همسرتان در اتاق پذيرايي صورت گرقته است توصيه مي کنيم به اتاق خوابتان برويد و به مدت پنج دقيقه در آنحا بمانيد و ذهن تان را از تمام مسائلي که برايتان رخ داده است منحرف سازيد به صحبت هايي که بين شما و همسرتان رخ داده است فکر نکنيد وسعي کنيد آرامش خود را به دست بياوريد،قدم بزنيد، آب بنوشيد، نفس عميق بکشيد، و اين سوالات زا از خود بپرسيد: از خود بپرسيد آيا اين مساله آنقدر مهم است که شما بر سر آن بحث و مشاجره داشته باشيد؟ آيا جيغ و داد شما از حساسيت مسئله کم ميکند؟

2- هنگامي که عصباني هستيد غذا نخوريد ، تنها به نوشيدني هايي مانند قهوه روي بياوريد زيرا شما به دليل عصبانيت زياد متوجه مقدار غذايي که مي خوريد نمي شويد.بهترين راه حل در اين شرايط بدين ترتيب است که شما بهتر است يک چزت کوتاه داشته باشيد زيرا هنگامي که در خواب هستيد مغزتان استراحت مي کند و زمان بيشتري را براي حلاجي مسائل دارد.

3- اگر از شرايط روحي حال شما خيلي وخيم است توصيه مي کنيم در اين شرايط در منزل نمانيد و به بيرون برويد قدم بزنيد، پياده روي کنيد، دوچرخه سواري کنيد، شنا کنيد، اگر فردي هستيد که به کرات عصباني مي شويد به شما توصيه مي کنيم که يک ورزش را انتخاب کنيد و هفته اي دو بار اين ورزش را انجام دهيد زيرا ورزش کردن باعث مي شود، که شما به يک آرامش دروني برسيد.

4- توصيه مي کنيم گاهي نيز به کلاس هاي يوکا و مديتيشن برويد، کمي موزيک آرام گوش کنيد تا آرامش خود را به دست بياوريد.

سيمرغ


 كوتاه از ورزش جوانان 

تنيسور دختر ايراني فيناليست "مسابقات منتخب آسيا" شد

صدف صادق وزيري تنيسور دختر ايراني موفق شد جواز حضور در فينال مسابقات تيمي منتخب آسيا را بدست آورد.به گزارش ايسنا، در جريان برگزاري رقابت هاي تنيس منتخب تيمي آسيا و در بخش انفرادي، صدف صادق وزيري از ايران موفق شد با عبور از سد بخت نخست مسابقات، راهي مرحله فينال شود.

در اين بازي وزيري به مصاف تيفاني نگويان بخت نخست قهرماني مسابقات رفت و در نهايت موفق شد با نتيجه دو بر صفر حريف خود را از پيش رو بردارد و يک قدم به حضور در تيم منتخب آسيا نزديک تر شود تا امروز 5 بهمن ماه در مرحله فينال بازي ها به مصاف هم تيمي يمني خود برود.همچنين ديدارهاي دو نفره نيز برگزار شد و نماينده ايران به همراه هم تيمي يمني خود موفق شدند با نتيجه دو بر صفر تيم دو نفره ويتنام را از پيش رو بردارند و راهي مرحله نيمه نهايي شوند.


 گــوناگــون  

سرکوب عصبانيت يا مديريت آن؟


آنها که خشم خود را سرکوب نمي‌کنند و مي‌آموزند که آن را به شکل مناسبي بيان کنند، اعتماد به نفس بيشتري در درازمدت پيدا مي‌کنند.جنبه مثبت عصبانيت اين است که باعث افزايش اعتماد به نفس و پيشرفت شما مي‌شود.

محققان مي‌گويند عصبانيت آن طور که تا به حال تصور مي‌کرديم، براي سلامتي فقط ضرر ندارد؛ بلکه فايده‌هايي هم دارد. به گزارش بي‌بي‌سي، تازه‌ترين مطالعات نشان داده که آنها که خشم خود را سرکوب نمي‌کنند و مي‌آموزند که آن را به شکل مناسبي بيان کنند، اعتماد به نفس بيشتري در درازمدت پيدا مي‌کنند و همين سبب پيشرفت شغلي‌شان مي‌شود. بر اساس اين مطالعه که در دانشگاه هاروارد انجام شده، مشخص شده که آنها که علت اصلي خشمشان را هم، با انفجار عصبانيت، فرومي‌خورند و بيان نمي‌کنند، 3 برابر بيشتر از سايرين احتمال دارد که در موقعيت شغلي خود بمانند و پيشرفت نکنند. البته اين محققان توصيه نمي‌کنند که آتش خشم‌تان را هرجا و هر طور که پيش آمد، بر سر ديگران فروبريزيد. آنها مي‌گويند عصبانيت در صورتي مي‌تواند حاوي چنين جنبه مثبتي براي زندگي انسان باشد که تحت کنترل او باقي بماند و به اصطلاح، از دستش در نرود!

پيش از اين مطالعات زيادي انجام شده بودند که همگي از نقش منفي عصبانيت و بداخلاقي بر سلامت جسمي و رواني خبر داده بودند. به عنوان مثال، چند هفته گذشته، نتايج مطالعه محققان دانشگاه ييل منتشر شد که نشان مي‌داد عصبانيت به صورت مزمن در بيماران قلبي مي تواند احتمال بروز حمله مجدد را در آنها افزايش دهد. همچنين برخي مطالعات نشان داده‌اند که خشم مي‌تواند روند ترميم زخم‌ها را کند کند. بر همين اساس، در مطالعه محققان دانشگاه اوهايو که سال گذشته در همين روزها منتشر شد، مشخص شده عصبانيت با آزاد کردن نوعي واسطه‌هاي شيميايي و هورموني، مي‌تواند روند ترميم زخم‌ها را به تعويق بيندازد.مطالعه ديگر نشان داد که زمينه بروز احتمالي بيماري‌هاي قلبي در افراد عصباني بيشتر است. در اين مطالعه که در شماره ژانويه 2008 نشريه «اپيدميولوژي آمريکا» منتشر شد، مشخص شد در افراد بداخلاق و عصباني، ميزان برخي از آنتي‌اکسيدان‌هاي خون کمتر از سايرين است و همين مي‌توان زمينه را براي ابتلاي بيشتر آنها به بيماري‌هاي قلبي فراهم کند.

سرکوب عصبانيت يا مديريت آن؟

محققان هنوز هم بر نقش منفي خشمگين شدن، به ويژه به صورت مکرر، تاکيد دارند. با اين حال آنها معتقدند که نبايد براي جلوگيري از انفجار خشم خود، علت را به طور کلي نفي کنيد و با جملات مثبت و توخالي، خود را از واقعيت موجود، هرچند تلخ و ناگوار، دور نگه داريد.(جملاتي با ظاهر زيبا و بي‌تناسب با موقعيت دردناک و آزاردهنده مانند اين که «همه چيز خوب است»، «هيچ اتفاق بدي نيفتاده است» يا «امروز بهترين روز زندگي من خواهد بود»)

آنها مي‌گويند ضمن اين که بايد بياموزيد که واکنش‌هاي خود را نسبت به موضوعات آزاردهنده کنترل کنيد، بايد خودتان را طوري تربيت کنيد که بتوانيد در موقع مناسب، از حق خود هم دفاع کنيد و نظرات مخالف خود را، حتي در برابر مقام مافوق اداري‌تان، با صراحت و البته به شيوه موثر، بيان کنيد. به اين ترتيب، علاوه بر مهارت «مديريت عصبانيت» (anger management) به مهارت جرات‌ورزي يا assertiveness هم دست پيدا کرده‌ايد.

سيمرغ


 آيينه شهر 


 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
فرهنگ و هنر
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون