جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 1572- تاریخ : 1387/10/11 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران - (چهارشنبه)


بازي در زميني به نام صفحه مانيتور

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي کشور:
قانوني براي برخورد با خودروهاي تک سرنشين نداريم


در خبرها


تدابير گسترده سازمان ترافيک براي طرح انضباط ترافيکي در منطقه 3


آيا مي دانيد!


در شهر

طي 9 ماه امسال;
13 درصد تصادفات جاده اي با نصب GPS کاهش يافت


  بازي در زميني به نام صفحه مانيتور  

تا همين چند سال پيش ،هفت تا سنگ مرمر لازم بود و يه توپ ماهوتي تا هفت سنگ بازي کنيم . يه تيکه گچ بود و يه سنگ صاف براي لي لي بازي کردن . استپ هوايي و گل کوچيک هم با يه توپ پلاستيکي و يه تيم از بچه هاي پر شر و شور کامل مي شد . .. 
اما حالا همه چيز عوض شده . نوجوانان ، هيجان رو پشت مانيتورهايي جستجو مي کنند که فرصتي براي تحرک به آن ها نمي دهد . توپ فوتبال و سنگ هاي مرمر به بازي هاي رايانه اي تبديل شده اند که نه زميني براي بازي مي خواهند و نه فضاي رو بازي، براي پرتاپ توپ به آسمان و دويدن هاي هيجاني بچه ها .
بازي سراها يا همان گيم نت ها محل جديد بازي براي نوجوانان است . تعدادي رايانه که از شبکه به يکديگر متصل شده اند و بازي هاي رايانه اي جمعي و انفرادي ، نوجوانان را در اين محل گرد هم جمع مي کند .
بسياري از اين بازي ها در بين نوجوانان به حدي پرطرفدار است که ساعت ها بدون وقفه بازي مي کنند ، بدون اينکه متوجه گذران وقت باشند .
گيم نت ها مزيت هاي علمي، تخصصي و فرهنگي دارند که مي توانند به عنوان مکاني براي افزايش دانش نرم افزاري و سخت افزاري نوجوانان، ارتقاي دانش زبان انگليسي، افزايش قدرت تمرکز و توسعه فکري باشند .
همچنين افزايش توان کار گروهي در نوجوانان با انجام بازي هاي گروهي بيشتر مي شود و امکان ايجاد فرصتي براي رقابت سالم، ارتقاي بهره هوشي، افزايش توان نوآوري و خلاقيت در جوانان را فراهم مي کند .
اگرچه گيم نت ها مکاني براي ارضاي نيازهاي دوره نوجواني (هيجان جويي) به شمار مي رود ، اما کارکردهاي مثبت آن نبايد موجب غفلت از تبعات منفي که گيم نت ها به همراه دارند، شود .
بيشتر اين بازي ها که براي نوجوانان جذاب است ، زمينه رزمي ، جنگي و يا در خصوص کشتار گروهي عده اي به دست گروه ديگر است .
در اين بازي ها جوانان از آزادي عمل و آزادي بياني برخوردار هستند که چندان خوشايند نيست و تبعات منفي ناخواسته اي براي آنها به همراه دارد .
ناصر قاسم زاده ،دکتر روانشناس در اين خصوص مي گويد : سنين نوجواني با يکسري هيجان ها همراه است که بايد به نحوي پاسخ داده شود . وقت گذراندن نوجوانان در بازي سراها نيز يکي از راه هايي است که به تخليه هيجان خود مي پردازند .
به عقيده وي خطرپذيري ويژگي طبيعي دوره نوجواني است . والدين بايد ميزان ضربه پذيري و آسيب ديدن نوجوانان از اين خطرها را پايين بياورند . الگوي درست را با آموزش هاي لازم به آن ها نشان دهند تا با انجام بازي هاي رايانه اي به انتخاب اشتباه الگو دست نزنند .
بسياري از نوجواناني که وقت خود را در بازي سراها مي گذرانند ، کانون خانواده را محلي براي گذران اوقات خود نمي بينند و در حقيقت تعارض نظرات والدين با آنها ، ميل به پرخاشگري و هيجان کاذب هميشه به عنوان تقاضا در اين جوانان موجود است و هميشه در جستجوي جايي هستند که بتوانند اين نيازها را توسعه دهند . وي مي گويد : خانواده ها بايد با سير بلوغ عاطفي و رشد جسمي نوجوانان در سن بلوغ آشنايي داشته باشند و پذيراي اين تغييرات باشند ..بسياري از خانواده ها اين ويژگي ها را قبول نمي کنند و به مقابله با نوجوانان مي پردازند.
خانواده سالم با تغيير رشد عاطفي و جسمي در دوره بلوغ ، نيازهاي نوجوان را شناخته و به آن پاسخ مناسب مي دهد. اما در خانواده هاي ناسالم اين نيازها نه تنها ناشناخته باقي مي مانند بلکه سرکوب مي شود و نوجوان را از نهاد خانواده گريزان مي کند که البته به اين معني نيست که همه کاربران بازي سراها را نوجوانان گريزان از خانواده تشکيل مي دهند . بلکه بيشتر اين افراد ، به دلايلي نتوانسته اند در جمع خانواده خلا احساس شده را پر کنند و به جمع همسالان خود رو مي آورند .
استقلال طلبي ، خودرايي ، ايستادگي در مقابل حرف ها ، از کوره در رفتن ، پرخاشگري و سرپيچي از قواعدي که والدين مي خواهند از خصوصيات دوره نوجواني است که خانواده ها بايد از آن ها آگاهي داشته باشند و مديريت مواجه با آنها را داشته باشند .
مريم انوري ، روانشناس باليني در اين خصوص مي گويد : در جامعه بايد محلي براي نوجوانان در نظر بگيرند تا بتوانند هيجاني که اقتضاي سن آن هاست تخليه کنند .متاسفانه در جامعه اين اماکن اندک است و جوانان براي بروز هيجانات خود متوسل به خيلي راه ها مي شوند که حضور در بازي سراها يکي از اين راه هاست.
وي مي گويد :بازي سراها به مکاني تبديل شده است که نوجوانان به راحتي خشم و هيجان خود را بيرون مي ريزند و در واقع با شخصيت هاي بازي همانند سازي مي کنند و آن ها را افرادي در نظر مي گيرند که با آن درگير هستند .
وي معتقد است : نوجوانان به گروه علاقه وافري دارند و اين يکي از دلايل حضور آن ها در بازي سراها است .
در حقيقت نوجوانان با بازي رايانه اي به آرامش لحظه اي مي رسند و تنها در تفکر خود آرام هستند و فقط در زمنيه فکري تخليه مي شوند.
انجام اين بازي ها براي آن سودي ندارد. نه تنها مي تواند زمينه خشم و هيجان کاذب رادر آنها تقويت کند بلکه بي تحرکي و اضطرابي که به همراه دارد نيز يکي ديگر از خطرهاي پنهان آن است .
افراط و تفريط در هر مقوله اي مي تواند علامت ناسازگاري باشد . نوجوانان را نمي توان از رفتن به گيم نت ها منع کرد . اما اعتياد به بازي هاي رايانه اي و به اصطلاح تلف کردن وقت در بازي سراها ، از معضلات امروز نوجواناني است که خود در بي خبري از نفوذ تاثيرات منفي آن به سر مي برند . باورهاي نوجوانان با انجام بازي هايي که کشتار انسان در آن ها حرف اول را مي زند به خشونت کشيده مي شود که آثار آن را بايد در جامعه و رفتار نوجوانان ديد .
قاسم زاده در اين رابطه مي گويد : حضور در بازي سراها بايد با برنامه مشخصي همراه باشد که به جنبه هاي ديگر زندگي نوجوانان لطمه نزند .
در واقع برنامه ريزي و تعريف درست از اين تفريح ها ، پيشگيري از بروز رفتارهايي از جمله اعتياد به بازي هاي رايانه اي است که عواقب خوشايندي به همراه ندارد . باورهاي اين افراد را بايد با درمان شناختي در آن ها تغيير داد .
منبع:  برنا


 جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي کشور:
 قانوني براي برخورد با خودروهاي تک سرنشين نداريم 

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي کشور گفت: قانوني براي برخورد با خودروهاي تک سرنشين نداريم.
سردار کمال هاديان فر،  در گفت وگو با  فارس، با اشاره به پيشنهاد کميته کاهش آلودگي هوا مبني بر ممنوعيت تردد خودروهاي تک سرنشين  گفت: تردد خودروهاي تک سرنشين يکي از مشکلات ترافيک تهران است، اما قانوني براي برخورد با خودروهاي تک سرنشين وجود ندارد و نمي توانيم براي اين خودروها محدوديت اعمال کنيم. هاديان فر افزود: شهروندان اگر به سلامت خود و خانواده شان اهميت مي دهند، بهتر است از شبکه حمل و نقل عمومي استفاده کنند تا از ترافيک و آلودگي هوا کاسته شود. به گزارش فارس، طي روزهاي اخير،  آلودگي هواي تهران به مرحله اضطرار نزديک شده است و پليس محدوديت هايي را براي تردد خودرو در محدوده طرح ترافيک و زوج فرد اعمال مي کند. اين در حالي است که علي رغم تداوم آلودگي هوا بسياري از شهروندان همچنان ترجيح مي دهند از خودروهاي تک سرنشين استفاده کنند.


 در خبرها  

اولين ستاد تعزيه در استان تهران تشکيل شد

مسئول ستاد تعزيه اداره کل اوقاف و امور خيريه استان تهران گفت: عامل اصلي احياي ستاد تعزيه در اداره کل اوقاف و امور خيريه استان تهران هم شان کردن محتواي مراسم تعزيه با جايگاه ائمه اطهار بوده است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم نادري در نشست مطبوعاتي در خصوص برنامه هاي ماه محرم و برگزاري اولين ستاد تعزيه در استان تهران  ، در اين اداره برگزار شده گفت: بزرگان و مراجع دين نسبت به تعزيه يک نقد و نظر خاصي داشته اند که مجموعه آنها تاثير در اين است که تعزيه هاي موجود بايد با ساختار شخصيت اهل بيت(ع) مطابقت داشته باشد.وي با اشاره به اينکه عمده ترين شاخص در اجراي مراسم تعزيه به شکل اصيل و صحيح آن توجه به بحث محتوايي تعزيه است  گفت: مراسم تعزيه از نظر مباحث فيزيکي چون دکور، لباس چندان مشکلي ندارد مسئله اصلي در مباحث محتوايي آن است.نادري افزود: از جمله ديگر اقدامات حمايتي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان تهران تامين نيازهاي مالي، در اختيار گذاشتن مکانهاي خاص براي اجراي تعزيه، برگزاري سفرهاي زيارتي خواهد بود. معطوف به آنکه گروههاي تعزيه با گذراندن دوره هاي آموزشي مجوز لازم را دريافت کنند.وي تاکيد کرد: هدف اصلي ايجاد ستاد تعزيه در اداره کل اوقاف به معناي موازي کاري با نهادهاي مربوطه نيست. در واقع اداره اوقاف نذورات و حمايتهاي مالي خود را در اختيار گروههايي قرار مي دهد که آموزشهاي لازم را گذرانده باشند. در ادامه سرپرست اداره امور فرهنگي اداره کل اوقات و امور خيريه استان تهران گفت: اداره کل اوقاف رويکردش در برنامه هاي امسال به طور جدي توجه به مباحث فرهنگي است.وي تصريح کرد: عقيده سازمان اوقاف بر اين است که نزديکترين راه براي رسيدن به احياي وقف و موقوفات اقدامات فرهنگي و اطلاع رساني است.سرپرست اداره امور فرهنگي اداره کل اوقاف امور خيريه تهران تصريح کرد: اين اداره با سازمان تبليغات اسلامي تفاهمنامه اي امضا کرده است که در نتيجه آن اداره کل اوقاف در دهه محرم حدود 8 هزار و 500 مورد مبلغ در استان تهران خواهد داشت.حاتمي خاطرنشان کرد: بر اساس اين تفاهمنامه وظيفه تامين بودجه بسياري از اين مبلغين در هيئتهاي مذهبي بر عهده اداره کل اوقاف و امور خيريه استان تهران خواهد بود.

انتقاد چمران از ناهنجاريهاي اجتماعي
 اطراف بازار
رئيس شوراي شهر تهران با انتقاد از ناهنجاريهاي اجتماعي در اطراف بازار تهران گفت: روزهاي جمعه در اطراف بازار اتفاقاتي مي افتد که من رويم نمي شود بگويم و اين شايسته بازاري که محل تصميمهاي بزرگ بوده نيست.
به گزارش  مهر، مهندس مهدي چمران افزود: در بازديدي که از بازار و نقاط اطراف آن داشتم چيزهايي را ديدم که باعث نگراني من شد چرا که اين نقاط عملا به مکانهايي براي پرسه معتادان و برخي ناهنجاريهاي اجتماعي شده است.
وي تصريح کرد: اين ناهنجاري اجتماعي در بازار يک موضوع جدي است که کلانتري بايد کاري کند چرا که با ادامه اين روند اوضاع بدتر خواهد شد.رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به وضعيت بافت فرسوده در اطراف بازار تهران اظهار داشت: تمام منازل مسکوني اطراف آن فرسوده بوده طوري که 10 خانه کنار هم طوري خراب شده بود که همه خانه ها به هم راه داشتند و جز معتادان در آنجا حضور نداشتند.چمران افزود: علاوه بر موضوع بافتهاي فرسوده، بازار رويکرد سابق خود را از دست داده و به کارگاههايي تبديل شده که بيشترين آنها را کارگاههاي نساجي تشکيل مي دهد و در حقيقت به جاي فعاليت اقتصادي کارگاههاي سبک مستقر شدند و اين تمام ماجرا نيست.وي ادامه داد: موضوع انباريها هم از جمله مشکلاتي است که بايد به اين مشکلات افزود چرا که بازار به عمده فروشيهايي تبديل شده که صاحبان آن شبها با کاميون بار مي آورند و روز با چرخ دستي آن را توزيع مي کنند و اين باعث شده بازار رويکرد سابقش را از دست بدهد.چمران تاکيد کرد: موضوع زباله ها نيز مشکل بازار را دوچندان کرده طوري که روز که مردم بايد آن را تميز ببينند با انبوهي از آشغال مي بينند که فقط شبها از آن جمع آوري مي شود.


  تدابير گسترده سازمان ترافيک براي طرح انضباط ترافيکي در منطقه 3  

همزمان با اجراي طرح انضباط اجتماعي توسط نيروي انتظامي، با تشکيل دبيرخانه طرح انضباط ترافيکي در سازمان حمل و نقل و ترافيک، شهرداري تهران اجراي طرح مذکور را در منطقه 3 شهرداري آغاز کرد.
به گزارش ايسنا، استفاده و بازنگري در تسهيلات حمل و نقل عمومي از طريق بهسازي تسهيلات و روانسازي تردد در معابر بزرگراهي و شرياني و کنترل پارک حاشيه اي از جمله اهداف اجراي اين طرح بشمار مي رود.
بر اساس اين گزارش، تسريع در راه اندازي خطوط مترو و ايستگاه هاي مربوطه در محدوده منطقه 3، ايجاد پهلوگاه براي ايستگاه هاي حمل و نقل عمومي و ايجاد تسهيلات پايانه هاي مسافربري درون شهري از اقدامات اجراي طرح انضباط ترافيکي منطقه 3 است.
همچنين ايجاد ايستگاه در معابر و ميادين مهم، بازنگري در محل ايستگاه هاي موجود و بررسي ايجاد مسيرهاي ويژه از ساير فعاليت هاي مرتبط در همين زمينه بشمار مي رود.
در ادامه اين گزارش آمده است: بررسي ايمن سازي و آرام سازي در شبکه معابر شرياني، بررسي وضعيت تردد و جهات حرکت معابر، اجراي خط کشي هاي محوري و عابر پياده، شناسايي گره هاي ترافيکي منطقه و اولويت بندي و ساماندهي آن از ديگر اقدامات در دست انجام است.
گفتني است نصب دوربين در مقاطع بزرگراهي، استفاده از چراغ هاي هوشمند در تقاطع هاي مهم، استفاده از دوربين هاي کنترل سرعت و نصب تابلوهاي متغير خبري مورد نياز نيز از اقداماتي است که در زمينه سيستم هاي هوشمند منطقه مورد نظر انجام مي شود.
همچنين نصب تابلوهاي راهنماي مسير، ساماندهي ورودي و خروجي مسافران به ايستگاه هاي مترو، امکان سنجي ايجاد پل عابر پياده، بررسي شبکه هاي معابر براي روانسازي تردد، نصب علائم ترافيکي و اقدامات آموزشي و زيست محيطي نظير اندازه گيري ميداني غلظت آلاينده هاي هوا و اطلاع رساني آلودگي هوا از ساير مواردي است که در طرح انضباط اجتماعي (ترافيکي) منطقه 3 اجرا مي شود.
لازم به ذکر است در اجراي اين طرح که از طريق معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري پيگيري مستمر مي شود، سازمان ها و شرکت هاي زيرمجموعه حمل و نقل شامل شرکت کنترل کيفيت هوا، شرکت کنترل ترافيک، شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک، شرکت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، شرکت پيک بادپا، شرکت عرف ايران، سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني شهر تهران، شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه، سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري و ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران همکاري نزديک و جدي دارند.


 آيا مي دانيد! 

 يک تانکر بزرگ که کاملا پر باشد و در حال حرکت با سرعت عادي باشد، حداقل به بيست دقيقه زمان براي متوقف شدن احتياج دارد.
 بطور متوسط يک انسان در طول زندگي خود در حدود 44 پوند گرد و خاک را تنفس مي کند.
 تنها 55   درصد مردم آمريکا مي دانند که خورشيد يک ستاره است.
 قبل از سال 1941 اثر انگشت به عنوان مدرک در دادگاه پذيرفته نمي شد.
 يک هواپيماي کوچک مي تواند به صورت معکوس و به عقب نيز پرواز کند.
 بيش از 50 درصد مردم جهان تا به حال نه با کسي از طريق تلفن حرف زده اند و نه کسي به آنها زنگ زده است.
 يکي از مواد تشکيل دهنده ديناميت بادام زميني است.
 پارچه کتان در زمان خيس بودن، سخت تر و مقاوم تر است.
 يک کوسه از طريق شنيدن ضربان قلب، طعمه خود (ماهي) را پيدا مي کند.
 ماهي قزل آلا مي تواند پرش هايي به ارتفاع حدود 2متر داشته باشد.
 اگر فردي به جاي حرکت در پياده رو در يک مسير سخت و کثيف حرکت کند، 7درصد بيشتر کالري مي سوزاند.
 گفته مي شود که باغباني بهترين کار براي سالم نگه داشتن سلامتي استخوان هاست.
 نوعي ماهي به نام آبنوس در گلوي خود دندان در مي آورند.
 يک لامپ 75 وات بيشتر از سه لامپ 25 وات نور توليد مي کند.


 در شهر 

  سليمي خبر داد:
بازيافت زباله هاي الکترونيکي در بخش خصوصي

مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران گفت:  بيشتر زباله  هاي الکترونيکي و رايانه  اي تا آنجا که امکان دارد در بخش خصوصي بازيافت مي  شود. به گزارش  مهر، مهندس مصطفي سليمي با اشاره به وضعيت نابسامان زباله  هاي بيمارستاني گفت: متاسفانه هيچ اقدام موثري در زمينه جداسازي زباله  هاي بيمارستاني صورت نگرفته و با وجود قانون پسماند سال 1383 و اقدامات کميسيون اصل 90 و ساير مصوبات مجلس و شوراي شهر، هنوز از سوي متوليان اقدامي جدي صورت نگرفته است.
وي اظهارداشت: با توجه به وظيفه وزارت بهداشت در اين زمينه و ورود دادستان کل کشور براي حل اين مسئله منتظر نظر دادستاني درمورد عملکرد بيمارستانها هستيم.سليمي همچنين در مورد زباله  هاي الکترونيکي با اشاره به اينکه  بيشتر زباله  هاي الکترونيکي و رايانه  اي تا آنجا که امکان دارد در بخش خصوصي بازيافت مي  شود و ضايعات کمي از اين زباله  ها باقي مي  ماند تصريح کرد: ضايعات برخي از اقلام مانند آهن، آلومينيوم و ضايعات وسائل الکترونيکي مثل تلويزيون و رايانه تا آنجا که قابل بازيافت است در بخش خصوصي و به  طور غير رسمي بازيافت مي  شود و تقريبا مقدار کمي از اين وسائل در زباله  هايي که ما جمع  آوري مي  کنيم وجود دارند.مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران تاکيد کرد: اين زباله  ها در ميان پسماندهاي خانگي قابل جداسازي نيست و وظيفه جداسازي و بازيافت آنها به عهده مراکز توليد کننده است.
   
بامداد روز گذشته;
تجريش و قلهک آلوده ترين نقاط تهران بودند

 بر اساس اطلاعات دريافتي از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا از ميزان غلظت آلاينده منواکسيدکربن نسبت به روز گذشته در همين ساعت کاسته شده است.  به گزارش ايسکانيوز، در ميزان غلظت آلاينده ذرات معلق تغييري ملاحظه نمي شود به اين ترتيب ميانگين غلظت کليه آلاينده ها به غير از ايستگاه هاي قلهک و تجريش به لحاظ آلاينده ذرات معلق در ساير نقاط در حد مجاز بوده و شاخص کيفيت هوا هم اکنون در شرايط سالم است.گزارش هواشناسي حاکي از آسماني صاف تا کمي ابري در پاره اي نقاط همراه با غبار است.به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص کيفيت هوا تا ساعات ظهر به غير از مناطق پرتردد و شلوغ در شرايط سالم باقي بماند.
** توصيه مي شود کليه بيماران قلبي و تنفسي، سالمندان و خردسالان از تردد در نقاط مذکور خودداري کنند.براساس جدول ارايه شده از سوي هواشناسي ، هم اکنون ميزان " پي ام" در قلهک 129 در تجريش 123و بعد از اين دو ناحيه در ميدان امام 95، ميدان آزادي 88و اقدسيه 72مي باشد.همچنين ميزان "سي او" معلق در هوا در اين مناطق بيش از ساير مناطق تهران گزارش شده است.


  طي 9 ماه امسال;
 13 درصد تصادفات جاده اي با نصب GPS کاهش يافت  

رئيس اداره مراقبتهاي الکترونيک پليس راه کشور گفت: با توجه به افزايش تصادفات ناوگان عمومي مسافربري و به طبع آن افزايش کشته هاي جاده اي جهت کنترل ميزان سرعت خودروها، طرح نصب دستگاه سرعت نگار لحظه اي (GPS) براي ناوگان مسافربري باربري عمومي در دستور کار قرار گرفت. به گزارش  مهر، سرهنگ ايرج برندکام با اعلام اين مطلب افزود: بر اين اساس حدود 57 هزار دستگاه از خودروهاي ناوگان عمومي مسافربري و باربري به دستگاه  GPS  مجهز شدند.وي تصريح کرد: تمامي تانکرهاي حمل مواد سوختي، اتوبوسهاي مسافربري بين شهري، ميدل باسها و سواريهاي کرايه اي برون شهري ناوگان عمومي به GPS تجهيز شدند و ميني بوس و نيسان وانتها نيز با پيگيريهاي مداوم و نظارت مستمر در حال نصب  GPS هستند.رئيس اداره مراقبتهاي الکترونيک پليس راه کشور گفت: پس از اتمام کار نصب GPS در ميني بوس و نيسان وانتهاي ناوگان، ميزان سرعت تمامي خودروهاي ناوگان مسافربري و باربري عمومي تحت کنترل پليس قرار خواهد گرفت.برندکام از حفظ شدن جان راننده نيسان وانت توسط  GPS خبر داد و گفت: خودروي نيسان وانت که در محور سيرجان در حال حرکت بود با ترکيدن لاستيک سمت راست خودرو از جاده خارج شده و با حاشيه پل برخورد مي کند.وي افزود: اين راننده به طور معمول در اين محور با سرعت زياد مسير را طي مي کرد اما خوشبختانه خودرو به سيستم سرعت نگار لحظه اي GPS مجهز بوده و اجاره افزايش سرعت را به راننده نداد و جان وي را حفظ کرد.رئيس اداره مراقبتهاي الکترونيک پليس راه کشور اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاري هزار و 126 تصادف در ناوگان مسافربر عمومي رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13/18 درصد کاهش داشت.وي بيان داشت: همچنين با اين ميزان تصادف در 9 ماهه سال جاري ميزان جراحت و فوت هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد کاهش پيدا کرد.برندکام مهمترين علل کاهش ميزان تصادفات را تجهيز خودروهاي ناوگان مسافربري عمومي به سيستم سرعت نگار لحظه اي GPS دانست.وي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه ناوگان مسافربري و باربري عمومي 42 درصد در تصادفات جاده اي بطور مقصر يا غير مقصر دخالت دارند نصب دستگاه سرعت نگار لحظه اي GPS مي تواند تاثير قابل توجهي در کاهش تلفات مرگ و مير جاده اي داشته باشد.


 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
بچه هاي مدرسه
کارتو نيست
زنگ ورزش
كانون
گزارش