جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 2187- تاریخ : 1389/12/25 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران-(چهار شنبه)


قلم معلم

وزير آموزش و پرورش:
مدارس ابتدايي از مهر 90 يک نوبته مي شود


از گوشه و کنار

مديرکل امور زنان وزارت آموزش وپرورش
ستاره دخت هاي ايراني ارديبهشت 90 معرفي مي شوند


کوچکترين مدرسه دنيا منتظرمسافران نوروزي


زنگ تفريح
عکس: همايون لنگرودي (بديع فر)

کاغذ اخبار


 قلم معلم 


زبان جديد، زندگي جديد

نويسنده : عفت السادات شهرتاش،
کارشناس مسئول گروه زبان هاي خارجي دفتر برنامه ريزي و تاليف کتب درسي
قسمت دوم 
ضرورت و نياز به تعامل همه جانبه دانش و فناوري ميان ملت ها از يک سو و تکميل و تعميق دانش در زمينه هاي گوناگون و نيز بهره برداري منطقي همراه با دسترسي به تازه ترين منابع علمي-معرفتي موجود در سطح جهان از سوي ديگر، آموزش همگاني زبان را به يکي از ملزومات کليدي جوامع بشري تبديل کرده است. به همين دليل، هم اکنون در سطح جهان، حجم قابل ملاحظه اي از اطلاعات و داده هاي علمي-ارزشي معتبر از طريق رسانه هاي داخلي و خارجي و شبکه جهاني و گسترده اينترنت، در قالب زبان هاي زنده دنيا، در دسترس جوامع بشري قرار
مي گيرد. از اين رو حصول و بازيابي منابع و استفاده مفيد و موثر از امکانات فناوري اطلاعات، نيازمند آشنايي مفيد با ساير زبان هاي زنده دنياست. علاوه بر آن، توسعه سريع و روزافزون رسانه هاي ارتباط جمعي داخلي وبين المللي نيز بيش از پيش بر ضرورت آموزش زبان بيگانه افزوده است. ضمن هوشياري در حفظ و صيانت از زبان ملي و تقويت آن، به منظور تبادل نظر کيفي و مفيد و موثر با سايرين و بهره گيري از جديدترين رخدادهاي علمي جهان، ضروري است نقش ساير زبان ها نيز مورد توجه قرارگيرد. آموزش و يادگيري ساير زبان ها، يکي از راه هاي تعامل فعال در دنياي علم و معرفت، و برقراري ارتباط فراگير علمي با ديگر مراکز آموزشي و پرورشي معتبر خارج از کشور است. اين تعاملات، در نتيجه ارتقا» کيفي سطح دانش را بريا همه ملت ها به همراه خواهد داشت. به همين منظور، براي انتقال درست و شايسته مفهوم و منظور خود و نيز ارائه بيان روشن به ساير زبان هاي زنده دنيا، بر ايجاد تفکر منطقي و ارزشي در زبان آموزان تاکيدمي شود که اين امر موجبات تقويت روحيه اعتماد به نفس در آن ها را نيز فراهم خواهد آورد. علاوه بر آن، يادگيري مفيد ساير زبان ها، مي تواند ارتقا» سطح دانش و آشنايي بيشتر با زمينه کاري خود و افزايش مهارت هاي شغلي افراد را نيز به دنبال داشته باشد. اين امر سبب ايجاد انگيزه بيشتري مي شود و قطعا ارائه خدمات موثر و مفيدتري را به خود و براي جامعه به منظور رشد و کمال انساني به دنبال خواهدداشت. توسعه روابط اقتصادي از نظر کمي و کيفي با ديگر کشورها نيز نيازمند شناخت کافي از زبان ملت ها و درک و احترام متقابل و نيز رعايت حقوق اقتصادي در راستاي توسعه انساني- اسلامي طرفين است. آشنا شدن با زبان ساير کشورها، امکان برقراري تعاملات علمي، آموزشي، اقتصادي، پژوهشي و فرهنگي مطلوب با آن ها و بهره جستن از موقعيت هاي مفيد علمي، آموزشي، پژوهشي، فناوري و ... در کشورهاي ديگر، به ويژه کشورهاي اسلامي و حوزه خاورميانه و کشورهاي دوست را ميسرمي سازد و در پي آن موجب جذب سرمايه گذاري در همه جوامع مي شود. 
ادامه دارد....
برگرفته ازماهنامه رشد آموزش راهنمايي تحصيلي دوره شانزدهم، اسفند 1389


  وزير آموزش و پرورش:
 مدارس ابتدايي از مهر 90 يک نوبته مي شود  

وزير آموزش و پرورش با اشاره به طرح تعطيلي مدارس ابتدايي در روزهاي پنج شنبه گفت: براي اجراي بهتر اين طرح درحال برنامه ريزي هستيم تا مدارس ابتدايي سراسرکشور از مهر سال آينده يک نوبته شود.
به گزارش "توانا"، حميد رضا حاجي بابايي در حاشيه برگزاري دومين روز از نشست پنجمين دوره مجلس دانش آموزي کشور، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش فارس در رابطه با سست شدن برگزاري کلاس هاي درس در روزهاي اخير علي رغم اعلام قبلي مبني بر دايربودن کلاس ها تا روزپنج شنبه اظهارداشت: تا جايي که اطلاع دارم، چنين چيزي وجودندارد و البته کارمندان اداري مي توانند مرخصي بگيرند; معلمان شاغل در کلاس ها نيز جز در موارد استعلاجي، مرخصي ديگري ندارند و مطمئن باشيد که معلمان در کار خود کم فروشي نمي کنند.  وي با اشاره به طرح تعطيلي دبستان ها در روزهاي پنج شنبه و با بيان اينکه درحال برنامه ريزي براي اجراي اين طرح بعد از تعطيلات عيدنوروز هستيم، ادامه داد: بررسي طرح هايي مانند تعطيلي پنج شنبه ها در حيطه کاري شورايعالي آموزش وپرورش است و ما نيز کار خاصي انجام نداده ايم بلکه 24ساعت تدريس در هفته را تبديل به 25ساعت و در 5روز کرده ايم که اين طرح، رشد و ارتقاي دوره ابتدايي را به دنبال دارد. 
رضايت عمومي 80 درصدي نسبت به طرح تعطيلي ابتدايي ها در روزهاي پنج شنبه
وزير آموزش وپرورش تصريح کرد: 80درصد عموم مردم و نه معلمان، نسبت به اين طرح اعلام رضايت کرده اند و معتقدند که کارخوبي است و با اين طرح پله اي براي رشد ابتدايي گذاشته شده است و در آينده شاهد رشد اين مقطع خواهيم بود. وي درباره اجباري بودن فوق برنامه ها در روزهاي پنج شنبه گفت: چنين چيزي وجودندارد و جلساتي مانند شوراي معلمان و انجمن اوليا»ومربيان به جاي برگزاري در طول هفته و سرگرداني دانش آموزان به روزهاي پنج شنبه منتقل مي شود. حاجي بابايي افزود: حدود 20الي30 فايده از اين طرح بيرون آورده ايم و تنها درخصوص مواردي مثل مشکل مدارس دونوبته مباحثي وجودداشت که در اين رابطه در فصل بهار مشکلي نداريم و براي اجرا در اول مهر نيز در حال برنامه ريزي هستيم تا مقطع ابتدايي را در سراسر کشور يک نوبته کنيم و اگر موارد جزئي نيز وجود داشته باشد، براي آنها فکري اساسي کنيم.
90 درصد والدين مشکلي با تعطيلي دبستان ها در روزهاي پنج شنبه ندارند
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص مشکل والدين شاغل در روزهاي پنج شنبه با اجراي اين طرح گفت: در هر کشوري وقتي برنامه ريزي مي شود تحقق
70 درصدي آن برنامه نشان  مي دهد که بهترين طرح است و تحقق 50درصدي نيز نشان دهنده خوب بودن آن است اما در اين طرح 90 درصد خانواده ها مشکلي ندارند. وي در توضيح اين مطلب اظهارداشت: يک ميليون نفر از والدين، کارمندان آموزش پرورش هستند که مشکلي ندارند. همچنين 30درصد دانش آموزان نيز در روستاها مشغول به تحصيل هستند که والدين آنها هيچ گونه مشکلي نداشته اند و در شهرها نيز بايد ببينيم چند درصد دانش آموزان، مادران شاغل دارند بنابراين نمي توان منافع 90 درصد را به خاطر 10درصد رهاکرد. حاجي بابايي در پايان درخصوص پيک هاي نوروزي تاکيدکرد: نظر بنده نسبت به اصل وجود پيک هاي نوروزي مثبت است اما کيفيت آنها بايد افزايش يابد.


 از گوشه و کنار 


با اجراي طرح "تعطيلي دبستان ها در روزهاي پنج شنبه " ;
برگزاري جلسات شوراي معلمان مقطع ابتدايي به صورت منظم امکان پذيرمي شود

عضو کميسيون آموزش مجلس با اشاره به طرح تعطيلي پنج شنبه ها در مقطع دبستان گفت: يکي از منافع اين طرح، نظم بخشيدن به جلسات شوراي معلمان است زيرا اين جلسات غيرمنظم برگزارمي شود. عليرضا سليمي در گفتگو با "توانا" اظهارداشت: تعطيلي پنج شنبه ها در مقطع دبستان منافعي به همراه خواهد داشت که يکي از اين منافع نظم بخشيدن به جلسات شوراي معلمان است زيرا در حال حاضر جلسات شوراي معلمان به صورت غير منظم و در ساعاتي که بايد معلم تدريس کند، برگزارمي شود. وي افزود: اين نوع برگزاري جلسات تبعات منفي براي معلم و دانش آموز به دنبال دارد; در حقيقت با اين نحوه برگزاري جلسات، عملا بي نظمي و بي انضباطي در دانش آموزان نهادينه مي شود از سويي معلمان نيز از چارچوب نظم در مدرسه خارج مي شوند به همين دليل با تعطيلي پنج شنبه ها اين فرصت به دست مي آيد تا جلسات به صورت هفتگي برگزارشود و شکل منظم تري به خود گيرد. 

معاون دفتر برنامه  ريزي و تاليف کتاب  هاي درسي:
 تاييد دفتر برنامه ريزي و تاليف در توليد محتواي درسي الزامي است 

معاون دفتر برنامه  ريزي و تاليف کتاب  هاي درسي گفت: تاييد دفتر برنامه ريزي و تاليف کتب درسي در توليد محتواي درسي الزامي است. به گزارش پانا، فاطمه رمضاني در اولين گردهمايي تخصصي گروه برنامه درسي پيش دبستاني و ناشران کتاب هاي اين دوره، اظهارکرد: محتواي درسي توليد شده بايد مورد تاييد دفتر برنامه ريزي و تاليف کتاب هاي درسي باشد و ملاک تاييد نيز راهنماي برنامه درسي است. وي افزود: خوشبختانه امروز در دوره هاي مختلف آموزشي به خصوص دوره ابتدايي داراي راهنماي برنامه درسي هستيم; در گذشته وقتي
مي خواستيم کتاب درسي توليدکنيم عده اي از معلمين گردهم مي آمدند و در راستاي حوزه و موضوع علمي خاص فهرستي از مطالبي که براي آن دوره تحصيلي لازم مي ديدند، تهيه و براساس آن کتاب درسي را تدوين مي کردند. رمضاني تصريح کرد: درحال حاضر دفتر برنامه ريزي و تاليف کتب درسي براي تهيه و تدوين کتب درسي نقشه توليد محتوا طراحي کرده است و براساس آن نقشه محتواي کتاب درسي توليدمي شود. وي با بيان اينکه توليد محتوا در دوره پيش دبستاني به صورت غيرمتمرکز است، گفت: براساس اساسنامه دوره پيش دبستاني، وزارت آموزش وپرورش به صورت مستقيم اقدام به توليد محتوا نمي کند و کميته هايي که در استان ها به همين منظور تشکيل شده اند اين کار را براساس راهنماي برنامه برعهده دارند. رمضاني ادامه داد: براي کميته هاي توليد محتوا دستورالعملي تعيين شده و طبق آن اين کميته ها قرار نيست محتوايي را توليد کنند که مثل کتاب هاي درسي در تمام طول سال تحصيلي براي مرکز پيش دبستاني استان ها، تعيين تکليف کنند بلکه مراکز مي توانند از ميان مجموعه هايي که دفتر برنامه ريزي و تاليف کتاب هاي درسي مشخص کرده، براي فعاليت خود انتخاب کنند. وي با اشاره به برنامه توليد محتواي درسي گفت: اهداف يازده گانه راهنماي برنامه فرصت بسيار مناسبي براي اجراي برنامه هاي متنوع را براي مراکز فراهم مي کند. رمضاني با بيان اينکه سطوح يادگيري در کميته هاي توليد محتوا کمتر مورد توجه قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: توجه به سطوح يادگيري و همچنين جنسيت کودکان در تاليف کتب مي تواند فرصت بسيار مناسبي براي ناشران اين حوزه باشد. وي تصريح کرد: ناشران کتاب هاي پيش دبستاني مي توانند با توجه به سبک هاي مختلف يادگيري در زمينه هاي مختلف، در آن به توليد محتوا بپردازند.  رمضاني تاکيد کرد: با توجه به اينکه دوره پيش دبستاني در زندگي کودک از مهم ترين و موثرترين دوره هاي زندگي محسوب مي شود بر همين اساس لازم است در تهيه و تدوين کتاب براي اين دوره توجه ويژه اعمال شود.


 مديرکل امور زنان وزارت آموزش وپرورش
 ستاره دخت هاي ايراني ارديبهشت 90 معرفي مي شوند  

مديرکل امور زنان وزارت آموزش وپرورش گفت: در اجراي طرح ستاره دخت ايراني، دانش آموزان برتر در سطح ملي ارديبهشت ماه سال90 معرفي مي شوند. 'مهري سويزي' در گفتگو با ايرنا افزود: در طرح 'ايراندخت نمونه' که به 'ستاره دخت ايران' تغيير نام داده است، براي نخستين بار ستارگان علمي و اخلاقي دختران دانش  آموز شناسايي مي شوند. وي اظهارداشت: طرح ستاره دخت ايران اسلامي با هدف معرفي الگوهاي برتر از ميان دختران دوره متوسطه انتخاب مي شوند. وي با بيان اينکه اجراي اين طرح، الگوسازي براي دانش آموزان کشور است، گفت: اکنون براي مبارزه با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن بيش از گذشته نيازمند الگوسازي مناسب براي دانش آموزان هستيم.  مشاور وزير آموزش وپرورش کشور افزود: در اين طرح، چهره هاي برتر دانش آموزي در سطح منطقه، استان و در نهايت ملي انتخاب مي شوند. سويزي گفت: اکنون شيوه نامه اجرايي اين طرح به سراسر کشور ابلاغ شده و در سطح مدارس درحال اجراست و پس از انتخاب برگزيدگان اين سطح و نيز مراحل منطقه و استان، در گروه داوري، برترين ها به مرحله ملي راه مي يابند. وي افزود: شاخص هاي طرح ستاره دخت ايراني در پنج محور علمي، ديني، اخلاقي، اجتماعي و خانواده است. وي گفت: در بخش علمي، حداقل معدل17 براي ستاره ها ملاک است و دانش آموزان با معدل هاي زير 17 نمي توانند در اين طرح شرکت کنند. 
به گفته وي، دارندگان معدل 17 براساس امتيازبندي70 امتياز و معدل20 از بالاترين رتبه يعني 200امتياز برخوردار مي شوند. 
مديرکل امور زنان وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: دانش آموزاني که اختراع و اکتشاف دارندن 100امتياز و به دانش آموزاني که تاليف داشته باشند، 50 امتياز تعلق مي گيرد. سويزي اضافه کرد: همچنين شرکت و حضور در المپيادها از ديگر ملاک هاست که در اين حوزه، 100 امتياز به دانش آموزان واجد شرايط تعلق مي گيرد و کل رتبه بخش علمي دانش آموزان 450 امتياز است. وي ملاک هاي ديني را شامل قرآن، نماز، حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: حافظان قرآن کريم که به تاييد کميته اجرايي برسند، قرائت صحيح نماز و حجاب و عفافي که دانش آموز براي پوشش خود با اعتقاد انتخاب کرده باشد، جزو ملاک هاي ديني براي انتخاب آنها خواهد بود.  سويزي افزود: درباره معيار اخلاقي نيز دانش آموزاني که بالاترين انضباط يعني نمره20 را داشته باشند، ملاک هايي همچون متانت و اشتهار در حسن خلق و رفتار با همکلاسي ها، معلمان و اولياي مدارس در انتخاب آنها موثراست. 
وي داشتن ارتباطات سازنده، روحيه مسئوليت پذيري و نوع دوستي و وجدان جمعي و عضويت در تشکل هاي دانش آموزي را از معيارهاي اجتماعي براي انتخاب ستاره دخت ايراني برشمرد. 
مديرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: در بخش معيارهاي خانوادگي ميزان رضايتمندي والدين، مهارت هاي خانه داري و ايثار در خانواده  از ملاک هاي انتخاب دختران برتر در حوزه خانواده است. وي خاطرنشان کرد: مرحله ملي طرح ستاره دخت ايران اسلامي ارديبهشت ماه سال90 برگزارمي شود و دختران اول تا ششم انتخاب مي شوند.


 کوچکترين مدرسه دنيا منتظرمسافران نوروزي  

کوچکترين مدرسه دنيا در ساحل زيباي روستاي کالو واقع در بندر دير خليج فارس روزهاي عيد ميزبان گردشگران است.
آنها مي توانند علاوه بر ديدن نمايشگاه عکس اين مدرسه از شکل زندگي، محيط زيست، فرهنگ و آداب و رسوم ماهيگيران ساحل نشين کالو مطلع شوند. به گزارش مهر، معلم اين مدرسه مي گويد که نمايشگاه عکس و موزه کالو تا روز 15 فروردين با شعار "تفکر بومي، نگاه جهاني، مدرسه ما" آماده پذيرايي از مردم است.


 زنگ تفريح 
 عکس: همايون لنگرودي (بديع فر)


 کاغذ اخبار 


   شيوه نامه راهنماي برنامه درسي
 پيش دبستاني تصويب شد 

معاون کتاب و دفتر انتشارات کمک آموزشي رشد گفت: شيوه نامه راهنماي برنامه درسي براي ناشران و مولفان کتاب هاي درسي دوره پيش دبستاني در شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب و اجرايي شد.  'محبت الله همتي'  در آيين اختتاميه هشتمين جشنواره کتاب هاي کمک آموزشي رشد دوره آموزش پيش دبستاني که در باشگاه فرهنگيان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: براساس اين مصوبه، ناشران و توليدکنندگان محتواي کتاب هاي درسي نبايد در چارچوب رشته هاي درسي براي اين گروه سني توليد محتوا داشته باشند بلکه بايد متناسب با سن و احساسات اين گروه سني به چاپ و نشر کتاب هاي کمک آموزشي بپردازند. وي اظهارداشت: در فرخوان هشتمين جشنواره کتاب هاي کمک اموزشي پيش دبستاني يک هزارو 14عنوان کتاب در حوزه هاي علوم تربيتي، زبان آموزي، توليدات استاني، فعاليت هاي علمي و آموزشي، شعر و سرود، قصه و داستان و انس با قرآن به دبيرخانه جشنواره ارسال شد. همتي گفت: از مجموع اين تعداد کتاب ارسال شده به دبيرخانه جشنواره بالغ بر 450 عنوان کتاب به حوزه هاي رشته اي محض از جمله آموزش علوم و رياضي تعلق داشته است. همتي افزود: شيوه نامه راهنماي برنامه درسي توسط دفتر برنامه ريزي و تاليف کتاب هاي درسي توليد و تدوين شده و براين اساس ناشران و توليد کنندگان بايد به توليد چاپ و نشر کتاب هاي مناسب براي اين گروه سني هدايت شوند. وي خاطرنشان کرد: تاکنون ناشران و توليدکنندگان کتاب هاي کمک اموزشي به دليل نداشتن يک راهنماي برنامه ريزي مشخص براي خودشان کار مي کردند اما با تدوين راهنماي برنامه درسي نظرات و ايده هاي آموزش و پرورش، توليدکنندگان محتوا کتابهاي درسي، اوليا و مربيان به هم نزديک مي شود تا نيازهاي اين گروه سني برطرف شود. وي با بيان اينکه کودکان زيادي در گروه سني پيش دبستاني زير 5 و6 سال قراردارند، گفت: هر روز به گرايش ناشران و توليدکنندگان به توليد کتاب هاي آموزش پيش دبستاني رسمي بيشتر مي شود در صورتي که ناشران بايد از آموزش هاي رسمي فاصله گرفته و به سمت آموزش هاي غير مستقيم هدايت شوند. وي تاکيد کرد: راهنماي برنامه درسي پيش دبستاني بر عدم تمرکز توليد محتوا مشخص درسي تکيه دارد و نبايد براساس توليد محتواي درسي مشخص توليد کنند. 

رييس سازمان نوسازي مدارس:
کلاس هاي تخريبي و غيراستاندارد کشور تا سال 93 بازسازي مي شوند 

رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس از بازسازي کلاس هاي تخريبي و غيراستاندارد کشور طي سه سال آينده خبرداد. مرتضي رئيسي در گفتگو با ايسنا با اشاره به برنامه آموزش وپرورش براي تخريب و بازسازي با اولويت مدارس تخريبي، گفت: براساس تصميم دولت و مصوبه مجلس شوراي اسلامي در برنامه پنجم توسعه و طي سه سال نخست برنامه پنجم، تمامي کلاس هاي تخريبي که با استانداردهاي روز فاصله دارند، بازسازي مي شوند. وي تصريح کرد: براي مقاوم سازي مدارس در سال90 اعتباري معادل 900ميليارد تومان در لايحه بودجه
پيش بيني شده است که در صورت تخصيص شاهد تحول بزرگي در زمينه احداث و بازسازي مدارس خواهيم بود. وي با اشاره به افزايش بي سابقه  اعتبار تخريب، بازسازي و مقاوم سازي فضاهاي آموزشي در سال آينده، گفت: با تصويب اين بودجه، رکورد جديدي در زمينه ساخت و تحويل فضاهاي آموزشي و مقاوم سازي مدارس صورت مي گيرد. رييس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس کشور در پايان خاطرنشان کرد: چنانچه اين مبلغ تخصيص يابد با توجه به افزايش اعتبارات عمراني استان ها، پيش بيني  مي شود سال آينده 4ميليون مترمربع فضاي آموزشي جديد جايگزين و مطابق با استاندارهاي روز دنيا تحويل آموزش و پرورش  شود. 

رييس کميته آموزش و پرورش مجلس:
افزايش 10 درصدي بودجه آموزش و پرورش کافي نيست

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با ابراز نگراني از بودجه پيشنهادي دولت براي وزارت آموزش وپرورش گفت: بودجه آموزش وپرورش در سال90 نسبت به سال جاري تنها حدود 10درصد افزايش يافته که قانع کننده نيست و بايد با همکاري اعضاي کميسيون تلفيق و نمايندگان در صحن علني اين بودجه را افزايش دهيم. علي کريمي فيروزجايي در گفتگو با ايسنا بودجه پيشنهادي دولت براي آموزش وپرورش را ناکافي دانست و اظهارکرد: انتظارداشتيم بودجه آموزش وپرورش افزايش بيشتري داشته باشد چراکه ميانگين افزايش ها بودجه ساير دستگاه ها بيش از 20درصد است در حاليکه بودجه آموزش وپرورش تنها در دو بخش افزايش دارد. رييس کميته آموزش وپرورش با ابراز نگراني از افزايش 10درصدي بودجه آموزش وپرورش ادامه داد: تنها نکته مثبت در بودجه پيشنهادي دولت براي آموزش وپرورش تمديد قانون بازسازي و مقاوم سازي مدارس است به نحوي که مبلغ 900ميليارد تومان به اين امر اختصاص يافته که مي تواند نقطه تحولي باشد.  وي افزود: اما متاسفانه در بقيه حوزه هاي مربوط به آموزش وپرورش نظير بخش نيروي انساني و پرسنل و بقيه موارد به شدت نگرانيم چراکه با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها مدارس شبانه روزي و هنرستان ها به شدت با مشکل مواجه مي شوند و اين در حاليست که در لايحه پيشنهادي دولت هيچ بودجه اي به اين امور اختصاص نيافته است.   عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين خاطرنشان کرد: در راستاي اجرايي شدن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در سياست هاي کلي برنامه پنجم قراراست شاهد چند اتفاق بزرگ در حوزه سخت افزاري و نرم افزاري نظير تحول بنيادين در آموزش وپرورش و نظام آموزشي کشور باشيم لذا اعضاي کميسيون آموزش وتحقيقات و کميته آموزش وپرورش معتقدند که بودجه پيشنهادي دولت براي آموزش وپرورش کافي نيست. وي با تاکيد بر اينکه آموزش و پرورش براي تحقق اهدافش نياز به توجه بيشتري دارد، خاطرنشان کرد: اميدوارم با راي مثبت اعضاي کميسيون تلفيق و نمايندگان در صحن علني مجلس پيشنهادات کميسيون آموزش و تحقيقات و کميته آموزش وپرورش به تصويب برسد تا بتوانيم نگراني هاي بوجود آمده را برطرف کنيم.  عضو کميسيون آموزش وتحقيقات درباره اعتقاد برخي از نمايندگان درخصوص عدم همخواني بودجه90 با احکام برنامه پنجم تصريح کرد: در بندهاي حوزه علم وفناوري برنامه پنجم درخصوص آموزش وپرورش وظايفي به دولت تکليف کرده ايم تا به آموزش وپرورش در جهت ارتقا» کارآموزي در سه بعد مهارت، دانش و تربيت کمک شود و تحول بنياديني که از سال ها قبل مدنظر مقام معظم رهبري است تحقق يابد، بنابراين سال90 به عنوان نخستين سال اجراي برنامه پنجم بايد توجه ويژه اي به آموزش و پرورش مي شد تا احکام برنامه را عملياتي کند. کريمي فيروزجايي در خاتمه تاکيدکرد: بودجه آموزش وپرورش از 13هزارميليارد تومان در سال1389 به 15هزار ميليارد تومان در سال آينده افزايش پيداکرده است درحاليکه ما معتقديم بودجه آموزش وپرورش بايد بيشتر از اين ها افزايش پيداکند تا بتوانيم دغدغه هاي خانواده ها و دلسوزان نظام به آموزش و پرورش را برطرف کنيم.


 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
هنري
كارتونيست
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون