جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 2650- تاریخ : 1391/08/28 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران(يكشنبه)


چگونه با نااميدي مقابله کنيم؟


نفرات اعزامي به مسابقات جهاني واترپلو جوانان مشخص شدند


گــوناگــون


نــكتــــه


كوتاه از ورزش جوانان


آيينه شهر
بدون شرح - همايون لنگرودي (بديع فر)

 چگونه با نااميدي مقابله کنيم؟ 

 
زندگي کامل نيست. هميشه طوفان‌ها مي‌آيند و مي‌روند. احساس نااميدي مي‌کنيد؟ به بالا نگاه کنيد! خدا بزرگ است.خداوند از روزهاي سختي که برايمان بوجود مي آيد براي بيرون کشيدن ما از افسردگي و نااميدي و قوي کردن ما استفاده مي‌کند. نبايد دلسرد شويد. هميشه اميد وجود دارد. سختي‌ها معمولاً باعث مي‌شوند احساس تنهايي کنيم.آدمها هر روز با مشکلات زيادي روبه‌رو مي‌شوند. در اين زماني که مشکلات اقتصادي زيادي وجود دارد، به ايمانتان تکيه کنيد و بدانيد که خداوند بزرگتر از آن سختي‌هايي است که برايتان پيش آمده است.

اميد اعتمادي است که همه ما دوست داريم داشته باشيم. اولين کاري که بعد از احساس نااميدي انجام مي‌دهيد چيست؟ به زانو مي‌افتيد و دعا مي‌کنيد و حکمت خدا را طلب مي‌کنيد. يا به رختخواب مي‌افتيد و آرزوي مرگ مي‌کنيد؟

وقتي نااميديم، داشتن اميد کار سختي است

بايد به نقطه‌اي در زندگيتان برسيد که ديگر نتوانيد ادامه دهيد. گناهتان، گذشته‌تان، سختي‌ها و مشکلاتي که هر روز با آنها دست و پنجه نرم مي‌کنيد، ظاهرتان يا وضعيت زندگيتان. وقتي هيچوقت به آن نقطه نرسيد که تغييرات مثبت در زندگيتان به يک انتخاب تبديل شود، زندگيتان پوچ و بيهوده خواهد بود.

به يک بطري نوشابه نگاه کنيد. نيمي از آن را بنوشيد و بعد بگذاريد زمين. نگاه کنيد مايع درون آن چه مي‌کند. تلاشي بيهوده دارد و به ناکجا مي‌رود، مگر اينکه محتوي بطري را بيرون بريزيد. اما سر و صدا کرده و داخل محدوده ظرف مي‌جوشد. هيچ هدفي جز مصرف شدن ندارد.

اگر به قدم زدن در جاده پهناور نااميدي ادامه دهيد، درست مثل محتوي آن بطري خواهيد شد. مثل اميد يک ديوانه براي فرار از تيمارستان و نداشتن قدرت لازم براي آن. بايد اولين قدم به سمت آزادي را برداريم. بايد از محيط نااميدکننده اطرافتان پا را بيرون گذاشته و بقيه را به خدا بسپاريد.

آدمها هميشه دور انتخاب‌ها، افسوس‌هاي گذشته و سختي‌هايي که برايشان پيش آمده مي‌چرخند. روز به روز، محيط به ديوي براي آنها تبديل مي‌شود که ذهنشان را به اسارت مي‌کشد. توانايي فرار ندارند. نااميدند. احساس گم‌گشتگي کرده و تصور مي‌کنند هيچکس دوستشان ندارد.

بعد در اوج سختي‌ها و مشکلات به سمت خدا فرياد مي‌کشند که آنها را از اين نااميدي نجات دهد. اميد اعتمادي در اعماق وجود ماست که قدرت لازم براي وارد عمل شدن و رسيدن به هدفمان را به ما مي‌دهد.

ايمان يعني اعتقاد به چيزي که قادر به ديدن آن نيستيد. اميد يعني دوست داشته باشيم چيزي که ايمانمان مي‌خواهد به ما نشان دهد را ببينيم. اين دو در کنار هم هستند و نمي‌توان آنها را از هم جدا کرد.

من در شرايط سختي در زندگي خود قرار داشتم و ديگر قادر نبودم قدمي به جلو بردارم. قادر به تامين خود و خانواده‌ام نبودم. نه ماشيني داشتم، نه شغلي و نه پولي. از خجالت نمي‌توانستم سرم را بلند کنم. تابحال چنين شرايطي داشته‌ايد؟ اين يعني فقر. اين يعني حتي براي کوچکترين نيازهاي روزانه‌تان هم سختي بکشيد.

و مسئله ناراحت‌کننده اين است که خيلي‌ها حتي شرايطي بدتر از من داشتند. در زندگي به نقطه‌اي مي‌رسيم که مي‌توانيم تصميم بگيريم جاده‌اي که پيش روي داريم را ادامه دهيم يا ايستاده و صبر کنيم. و مطمئناً وقتي نااميدانه نياز به کمک داريم، صبر کردن براي خدا بسيار سخت است.

خداوند راهي دارد که به ما نشان مي‌دهد تا چه اندازه مهم هستيم. همه ما براي دليلي به دنيا آمده‌ايم و سختي‌ها و نااميدي‌هايي که برايمان پيش مي‌آيد اهميتي ندارند.

شما بيهوده و بي‌دليل براي گذراندن اين زندگي کوتاه به دنيا نيامده‌ايد

منتظر ماندن براي خدا به معني منفعل بودن نيست. به اين معني نيست که بيکار بايستيد، به آسمان خيره شويد و منتظر يک ميليون دلاري باشيد که خداوند از آن بالا برايتان مي‌فرستد.

اميد يک عمل است. اگر فقط يک جرقه از آن در روحتان وجود داشته باشد، خيلي زود ايمان صدايتان مي‌کند که پايتان را بيرون گذاشته و کاري براي نااميدي‌تان بکنيد.

خداوند در هر کدام از ما قوه درک و بصيرت قرار داده است. قدرتي درون ما قرار داده که باعث مي‌شود بتوانيم در برابر سختي‌ها بايستيم.

اميدتان را از دست ندهيد. احساس نااميدي کردن درد بزرگتري است تا قدم بيرون گذاشتن و با کمک ايمان به خدا کاري براي تغيير شرايط انجام دادن. خدا بزرگ است و شما را براي هدفي مهم خلق کرده است.

اينطور به آن نگاه کنيد، احساس نااميدي کردن فقط شما را عقب مي‌اندازد و در هم مي‌شکند.

پس بايستيد، به بالا نگاه کنيد و در درياي نااميدي غرق نشويد. خدا بزرگ است و بيشتر اوقات او تنها کسي است که مي‌توانيد در زمان سختي‌ها براي کمک به سراغش برويد.

سيمرغ


 نفرات اعزامي به مسابقات جهاني واترپلو جوانان مشخص شدند 

 
نفرات اعزامي تيم ملي واترپلوي جوانان كشورمان به مسابقات جهاني استراليا مشخص شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات واترپلوي قهرماني جهان آذرماه سال جاري به ميزباني استراليا و در رده سني جوانان برگزار خواهد شد.

با توجه به بحث تعليق اين امكان وجود داشت كه واترپلوئيست هاي جوان كشورمان حضور در اين رقابت ها را نيز از دست بدهند اما خوشبختانه تاكنون مشكلي در اين خصوص وجود نداشته و تيم ملي 8 آذرماه راهي اين كشور مي شود.

با اعلام كادر فني نفرات اعزامي به اين رقابت ها مشخص شدند كه بر اين اساس 13 واترپلوئيست براي حضور در اين رقابت ها انتخاب شده اند كه اسامي آنها به شرح زير است:

حامد لك خانبانان، مسعود احمدي، سيد مهدي باقري، رامتين اوستي، مسعود غلام نژاد، رضا شيخي، علي محمدي، محمد سالمي، نيما جمشيدي، علي خالدي، عليرضا مقدم، نيما شهبازي، محمد محمدي حيدري نفرات اعزامي به اين رقابت ها هستند.

** آغاز مرحله جديد تمرينات از امروز

در حال حاضر ملي پوشان جوان كشورمان در استراحت به سر مي‌برند و مرحله جديدي از تمرينات از امروز در تهران آغاز و تا زمان اعزام به مسابقات پيگيري مي شود.

گفتني است تيم هاي ملي ترينيداد و توباگو، يونان، روماني، ازبكستان، حريفان كشورمان در اين دوره از رقابت ها هستند كه قرعه كشي اين رقابت همزمان با برگزاري المپيك 2012 لندن انجام شد.


 گــوناگــون  

با حل المسائل زندگي آشنا شويد

مهارت حل مساله يکي از مهارت هاي زندگي است که به ما در حل مسايل فردي و اجتماعي کمک مي کند.

روش حل مساله، فرايند تفکر منطقي و منظمي است که به فرد کمک مي کند تا هنگام رويارويي با مشکلات، راه حل هاي متعددي را جستجو کند و سپس بهترين راه حل را انتخاب نمايد.

مراحل مهارت حل مساله

مرحله ي اول: انتخاب رويکرد صحيح نسبت به مساله

شايد کمي مضحک به نظر برسد که ما با مشکلي مواجه شده و بخواهيم تصميمي بگيريم ولي در ابتدا با خود فکر کنيم" من با يک مشکل مواجه شده ام" و يا " من در حال تصميم گيري هستم". خودآگاهي هيجاني به اين معناست، که ما خودمان آگاهانه بدانيم که داراي چه احساس و هيجاني هستيم. در اين مرحله لازم است باورهاي غلط نسبت به مساله شناسايي و اصلاح مي گردد.

(مثلاً اين باورها، نبايد در زندگي با مشکل روبرو شده، هر چه بلاست بر سر من نازل مي شود، مشکل نشانه ضعف، بي لياقتي و ناتواني است).

جملات فوق تنها مشتي از خروارها افکار ناکارآمد است که به شکل گفتار دروني در رويارويي با مشکلات روزمره، مي توانند باعث شوند که ما نتوانيم به خوبي از پس حل يک مساله و يا اخذ يک تصميم برآييم.

مرحله دوم: تعريف دقيق مساله

در اين مرحله بايد به سوال هاي زير پاسخ داده شود.

1 - مشکل چيست؟

2 - مشکل کي شروع مي شود؟

3 - چه کسي در اين مشکل نقش دارد؟

و اينکه بايستي مشکل به ابعاد کوچکتر و ساده تر شکسته شود. بدين ترتيب طي اين مرحله لازم است که با بيان اهداف عيني و شفاف، تعريف دقيقي از مساله يا مورد تصميم گيري ارائه دهيم.

مرحله سوم: به دست آوردن راه حل هاي متفاوت (بارش مغزي)

بدين شکل که بدون ايجاد محدوديت براي ذهن، هر راه حل يا تصميمي را که به ذهنمان آمد، بدون در نظر گرفتن درست يا نادرست بودن و مثبت و منفي بودن آن يادداشت کنيم.

مرحله چهارم: ارزيابي گزينه ها و انتخاب بهترين راه حل

طي اين مرحله ما موظفيم که هر يک از گزينه هاي مرحله سوم را مورد قضاوت و ارزشيابي قرار دهيم. آنچه در مرحله سوم مهم بود، گزينه هاي متعدد بود و آنچه در اين مرحله مهم است انديشيدن به مزايا و معايب گزينه ها و کشف بهترين راه حل است.

مرحله پنجم: اجرا و بازبيني راه حل ها

در اين مرحله راه حل هاي مفيد و سودمند را انتخاب کرده و از ميان آنها الويت بندي نموده، برنامه زمان بندي را مشخص مي کنيم و به اجراي راه حلي که الويت دارد و مناسب و مفيد است مي پردازيم.

در نهايت اگر مساله با اين روش حل شد، به خود پاداش دهيد و اگر مساله حل نشد، موانع را شناسايي کرده و برطوف کنيد

سيمرغ


 نــكتــــه 

چگونه آرامش را به زندگي مان برگردانيم؟

1 - پيش از شروع، مكاني را انتخاب كنيد كه ساكت و به دور از كوران هوا و نور زياد باشد. از لباس هاي خود كم كنيد و در محلي راحت بنشينيد يا دراز بكشيد.

2 - دست ها را در دو طرف قفسه سينه قرار دهيد و چشم ها را ببنديد. عمل دم را به آرامي و از راه بيني انجام دهيد. عبور هوا را از سوراخ هاي بيني و حلق به داخل شش هاي خود مجسم كنيد. بگذاريد قفسه سينه شما با حركت كف دست هايتان به طرف بيرون، انبساط يابد.

3 - عمل بازدم را از راه بيني يا دهان انجام دهيد، به آرامي دست ها را به طرفين قفسه سينه فشار دهيد تا مطمئن شويد هواي درون شش ها كاملاً خارج شده است.

4 - اين تنفس ديافراگمي را در حدود پنج دقيقه انجام دهيد. سپس كف دست ها را به اطراف بدن پايين بياوريد و يا آنها را بين كمر و زانو قرار دهيد؛ آرام و عميق نفس بكشيد و دم و بازدم خود را مجسم كنيد.

5 - مكان زيبايي را مجسم كنيد. جايي كه در آن واقعاً احساس آرامش مي كنيد.

اين مكان ممكن است يك باغ، ساحل رودخانه، كوه يا نقطه زيباي خاصي باشد. با تمام احساس و به وضوح اين مكان را در ذهنتان مجسم كنيد.

6 - در ذهنتان مجسم كنيد كه از اين مكان زيبا لذت مي بريد، و احساس آرامش و نشاط مي كنيد. جمله هايي را تكرار كنيد كه از لحاظ روحي اين حالت را در شما تقويت مي كند: نظير: « كاملاً احساس آرامش مي كنم. » و يا « خوشحال و آرام هستم » و تا آنجا كه دوست داريد، در اين مكان بمانيد.

7 - وقتي آماده شديد، در ذهن خود مجسم كنيد که به مكان قبلي خود باز مي گرديد، اندام هاي خود را بكشيد و به آرامي چشمان خود را باز كنيد و بعد يك ليوان آب بنوشيد.

شما، هر زمان كه به آرامش نياز داشتيد، مي توانيد به اين مكان بازگرديد. فقط كافي است چشم ها را ببنديد، نفس عميق بكشيد و اين صحنه را دوباره مجسم كنيد. با تمرين منظم، به سرعت آرامش خود را باز مي يابيد.

سيمرغ


 كوتاه از ورزش جوانان 

 در رقابت هاي جايزه بزرگ کشور؛

باهر ارسباران و شهيديان در سابر جوانان قهرمان شدند

فرزاد باهر ارسباران و سروش شهيديان در اسلحه سابر رقابت هاي جايزه بزرگ شمشيربازي کشور به عنوان نخست دست يافتند.به گزارش فارس، رقابت هاي شمشيربازي جايزه بزرگ کشور در اسلحه سابر پيگيري شد.بر اين اساس، در پايان اين رقابت ها فرزاد باهر ارسباران از آذربايجان شرقي به عنوان نخست دست يافت، سجاد پور سلمان از يزد دوم شد و سجاد فرماني و محمد سازنجيان هم به ترتيب از استان هاي آذربايجان شرقي و يزد به عنوان سوم مشترک رسيدند.

همچنين در حاشيه برگزاري رقابت هاي جايزه بزرگ شمشيربازي جوانان، مسابقات نونهالان در همين اسلحه انجام شد که در پايان سروش شهيديان از گيلان اول شد، ميثم لاهوت از اردبيل به مقام دوم دست يافت و سينا خوش تينت و علي صادقي هر دو از تهران به عنوان سوم مشترک رسيدند.


 آيينه شهر 
 بدون شرح - همايون لنگرودي (بديع فر)


 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
فرهنگ و هنر
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون