جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 2343- تاریخ : 1390/07/20 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (چهارشنبه)


خطاها و شکست ها را به موقعيت جديد تبديل کنيد


اسامي 12 بسکتباليست نوجوان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا اعلام شد


گــوناگــون


كوتاه از ورزش جوانان


آيا مي‌دانيم !


آيينه شهر
بدون شرح - همايون لنگرودي (بديع فر)

 خطاها و شکست ها را به موقعيت جديد تبديل کنيد 

 
خطا يک فرصت با ارزش يادگيري در اختيار شما قرار مي دهد و بايد به عنوان خوني حياتي در رگهاي موفقيت به آن نگاه کرد همچنين بيشتر افراد از اين متنفرند که شکست خورده شناخته شوند و دوست دارند يک انسان موفق شناخته شوند. بسياري از بزرگترين افراد موفق از طريق همين ظاهراً شکست ها به اين موقعيت رسيده اند. موفقيت هميشه مديون شکست هاست. خطا اغلب نتيجه يک بدفهمي از چيزي است که وجود دارد و مورد توجه قرار نگرفته است و اين همان چيزي است که بعد از شکست افراد متوجه آن مي شوند.

بين يک شکست شرافتمندانه و يک شکست احمقانه تفاوت قائل شويد

ديويد پوتراک يکي از مديران شرکت چارلز اسکواب مي گويد. اين عقيده که بگوييم خطا و اشتباه خوب است خنده دار است. من نمي خواهم داخل شرکت به دنبال افرادي بگردم که اشتباه کرده اند و به آنها جايزه بدهم. ولي اينجا در شرکت اسکواب ما بين يک اشتباه احمقانه و يک خطاي شرفتمندانه تفاوت قائل هستيم.

چارلز اسکواب يک سري معيار براي تعريف يک خطاي شرافتمندانه دارد. خطاي شرافتمندانه زماني اتفاق مي?افتد که:

شما يک نقشه خوب داريد ومي?دانيد چه مي کنيد و به هر مرحله از کار به دقت انديشيده ايد و در همه کارها ديسيپلين مديريتي کافي بکار برده ايد و اگر به عقب برگرديد و به کارهايي که انجام داده ايد يک بازنگري داشته باشيد نتيجه اين باشد که همه کارها با با فکر و تدبير انجام شده است.

آيا شما براي روبرو شدن با خطاي احتمالي برنامه داشته ايد و آيا اين برنامه بايد اجرا مي?شده است.

لازم است که از خود بپرسيد و بدنبال آن باشيد که با آموختن از تجربه جديد قدرتمند تر و چالاکتر باشيد.

مؤسسه چارلز اسکواب اشتباهات و درسهايي را که از اين اشتباهات آموخته است به صورت مقاله منتشر کرده است. آنها همچنين يک تابلو از نوع آوري هايي که به شکست منتهي شده است به همراه يک نوار ويديويي براي راهنمايي کارمندان تهيه کرده اند. و هر سال در جشن noble failure رسماً به نمايش مي?گذارند. و افرادي که در مراسم شرکت دارند راه حل هاي ممکن را پيشنهاد مي دهند. سپس بهترين پيشنهاد ها انتخاب و سپس اصلاح مي?شود.

جلوگيري از شکست

شکست يک تصادف نيست بلکه نتيجه فعل و انفعالات داخلي يک سيستم است. که يک ساختار و يک ترتيب دارد. براي جلوگيري از شکست به يک موقعيت که در برابر آن قرار مي?گيريد بايد با تمام اجزاي آن بنگريد و تحليل کنيد که هر يک از اين اجزاء چگونه عمل مي?کنند آيا به نفع شما عمل مي?کنند يا به ضرر شما براي اين منظور مي توانيد از NLP استفاده کنيد که به شما مي?آموزد به صورت ناخودآگاه به همه چيز نگاه سيستماتيک پيدا کنيد.

اين موقعيت شامل افراد و يک ترتيب رخداد ، افکار ، احساسها ، اعمال و فعل انفعالات است. حتي خود شما هم جزء آن هستيد. پس بايد به همه اينها توجه کنيد همينکه متوجه شديد سيستم براي شما کار مي کند يا بر ضد شما اين ابزار را در اختيار داريد تا در آينده شرايط متفاوتي را بسازيد. پس مي?توانيد از اشتباه دوباره جلوگيري کنيد.

خطاها و شکست ها را به موقعيت جديد تبديل کنيد

براي بهره بردن از تجربه ها بايد هميشه آماده يادگيري باشيد. حتي زمانيکه بعضي از افراد ممکن است اشتباه شما را گوشزد کنند.

معمولاً افراد نسبت به شکست داراي ديد منفي هستند. و تمايل دارند از آن فرار کنند يک عکس العمل که فرصت با ارزش يادگيري را از بين مي?برد اما چطور ممکن است که يک شکست منجر به يک فرصت جديد شود؟ اين مسئله زماني جدي تر مي?شود که ندانيد چگونه مي?توان دانشي را که از يک خطا ناشي مي?شود را استخراج کنيد. براي شروع بايد بياموزيد که از خود سئوال کنيد البته بايد با خود رو راست باشيد و خود را گول نزنيد تا بتوانيد تجربه با ارزشي را که بدست آورده ايد در آينده استفاده کنيد.

کليد راه موفقيت بعد از شکست تغيير ديدگاه شماست خوشبينانه فکر کردن بيش از حد بدليل دور شدن از واقعيت سبب نتايج ناحوشانيدي شده است اما تحقيقات نشان داده است که ما مي?توانيم خوشحالتر و سالمتر زندگي کنيم و در زندگي موفق تر باشيم اگر بياموزيم که چگونه موقعيت هاي موجود در قلب مشکلات را شناسايي کنيم.

در اين زمان است که مسائل و مشکلات تبديل به موقعيت هايي براي مبارزه و مي?شوند مي?توان آنها را به يک موفقيت منتهي کرد.

چرا بعضي از شرکت ها شکست مي خورند

99 درصد از شرکت هايي که بوسيله افراد کم تجربه تاسيس و اداره شده اند در دو سه سال اول کار خود شکست خورده اند علت اين است که آنها چگونگي انجام کار را نمي دانند آنها کوچکترين تجربه اي نسبت به موفقيت شرکت و چگونگي مراحل آن ندارند.

ممکن است آنها ايده هايي براي توليد يک محصول داشته باشند ولي همه آن چيزي را که براي موفقيت لازم است نمي دانند.

يک مثال: مايکروسافت

همه ما با شرکت موفق مايکروسافت که عرضه کننده سيستم عامل ويندوز است را مي?شناسيم. بسياري از محصولات نرم افزاري مايکروسافت که منجر به شکست شد زمينه اي براي آموختن و ايجاد فرصتهاي جديد شد که تبديل به بزرگترين موفقيت هاي آن شرکت شد.

در زير به چند نمونه اشاره مي کنيم:

چندين سال بر روي پروژه بانکها ي اطلاعاتي اومگا کار شد که منجر به شکست تجاري محصول شد ولي نتيجه آن توليد بانک اطلاعاتي معروف Access بود.

ميليون ها دلار هزينه و ساعتهاي بيشمار وقت براي يک پروژه مشترک با IBM براي توليد يک سيستم عامل صرف شد و محصولي توليد نشد ولي اين تجربه منجر به توليد سيستم عامل ويندوز NT شد.

و يک پروژه نرم افزاري شکست خورده ديگر که در رقابت با Lotus 1-2-3 اجرا شده بود در پروژه بعدي منجر به توليد و توسعه نرم افزار معروف Excel شد که يکي ديگر از موفقيت هاي مايکروسافت را رقم زد.

تبيان زنجان


 اسامي 12 بسکتباليست نوجوان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا اعلام شد 

 
به گزارش فارس ، اردوي تيم ‌بسکتبال نوجوانان براي حضور در مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا روزدوشنبه به پايان رسيد. در پايان اين تمرين سازمان تيم‌هاي ملي بسکتبال اسامي بازيکنان حاضر در اين رقابت‌ها را اعلام کرد.

اسامي 12 بازيکن برگزيده به شرح زير است:

عرفان سمائي، اميرعلي کامگار، مهدي جعفري، عليرضا مرتضوي، حامد بيگي اربط سفلي، محمد يزدان‌پناه گبراني، وحيد دليرزهان، عليرضا رزاقي، محمد يوسف‌وند، شاهين وثوقي شهواري، بهنام يخچالي دهکردي، اشکان الله‌ويسي.

عباس آقاکوچکي به عنوان سرمربي، احمد مازيستان و احمد شجاع به عنوان کمک‌‌مربي و عنايت‌الله آتشي کادرفني ايران را تشکيل مي‌دهند.تيم ملي بسکتبال نوجوانان شنبه هفته آينده عازم ويتنام، محل برگزاري مسابقات خواهد شد.مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا از 26 مهرماه آغاز خواهد شد. تيم ايران که در دوره قبلي به مقام سوم دست يافته بود، در اين دوره با قطر، ژاپن و عربستان هم‌گروه است.


 گــوناگــون  

برون‌گرا هستيد يا درون‌گرا؟

قسمت دوم

نقاط ضعف طبيعي: ندادن فضا به ديگران براي صحبت کردن، توجه نکردن به اطلاعات ديگران، ننوشتن درباره مشکلات، واکنش نشان دادن قبل از فکر کردن

چگونه باعث آزار ديگران مي شوند: با صحبت کردن و جلب توجه زياد و اجازه ندادن به ديگران براي مطرح کردن خود در جمع

سوء تعبير ديگران در مورد آنها: شايد ديگران انها را افرادي خودخواه که براي ديگران ارزشي قائل نيستند تصور کنند.


«درون‌گرايي»

حل مسئله: تمايل به پردازش دروني اطلاعات، خطور کردن بهترين راه حل ها به هنگام سکوت و تنهايي، نياز به افزايش دانش و آگاهي قبل از بحث درباره مشکل مورد نظر

ارتباطات: ترجيح دادن ايميل و پيام هاي صوتي، اجتناب از تعاملات غيرضروري، عدم علاقه به هدر دادن وقت با بحث و گفت و گو، تمايل به فکر کردن قبل از عمل، عدم علاقه به جلسات و ملاقات هاي طولاني مدت، جستجو براي يافتن فرصت هايي جهت تنهايي و سکوت

تصميم گيري: تصميم گيري مستقل دو بدون دخالت ديگران برايشان خوشايندتر است، نياز داشتن به زمان قبل از شروع فعاليت

تعاملات بين فردي: احساس تخليه انرژي به واسطه تعاملات زيادي، اجتماعي و نياز به تنهايي براي نيرو گرفتن دوباره، بودجه بندي دقيق" زمان مخصوص به ديگران"

توجه و تمرکز: تمرکز زياد روي افکار و نظرات دروني، اغلب مشغول گفتگوي دروني بودن، لذت بردن از تمرکز در سکوت بر يک موضوع، ناراحت شدن از عوامل مزاحم

نقاط قوت طبيعي: آرام کردن افراد و گروه ها، ارزيابي موقعيت قبل از عمل کردن، گوش دادن به نظرات ديگران، مستقل عمل کردن

نقاط ضعف طبيعي: ناتواني از در ميان گذاشتن افکارشان با ديگران، مشورت نگرفتن از ديگران، تاکيد بيش از حد بر نوشتن، فکر کردن خيلي زياد قبل از اقدام به عمل

چگونه باعث آزار ديگران مي شوند: با ناتواني در ابراز عقايد، شرکت نکردن در بحث ها يا واکنش نشان ندادن نسبت به حرف هاي ديگران

سوء تعبير ديگران در مورد آنها: ممکن است ديگران به اشتباه آنها را افرادي کناره گير، خجالتي و غيرصميمي تلقي کنند.

آشنايي ما با ويژگي هاي شخصيتي خود و اطرافيان مان باعث مي شود که با پذيرش اين تفاوت ها و احترام گذاشتن به آنها در برخورد با ديگران رفتار معقولانه تري داشته باشيم.


آزمون «برون‌گرايي»

آزمون زير به شما کمک مي‌کند تا حدس و گمان‌هايي را که در مورد اين جنبه از شخصيت‌تان داريد به يقين تبديل کرده و با توجه به شناخت و آگاهي که در مورد خودتان به دست آورده‌ايد، در انتخاب شريک زندگي معقولانه تر عمل کنيد.

ادامه دارد...


 كوتاه از ورزش جوانان 

رضايي:

تيم ملي كشتي آزاد جوانان كار سختي پيش رو دارد

سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان گفت: با توجه به تغيير نفرات كار سختي براي مسابقات جهاني، جام جهاني و قاره اي سال آينده پيش رو داريم.به گزارش ايپنا، "عليرضا رضايي" با اشاره به اينكه از تيم 7 نفره سال گذشته تنها نصيري و دنگسركي در تركيب تيم ملي كشتي آزاد جوانان باقي مانده‌اند، افزود: قصد داريم در صورت فراهم شدن شرايط اردوهاي تيم را بزودي و با دعوت نفرات منتخب قهرماني كشور و برخي از نفرات سال گذشته آغاز كنيم. با توجه به نزديكي زمان تورنمنت‌هاي بين‌المللي به مسابقات داخلي و آسيايي تنها مي‌توانيم در 2 تورنمنت جام جمهوريت تركيه و سيراكف بلغارستان شركت نماييم كه اميد دارم شرايط حضور ما فراهم شود.

سرمربي تيم ملي جوانان ادامه داد: فاصله رقابت‌هاي قاره‌اي با جهاني كم است و ما بايد در فاصله 21 روزه در رقابت‌هاي آسيايي و سپس جام جهاني به ميدان برويم.


حريف تيم واترپلوي ايران در مرحله نيمه نهايي مشخص شد

تيم واترپلو جوانان ايران عصر سه شنبه در مرحله نيمه نهايي مسابقات واترپلو رده هاي سني و عموم آسيا به مصاف تيم کويت رفت.به گزارش مهر، در ادامه مسابقات واترپلو رده هاي سني و عموم آسيا که در شهر "پالم بانگ" اندونزي جريان دارد، عصر سه شنبه تيم واترپلو جوانان ايران (کمتر از 17 سال) با کويت ديدار کرد.

تيم کشورمان تا پيش از ديدار مرحله نيمه نهايي به ترتيب تيم هاي هند، قزاقستان، سريلانکا، قطر و سنگاپور را شکست داده بود.ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي مسابقات واترپلو رده هاي سني و عموم آسيا بين تيم هاي ازبکستان و قزاقستان برگزار خواهد شد.

ديدارهاي رده بندي و فينال هفتمين دوره رقابت هاي فينال رده هاي سني و عموم آسيا امروز برگزار خواهد شد.


 آيا مي‌دانيم ! 

پژوهشگران کانادايي دريافتند

کودکان مفهوم مالکيت را در 3سالگي مي فهمند

پژوهشگران کانادايي دريافتند کودکان در سن 3 سالگي مي توانند مفهوم مالکيت را درک کنند و تشخيص دهند که اشياء ساخته دست بشر صاحب دارد.به گزارش پايگاه خبري "ساينس ديلي" آمريکا، اين پژوهشگران گفتند: کودکان در سن سه سالگي مي توانند تشخيص دهند که اشياء ساخته دست بشر داراي صاحب هستند اما اشياء طبيعي درجهان نظير ميوه درختان و صدف مالک ندارند.خانم "کارين نري" مسئول اين پژوهش در دانشگاه کانادا گفت: اين اولين پژوهش در نوع خود است که نشان مي دهد کودکان درباره مالکيت اشياء بر مبناي "ساختگي" يا "طبيعي" بودن آن قضاوت مي کنند.

اين پژوهش 131 کودک بين 3 تا 6 سال را مورد بررسي قرار داد که 5 آزمايش مختلف را در مهد کودک خود انجام دادند.

اين پژوهشگران تصاوير اشياي ساخت بشر نظير کفش و لباس و اشياء طبيعي نظير برگ درخت، صدف و صخره را به کودکان سه ساله نشان داده و از آنها پرسيدند که کداميک از اين اشياء صاحب دارند که اکثريت آنها توانستند اشياء ساخت دست بشر را از اشياء طبيعي تشخيص دهند.کودکان در آزمايش ديگري تصاوير اشياء غيرعادي را مشاهده کردند که نيمي از آنها ساخته شده دست بشر و نيمي ديگر طبيعي بود و توانستند مشخص کنند که کداميک از آنها صاحب دارد و کداميک ندارد.خانم کارين نري گفت: پژوهش هاي کنوني برخلاف پژوهش هاي گذشته اين فرضيه را تقويت مي کند که کودکان توانمنديهاي متفاوتي درباره تشخيص مالکيت همه اشياء دارند.پژوهش هاي گذشته حاکي از آن بود که کودکان به اشياء ساختگي و طبيعي نگاه واحدي دارند.


 آيينه شهر 
 بدون شرح - همايون لنگرودي (بديع فر)


 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
گلبرگ
كارتونيست
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون