جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 4000- تاریخ : 1396/06/23 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (پنجشنبه)

محمد حسين کفراشي خبر داد:
اجراي طرح «کوا» در مدارس سراسر کشور از اول مهرماه

معاون وزير رفاه خبرداد:
50 درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل تحت پوشش نهادهاي حمايتي هستند


خودرو هاي شخصي مجاز به سرويس دهي مدارس نيستند


مطالب آموزشي


زنگ انشاء


از گوشه و كنار


كاغذ اخبار


زنگ تفريح
عکس :همايون بديع فر

 محمد حسين کفراشي خبر داد:
 اجراي طرح «کوا» در مدارس سراسر کشور از اول مهرماه 

رئيس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح کوا "کودک و اينترنت" در مدارس سراسر کشور به منظور آشنايي دانش‌آموزان و فرهنگيان با فرصت‌ها و تهديد‌هاي فضاي مجازي اجرا مي‌شود.محمد حسين کفراشي در گفت و گو با پانا، با بيان اينکه حراست ادارات آموزش و پرورش بايد پويا، هوشمند و پيشگيرانه باشد، اظهار کرد: طرح کوا "کودک و اينترنت" در مدارس سراسر کشور از ابتداي مهرماه سال جاري به منظور آشنايي دانش‌آموزان و فرهنگيان با فرصت‌ها و تهديد‌هاي فضاي مجازي اجرا مي‌شود.

کفراشي به نقش مؤثر آموزش و پرورش در تحقق اقتصاد مقاومتي اشاره و بيان کرد: اقتصاد مقاومتي در واقع همان توسعه پايدار است که لازمه آن نيروي انساني کارآمد است و آموزش و پرورش نقش انکار ناپذيري در تربيت نيروي انساني متعهد و کارآمد آينده کشور دارد.وي با بيان اينکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است افزود: توجه به آموزش و پرورش لازمه توسعه پايدار و تحقق اقتصاد مقاومتي در کشور است.


 معاون وزير رفاه خبرداد:
 50 درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل تحت پوشش نهادهاي حمايتي هستند 

معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي درباره ارتباط فقر با بازماندگي از تحصيل گفت: کودکاني که به علت فقر به مدرسه نمي‌روند، قاعدتا بايد تحت پوشش سازمان بهزيستي و کميته امداد باشند.

در پروژه شناسايي که سال گذشته انجام داديم مشخص شد بيش از 50 هزار نفر و به عبارتي 50 درصد کودکان شناسايي شده، تحت اين دو نهاد قرار دارند.

احمد ميدري در گفت‌وگو با ايسنا، درباره تصميمات اتخاذ شده پيرامون رفع فقر آموزشي و کمک به بازگشت کودکان بازمانده از تحصيل اظهار کرد: معاونت رفاه وزارت رفاه طرح شناسايي کودکان بازمانده از تحصيل را در مقطع ابتدايي در سال 95 کليد زد.

به منظور جمع آوري اطلاعات اقتصادي و اجتماعي و بازگرداندن کودکان کار به چرخه تحصيل و آموزش، سامانه‌اي ايجاد کرديم و بر اساس اطلاعات جمع آوري شده با کودکان بازمانده از تحصيل تماس گرفتيم.

وي افزود: البته اين پروژه با دشواري‌هايي روبرو بود و شناسايي بازماندگان از تحصيل به علت در دست نبودن اطلاعات و شماره‌هاي تماس تمام آنها به سختي صورت گرفت.

ميدري درباره ارتباط فقر با بازماندگي از تحصيل گفت: کودکاني که به علت فقر به مدرسه نمي‌روند، قاعدتا بايد تحت پوشش سازمان بهزيستي و کميته امداد امام خميني باشند. در پروژه شناسايي که سال 95 انجام داديم، مشخص شد بيش از 50 هزار نفر و به عبارتي 50 درصد کودکان شناسايي شده تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي قرار دارند. مشغول بررسي‌هاي تکميلي در استان‌ها هستيم که علت نرفتن به مدرسه مشخص شود که مي‌تواند از معلوليت گرفته تا عوامل فرهنگي متفاوت باشد.


 خودرو هاي شخصي مجاز به سرويس دهي مدارس نيستند 

با آغاز سال تحصيلي جديد بيش از 50 دستگاه ميني بوس وظيفه سرويس دهي دانش آموزان تربت حيدريه را به عهده خواهند داشت.به گزارش پانا از خراسان رضوي، مدير آموزش و پرورش تربت حيدريه گفت: در سال تحصيلي جديد بالغ بر 35 هزار دانش آموز در 316 آموزشگاه توسط 2500 معلم در شهرستان تربت حيدريه مشغول به تحصيل مي شوند.سعيد نيرويي گفت: تربت حيدريه داراي سه شرکت سرويس دهي عمومي با عنوان کيهان، قانع و فجر است که بيش از 50 دستگاه ميني بوس از ابتداي مهرماه در سطح شهر تربت حيدريه به مدارس سرويس دهي خواهند داشت و با توجه به فاصله زماني اين آمار تا 15 مهرماه افزايش خواهد يافت.مدير آموزش و پرورش تربت حيدريه با تاکيد بر اينکه طبق قانون خودرو هاي شخصي مجاز به سرويس دهي مدارس نيستند، افزود: آژانس هاي تحت نظارت سازمان تاکسيراني با مجوز اين سازمان مي توانند براي مدارس سرويس دهي داشته باشند.


 مطالب آموزشي  

برنامه ريزي تحصيلي براي دانش آموزان

هيچ کاري بدون برنامه ريزي کامل نخواهد بود. به ويژه مسائل درسي و تحصيلي نياز بيشتري به برنامه دارند. برنامه ريزي روشي است به صورت گام به گام که براي انجام هر چه بهتر و به موقع فعاليت ها و بها دادن به وقت انجام مي شود. با ما همراه شويد تا شيوه صحيح برنامه ريزي تحصيلي را فراگيريد.

شما مي توانيد با يک برنامه ريزي مناسب:

1- در وهله ي اول باعث ايجاد آرامش و اطمينان در وجود خود شويد.

2- به موقع، به مطالعه ي تمام دروس خود بپردازيد.

3- اعتماد به نفس را در خود افزايش دهيد.

4- علاقه و عادت به مطالعه را در خود افزايش دهيد.

5- اضطراب و نگراني از امتحان را حتي در شب امتحان و يا کنکور کاهش دهيد.

براي داشتن يک برنامه ريزي مناسب مي توانيد به موارد زير عمل کنيد:

1- همه ي افراد با يکديگر تفاوت هايي دارند پس بهتر است با توجه به بهره ي هوشي، شرايط و امکانات و عادت هاي مطالعه براي خودتان، برنامه ريزي داشته باشيد و از افراد ديگر پيروي نکنيد.

2-مي توانيد از افرادي که داراي تخصص در اين زمينه هستند و از روحيات شما آگاهي دارند براي ترتيب دادن يک برنامه استفاده کنيد.

3- به ترتيب مطالعه دروس توجه داشته باشيد، درس هايي را که به آنها کمتر علاقه داريد اول بخوانيد. مخصوصا کنکوري ها
مي توانند پس از مطالعه ي دو درس اختصاصي حتما يک درس عمومي را مطالعه نمايند.

4- وقتي در برنامه ريزي خود درسي را در ساعت معين مطالعه مي کنيد هميشه همين روند را ادامه دهيد چرا که بعد از مدتي ذهن شما نسبت به آن موضوع شرطي شده و در آن ساعت درس مورد نظر را بهتر ياد مي گيريد.

5- ميزان يادگيري با مدتي که صرف آن مي شود رابطه ي نزديک دارد، پس توصيه مي شود براي مطالعه در روزهاي قبل از امتحان، وقت کافي را در نظر بگيريد و روز آخر را صرف دوره کردن مطالب کنيد.

6- در برنامه ريزي حتما فرصتي کم را به تفريح و انجام کارهاي مورد علاقه اختصاص دهيد.

منبع:آکاايران


 زنگ انشاء 

بودن هايي که تا نباشند ، نخواهند بود

اواسط شهريور که مي شود تازه يادمان مي افتد که تابستان در حال رفتن است و ما از آن به خوبي استفاده نکرده ايم.

اين جمله اي که مي گوييم نه تنها متعلق به تابستان نيست بلکه متعلق به تمام مواردي است که ما در اختيار داريم و تا زماني که آن را از دست ندهيم قدرش را نمي دانيم.

در کودکي،آرزوي بزرگسالي مي کرديم و بزرگ که شديم تازه متوجه لذت هاي کودکي اي که گذشتند و ما از آن غافل بوديم مي شويم.

زماني که به مدرسه مي رويم دلمان بيتابِ روزهاي تعطيل تابستان مي شود و در تابستان هم دلتنگ روزهاي مدرسه مي شويم !

نمي دانم چرا تا هستند، قدر بودنشان را نمي دانيم !

عادت کرده ايم؛روزها را با فکر کردن به فرداي نيامده بگذرانيم.


 از گوشه و كنار 

آغاز مراسم تحصيلي دانش آموزان ايراني در مدارس امارات

مراسم سال تحصيلي مدارس امارات متحده عربي از 19 شهريورماه در سراسر اين کشور آغاز شد.

به گزارش پانا، 19 شهريور 1396مصادف با 10سپتامبر 2017همزمان با تمامي مدارس امارات عربي متحده ، سال تحصيلي جديد در مدارس ايراني واقع در دبي نيز آغاز شد .

مراسم آغاز سال تحصيلي جديد در مجتمع هاي آموزشي با حضور دانش آموزان ، همکاران ، اوليا و مسئولين سرپرستي مدارس جمهوري اسلامي برگزار شد.

گفتني است؛ در مجموع چهار هزار و 200 دانش آموز ايراني در امارات متحده عربي مشغول به تحصيل هستند که از اين تعداد، يک هزار و 500 نفر در شارجه، 260 نفر در ابوظبي و بقيه در مدارس دبي تحصيل مي کنند. مدارس ايراني در امارات شامل مدرسه آداب، سلمان فارسي، خديجه، نعيميه شارجه، خديجه كبري و مدرسه دخترانه و پسرانه توحيد است.


معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

فعاليت پژوهش‌سراها در قالب پارک‌هاي فناوري دانش آموزي

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تصويب اساسنامه پژوهش‌سراهاي دانش آموزي به عنوان پارک‌هاي علم و فناوري دانش آموزي خبر داد و گفت:‌ با تصويب اين اساسنامه، پژوهش‌سراها به صورت هيات امنايي اداره خواهند شد.

به گزارش ايسنا، زرافشان در مراسم افتتاح مرکز رشد فناوري دانش بنيان با اشاره به تغيير اساسنامه پژوهش‌سراها اظهار کرد: اساسنامه پژوهش‌سراها به امضاي رياست جمهوري رسيد و بر اساس آن پژوهش‌سراها به عنوان پارک‌هاي علم و فناوري دانش‌آموزي فعاليت خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، توسعه کمي پژوهش‌سراها از 300 به 640 پژوهش‌سرا را از ديگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و يادآورشد: به منظور توسعه کيفي پژوهش‌سراها با همکاري معاونت علمي و فناروي رياست جمهوري اقدام کرديم تا شرايط لازم براي فعاليت‌هاي پژوهشي در اين پژوهش‌سراها فراهم شود.


 كاغذ اخبار 

اضافه شدن 6 هزار مدرسه به طرح تعالي مديريت مدرسه

مديرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش ضمن بيان اينکه امسال 6 هزار مدرسه به مدارس مجري طرح تعالي مديريت مدرسه اضافه مي شوند، گفت: در کنار اين موضوع 12 هزار مدارس ديگري که مجري اين طرح بودند مي توانند در طول سال آموزش مدل را ببينند.عظيم محبي در گفت و گو با پانا، در خصوص برگزاري طرح تعالي مديريت مدرسه، اظهار کرد: اکنون اين طرح در مرحله ارزيابي کشوري است که از حدود 12 هزار مدرسه در استان ها ارزيابي شده 600 مدرسه به مرحله کشوري رسيدند.

وي ادامه داد: پس از ارزيابي 600 مدرسه عنوان شده گروهي در قالب مدارس اشتهار (درجه بالاتر) و مدارس احتمار (درجه پايين تر) انتخاب مي شوند.مديرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: براي ارزيابي 600 مدرسه و انتخاب مدارس اشتهار و احتمار حدود 70 تا 80 نفر فعاليت مي کنند.محبي با اشاره به اينکه اين موضوع ادامه کار سال گذشته است که پس از ارزيابي تقدير مي شوند، بيان کرد: براي سال آينده 12 هزار مدرسه مجري طرح تعالي مديريت مدرسه بر اساس برنامه به 18 هزار مدرسه افزايش مي يابد.وي همچنين با بيان اينکه اجراي طرح تعالي مديريت مدرسه در سال آينده براي 6 هزار مدرسه ديگر به استان ها ابلاغ شده است، عنوان کرد: در کنار 6 هزار مدرسه اضافه شده براي اجراي اين طرح ساير مدارس مي توانند مدل و تدوين برنامه را در طول سال آموزش ببينند.


 زنگ تفريح 
 عکس :همايون بديع فر


 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
ورزشي
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون