جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 1765- تاریخ : 1388/06/24 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران - (سه شنبه)


نمره مردودي تصادفات جاده اي در ايران


در خبرها


تغيير ساختار در نظام پژوهشي شهرداري تهران

نکته!
تاثير خلاقيت در زندگي


کالسکه ها براي گذر از روي اتوبان همت آماده مي شوند


مهلت 2 ماهه راهنمايي و رانندگي به وزارت راه


 نمره مردودي تصادفات جاده اي در ايران 

تصادفات جاده اي در ايران در مقايسه با کشورهاي ديگر به دلايلي از جمله بي احتياطي رانندگان در سفرهاي جاده اي و استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي، نمره مردودي را کسب کرده است.
 حمل و نقل به عنوان عامل حيات يک جامعه همواره دچار مشکلات و مسائل فراواني بوده و خواهد بود.
حمل و نقل و جابه جايي کالا و مسافر، به  عنوان يکي از اساسي ترين نيازهاي بشر، همواره به عنوان شاخصي مطرح و بسيار مهم در برنامه ريزي هاي کلان هر جامعه،  مورد توجه ويژه قرار گرفته است.
با توجه به موضوع حمل و نقل در کشور ايران در طول 6 ماه منتهي به پايان سال 1388 نمره مردودي را در رانندگي در جاده کسب کرده است که اين موضوع شامل تقريبا همه افرادي که در ايران پشت خودرو مي نشينند و اصطلاحا رانندگي مي کنند، مي شود.
ميزان خطرات و تلفات جاده اي در کشورهاي جهان سوم و بعضي از کشورهاي در حال توسعه بسيار بالا و نگران کننده است و در کل جهان، تلفات جاده اي در حال حاضر نهمين عامل مرگ و مير است که در سال 2020 به رده سوم صعود مي کند.
با توجه به رشد و توسعه روش هاي مختلف حمل و نقل، در حال حاضر 80 درصد کالاهاي مصرفي روزانه مردم توسط سيستم جاده اي جابه جا مي شود.
افزايش تراکم، آلودگي هوا و تصادفات از جمله موارد افزايش وسايل نقليه است که به نحوي موجب ضررهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در کشورها مي شود.
تصادفات جاده اي در سال 1998 در جهان حدود 500 هزار مرگ و مير و 15 ميليون نفر مجروح داشته است و اگر تاثيرات اجتماعي آن را در نظر نگيريم در حدود 53 ميليون دلار خسارت اقتصادي نيز بر جاي گذاشته است.
در سال 1377 ميزان تلفات جاده اي ايران حدود 13 هزار نفر بوده، اين در حالي است  که اين تعداد در سال 1380 نزديک 20 هزار نفر است که به طور متوسط در هر روز بيش از 52 نفر در تصادفات رانندگي کشته مي شوند.

آمار تصادفات رانندگي در جاده ايران با مقايسه ساير کشور هاي جهان نگران کننده است زيرا ميزان تلفات تصادفات رانندگي در ايران 25 برابر ژاپن و2   برابر ترکيه است.
در عربستان روزانه 12 نفر قرباني حوادث جاده اي مي شوند اين در حالي  است که اين رقم در ايران برابر با 48 نفر و در سال 1380 برابر 53 نفر است.
ميزان مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده اي در ايران با رشد حدود 10 درصد رو به افزايش است که در آينده اي نه چندان دور تبديل به يک فاجعه ملي خواهد شد.
در سال 1381 تعداد 2 ميليون نفر به دليل تصادفات جاده اي جان خود را از دست داده اند که در حوادث رانندگي هر سال به اندازه يک سال جنگ تحميلي عزيزانمان را از دست مي دهيم.
در بهار سال 1385، جاده هاي ايران از لحاظ تعداد کشته ها براثر حوادث رانندگي، خطرناک ترين راه هاي دنيا معرفي مي شوند.
در سال1384   در ايران در هر ساعت بيش تر از 3  نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست داده اند که خسارات سالانه حوادث جاده اي در ايران بر 4 هزار ميليارد تومان بالغ مي شود که حدود 4 درصد آن توليد ناخالص داخلي کشور است.
در سال 1385، 140 هزار و 933 ايراني در حوادث رانندگي در کشوري که هنوز هم ميزان خودرو در آن از بسياري کشورهاي در حال توسعه کم تر است، جان خود را از دست داده اند، در اين مدت 12ميليون ايراني در حوادث رانندگي مصدوم و500   هزار نفر معلول مادام العمر شده اند.
هر ساله در دنيا بيش از50   ميليون نفر در اثر حوادث ترافيکي مجروح و 2/1 ميليون نفر کشته مي شوند و با وجود اين که ايران کم تر از يک صدم جمعيت جهان را در خود دارد، بيش از يک چهلم حوادث ترافيکي در آن رخ مي دهد که آماري بسيار وحشتناک است.
در طول سال 1386 تعداد متوفيان در حوادث جاده اي، کاهشي تا حدود4  26/ درصد (در  شهريور ) در مقايسه با سال قبل از آن داشته است که در طول 9 ماه از ابتداي سال 1386  بيش ترين تعداد حوادث رانندگي منتهي به فوت در  ارديبهشت بوده که به نظر مي رسد در آن آمار کشته شدگان حوادث رانندگي در تعطيلات نوروزي اين سال نيز منعکس شده است.
عمده مشکل ترافيک در ايران، ريشه فرهنگي دارد; در ايران بيش ترين تعداد حوادث رانندگي از عدم رعايت حق تقدم ناشي مي شود که امري متفاوت با فرهنگ ايراني است که اين امر نشان مي دهد فرهنگ ترافيکي در ايران نهادينه نشده است.
بيش از50   درصد موارد مرگ ناشي از حوادث را افراد15  تا 44  سال تشکيل مي دهند; ايران 180 هزار کيلومتر راه دارد که فقط 31 هزار کيلومتر از آن، آزادراه و راه اصلي است و 44 هزار کيلومتر آن راه فرعي پر خطر هستند.
حوادث جاده اي بعد از بيماري هاي قلبي عروقي که آن نيز روابطي با خودرو دارد، بيش ترين تلفات را در ايران منجر مي شود.
بيماري هاي قلب و عروق روزانه جان300   نفر و در سال،110  هزار نفر و حوادث جاده اي روزانه به طور متوسط جان بين 96 تا102  نفر و در سال 37 هزار نفر و سرطان در 24 ساعت جان 80 نفر و در سال 29 هزار نفر را مي گيرد.
در نوروز سال 85 روزانه 100 نفر انسان در تصادفات جاده اي جان خود را از دست داده اند که اين رقم در نوروز امسال به مرگ روزانه 32 نفر کاهش يافته است.
اين در حالي است که مشاهدات در مناطق مختلف کشور، حاکي از آن است که تدابير انديشيده شده توسط فرماندهان نيروي انتظامي در سراسر کشور موجب ايجاد جاده هايي کم حادثه و ايمن براي مسافران نوروزي شده است.
در سال 1388 بيش 95 درصد مردم در اين مدت به قوانين راهنمايي رانندگي توجه داشته اند که يکي از مهم ترين عوامل تصادفات جاده اي کشور را رانندگان پرخطر تشکيل مي دهند.
اين افراد با رفتارهايي از جمله سرعت غير مجاز، شتاب، سبقت و استفاده از تلفن همراه موجب تصادفات شده اند.
در سال 2006  تا سال 2020 آمار مرگ و مير تصادفات جاده اي در کشورهاي در حال توسعه 60 درصد افزايش خواهد يافت.


 در خبرها  

 مصوبه دولت براي تسهيل نوسازي
خودروهاي فرسوده

دولت به دو شرکت خودروساز ايران خودرو و سايپا اجازه داد با ارائه گواهي اسقاط خودروهاي فرسوده، حقوق ورودي خودرو و قطعات منفصله خودروهاي وارداتي خود را پرداخت کنند.به گزارش  مهر، وزيران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مصرف سوخت با هدف کمک به 2شرکت سايپا و ايران خودرو براي نوسازي خودروهاي فرسوده، تصويب کردند که اين 2 شرکت به مدت 6 ماه از اول مرداد 1388 خودروها و قطعات منفصله خودروهاي وارداتي خود را تا سقف معادل 500ميليارد ريال حقوق ورودي براي هر شرکت (در مجموع 1000ميليارد ريال) ترخيص قطعي کنند.به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اساس اين مصوبه 2 شرکت سايپا و ايران خودرو نيز در مقابل موظفند در مهلت مقرر با ارائه گواهي هاي اسقاط خودروهاي فرسوده نسبت به تسويه بدهي خود با گمرک اقدام کنند.
اين مصوبه را رئيس جمهور در تاريخ 1388/6/21 ابلاغ کرده است.
 
رئيس اداره مراقبت هاي الکترونيک پليس راه کشور:
دوربين هاي ثبت تخلف رانندگي در بزرگراه تهران-قم آنلاين شد

رئيس اداره مراقبت هاي الکترونيک پليس راه کشور اعلام کرد: دروبين هاي ثبت تخلف در بزرگراه تهران-قم به صورت آنلاين و لحظه اي تخلفات احتمالي رانندگان را ثبت و بررسي مي کند و رانندگان متخلف در اولين ايستگاه پليس متوقف مي شوند.
سرهنگ ايرج برندکام در گفت وگو با  فارس گفت: از 2 ماه پيش دوربين هاي ثبت تخلف در بزرگراه تهران-قم تخلفات رانندگان را به صورت آنلاين رسيدگي مي کنند و پس از ارتکاب هر تخلف رانندگي،  خودرو متخلف در اولين ايستگاه پليس راه متوقف مي شود.
سرهنگ برندکام افزود: رانندگان با ارتکاب هر تخلف حادثه ساز مانند سرعت غير مجاز يا سبقت هاي نابه جا توسط اين دوربين ها شناسايي شده و پليس پس از مشاهده اين تخلف به صورت آنلاين، خودرو متخلف را متوقف خواهد کرد.
رئيس اداره مراقبت هاي الکترونيک پليس راه کشور اظهار داشت: استفاده از اين فناوري در کاهش بسياري از تخلفات و حوادث در بزرگراه تهران-قم تاثير گذاشته است.
 
دبير ستاد مناسب سازي کشور:
بررسي عملکرد دستگاهها درباره مناسب سازي محيط معلولين

دبير ستاد مناسب سازي کشور گفت: تا پايان سال 88 عملکرد و اقدامات دستگاهها در استانهاي مختلف در مورد مناسب سازي محيط بررسي و ارزيابي مي شود.محمد رضا مرادي در گفتگو با  مهر با بيان اين مطلب افزود: مهمترين چالش در بحث مناسب سازي، آگاه سازي و اطلاع رساني است. بحث اعتبارات نيز در اين ميان مهم است اما آنقدر اساسي و جدي نيست که کمبود بودجه بخواهد مانع از اقدامات مناسب سازي شود.
پيش از اين دبير ستاد مناسب سازي کشور اعلام کرده بود علي رغم گذشت 20 سال از بحث مناسب سازي مکانهاي عمومي براي معلولان در کشور تنها 30 درصد مکانهاي عمومي و ادارات مناسب سازي شده اند.
مرادي در ادامه با اشاره به اينکه 100 هزار نقطه عمومي در سطح کشور وجود دارد که محل تردد و استفاده معلولان است، اظهار داشت: از بين اين نقاط 30 هزار نقطه را مشخص کرديم که مورد بازديد و بررسي کميته کارشناسي قرار گرفته است.
دارا بودن در و پنجره استاندارد، آسانسور، سرويس بهداشتي و... از جمله مواردي است که کارشناسان در بازديد از مکانهاي عمومي و سازمانها مورد بررسي قرار مي دهند.دبير ستاد مناسب سازي کشور تاکيد کرد: جزئيات بررسيهاي کارشناسان وجود دارد که به صورت جزوه در اختيار استانداران هر استان قرار گرفته تا نسبت به استانداردسازي و بازسازي آن اقدام شود.
به گفته مرادي تا پايان سال جاري عملکرد استانها در مورد مناسب سازي بررسي مي شود تا مشخص شود چه تعداد از نقاط عنوان شده مناسب سازي شده اند.
 
تسهيلات جديد سازمان تامين اجتماعي براي بيماران فوت شده در بخش هاي ويژه

 سازمان تامين اجتماعي تسهيلات ويژه اي براي بيماران بستري در بخش هاي مراقبت هاي ويژه و فوت شده ارائه مي کند.
به گزارش شاپرک به نقل از روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي، بيماران بيمه شده اجباري تامين اجتماعي که در بخش هاي RCU ، NICU و ICU بستري و به دستگاه تنفس دهنده مکانيکي وصل شوند، در صورت تاييد کميسيون پزشکي هزينه هاي درماني آنان در بيمارستان هاي طرف قرارداد يا غير طرف قرارداد بر اساس تعرفه هاي دولتي از سوي سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي شود.بيمه شدگان مبتلا به بيماري هاي خاص (شامل هموفيلي، تالاسمي و دياليزي) و نيز بيماران بستري شده از طريق سيستم ارجاع در اين موارد، همه هزينه هاي درماني آنان طبق تعرفه هاي مصوب دولتي به عهده سازمان تامين اجتماعي است.بيمه شدگان اجباري تامين اجتماعي که در بيمارستان هاي طرف قرارداد يا غير طرف قرارداد فوت شوند، تمام هزينه هاي درماني آنان طبق تعرفه مصوب دولتي سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي کند.از سوي ديگر بيمه شدگان حرف و مشاغل آزاد و اختياري که بيش از 10سال سابقه بيمه اجباري در سازمان تامين اجتماعي داشته باشند، مانند بيمه شدگان اجباري مي توانند از اين مزايا استفاده کنند.اين نوع بيمه شدگان که داراي 10سال سابقه بيمه اجباري داشته باشند، فقط در مراکز درماني طرف قرارداد مشمول اين مزايا هستند.


 تغيير ساختار در نظام پژوهشي شهرداري تهران 

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران از تغيير ساختار در نظام پژوهشي شهرداري تهران خبر داد و گفت: با ابلاغ نظام نامه جديد پژوهشي توسط شهردار تهران ساختار پژوهشي شهرداري تهران سازمان جديدي پيدا مي کند.
فرهاد دژپسند در گفتگو با  مهر افزود: در ساختار قبلي تنها کميسيون تحقيق و توسعه شهرداري تهران به عنوان عالي ترين مرجع در فرايند فعاليتهاي پژوهشي شهرداري تهران پيش بيني شده بود اما در نظام نامه جديد پژوهشي ابلاغي شوراي عالي سياست گذاري برنامه ريزي پژوهشي نيز پيش بيني شده است.اين مقام مسئول اظهارداشت: در نظام پژوهشي پيشين کميته هاي مطالعات راهبردي که در مرکز مطالعات طراحي و سازماندهي شده بودند يک رويکرد و هدف خاصي را دنبال مي کردند و طبيعي بود که در فرايند و روند تکاملي ساختار پژوهشي سازمان جديدي پيدا کنند و روابط بين نهادهاي تصميم ساز، تصميم گير و مجري در حوزه پژوهش از يک متولي برخوردار باشد تا تحقق اهداف را ميسر کند.
سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران بيان داشت: در زماني که کميته هاي مطالعات راهبردي طراحي شده بودند عمده هدف و کارکرد اصلي اين کميته ها تدوين برنامه هاي راهبردي متناسب با موضوعات مربوط به آن بود و در راستاي تحقق و اجرايي کردن برخي از محصولات کميته ها، تعدادي از يافته هاي پژوهشي مطالعاتي که در مرکز مطالعات و شهرداري به وجود آمد ساختار توليت در امر سياست گذاري، برنامه ريزي و اجرا نيز بايد تغيير پيدا مي کرد.دژپسند تغيير در معاونت هماهنگي و برنامه ريزي شهر تهران را نقطه شروع تغيير ساختار در نظام پژوهشي شهرداري عنوان کرد و اظهار داشت: گسترش فعاليت، تعيين نهادهاي سياستگذار و تلفيق سياستگذاري در معاونت هماهنگي و برنامه ريزي باعث تشکيل معاونت جديدي شد و به عبارتي در حوزه ستاد و سياست گذاري هم تحقيقات داراي متولي شد.
سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران در ادامه به تشريح نظام پژوهشي شهرداري تهران پرداخت و گفت: در ساختار جديد سه ضلع مربوط به پژوهش به گونه اي با هم هماهنگ مي شوند که مخروطي تکاملي براي تحقق فرايندي تعاملي محقق شود که در همين راستا رابطه اي که مد نظر قرار گرفته برقراري رابطه وسيع ميان بهره برداران، سياستگذاران و مجريان پژوهش بود.
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: متناسب با تغيير در نظام پژوهشي شهرداري تهران پيشنهاداتي ارائه شد و با استفاده از قابليتهاي شوراي شهر که در بودجه سال 88 شهرداري (تبصره 20) لحاظ شده بود اين فرصت فراهم شد تا از اين قابليتها استفاده شود و برنامه ها عملياتي شوند.


 نکته!
  تاثير خلاقيت در زندگي 

ابداعات و اختراعات محصول ذهن هاي خلاق است. علم، در همه ي عرصه ها، سرشار از اختراعات و ابداعات مختلف و رنگارنگ است. مطمئنا بدون خلاقيت، علم مزرعه اي خالي و باير بود.
آيا هنوز هم افکار و ايده هاي نو و اصيل در دنيا وجود دارد؟
 "به خاطر فکر جديدم محکوم شدم، حالا ديگر چه کار مي توانم بکنم؟"
آنقدر شکست خورده ام، که براي حل اين مشکل هيچ فکري به ذهنم نمي رسد!
اين جمله ها، انعکاس افکار فردي است که دست از خلاقيت شسته است! متاسفانه اين روزها افکار بسياري از مردم اينچنين شده است. اين افراد نمي دانند که خلاقيت ميتواند وسيله ي سودمندي  براي ايجاد تغيير و بهبودي در همه ي عرصه هاي زندگي باشد.
در موقعيتي که مشکلي وجود داشته و نياز به راه حل داريم، به طرق مختلف مي توان عمل کرد. براي حل يک مشکل، فقط يک راه وجود ندارد. خلاق بودن افقي تازه به روي شما باز مي کند و فوايد بسياري براي شما دارد. البته گهگاه از خلاقيت با عنوان رفتار لجوجانه و خودسرانه تعبير مي شود. بعضي مردم تصور مي کنند پافشاري بر يک راه متفاوت براي انجام کارها، نشانه کله شقي و لجاجت است.
هيچوقت جلوي ايده هاي خوب و جديد خود را نگيريد. هر کسي مي تواند به روش خود با مسائل برخورد کند. هر نوع تفسير و تعبير از مسائل در کار نوعي خلاقيت است. فردي که خلاقانه فکر ميکند، معمولا براي حل مشکلات، راه حل هاي مختلفي در دست دارد.
مثلا، ماشين شما در يک جاده متروک به خاطر سوراخ شدن لوله لاستيکي سيستم خنک کننده، گير کرده است. چه احساسي به شما دست مي دهد؟ حتما با خود ميگوييد که چرا بايد در چنين جاي دورافتاده اي اين اتفاق براي شما بيفتد.
اما اگر کمي خلاقانه فکر کنيد، خواهيد ديد که يک آدامس مي تواند مشکل شما را برطرف کند. شما ميتوانيد آدامس را کمي جويده و آن را در قسمت سوراخ  لوله بچسبانيد. و براي محکم ماندن آدامس در ان قسمت مي توانيد آن را با تکه اي پارچه ببنديد. با اين حرکت خلاقانه شما  قادر خواهيد بود کيلومترها راه را بدون نياز به بازديد مکانيک بپيماييد.
خلاقيت، فرايند آموزشي بي پايان است. از اين آموزش ها مي توانيد در موقعيت هاي واقعي زندگي استفاده کنيد.
براي خلاقانه فکر کردن بايد ذهنتان را کمي فعال کنيد. بايد از غالب تفکرات و ايده هاي کهنه و تکراري بيرون بياييد. و تا زماني که ايده هاي خلاقانه تان را به مرحله ي عمل نرسانده ايد، نمي توانيد از آنها مطمئن باشيد. پس اگر خطر جدي نداشته باشند، امتحان کردنشان خالي از لطف نيست.
ابداعات و اختراعات محصول ذهن هاي خلاق است. علم، در همه ي عرصه ها، سرشار از اختراعات و ابداعات مختلف و رنگارنگ است. مطمئنا بدون خلاقيت، علم مزرعه اي خالي و باير بود.
شايان ذکر است که اکثر سازش ها و اقتباسات براي ارتقا» شرايط فعلي است. با تحليل صادقانه خلاقيت، هدف نهايي بايد بر نفع همگاني و صلح جهاني پايه گذاري شود. اين اصلي ترين هدف است.
اريک فرام اين مسئله را خيلي خوب بيان کرده است: خلاقيت يعني:  متحير شويم، تمرکز کنيم، تعارضات را بپذيريم، هر روز به دنيا بياييم،  خود را بيشتر از پيش بفهميم!


  کالسکه ها براي گذر از روي اتوبان همت آماده مي شوند 

مديرعامل شرکت نوسازي عباس آباد اعلام کرد که کالسکه و دوچرخه ها براي گذر از روي اتوبان همت آماده مي شوند.بهنام اتابکي در گفتگو با  مهر گفت: در اين طرح يک پل بوستان بنادر را به گلستان منظومه شمسي واقع در ضلع جنوب بزرگراه همت متصل مي کند.اين مقام مسئول در شهرداري تهران افزود: اين پل عابر احداثي بر روي اتوبان همت  به طول حدود 200 متر به عنوان پل ارتباطي بين بوستان بنادر و گلستان منظومه شمسي واقع در ضلع جنوب بزرگراه همت به مراحل پاياني خود نزديک مي شود.اتابکي خاطرنشان کرد: اين پل با هدف گردش عابران پياده و سواره عمومي به دو صورت ريلي و چرخي وهمچنين ويژه دوچرخه سواري و کالسکه  راني طراحي شده است.مديرعامل شرکت نوسازي عباس آباد همچنين در خصوص افتتاح باغ هنر در اين اراضي افزود: اين باغ هنر نيز تا 23 ماه آينده به بهره برداري مي رسد.باغ هنر عباس آباد به عنوان يکي از پروژه هاي فرهنگي با مسات 47 هزار مترمربع در مجموعه باغستانهاي شمالي اراضي عباس آباد قرار دارد محور اصلي ارتباطي مصلي، ميدان گلگشت مصلي، باغ دره دفاع مقدس و ايستگاههاي مترو است.باغ هنر داراي خانه هاي شعر، موسيقي، نقش، معماري و همچنين کوشک مرکزي است و علاوه بر کارگاههاي هنري مختلف باشگاه هنرمندان، نگارستان هنر و سالن اجتماعات نيز در آن پيش بيني شده است.بر اساس طرح تفضيلي اراضي عباس آباد، باغ هنر در حوزه عملکرد فرهنگي با گرايش  عمده علمي و هنري و در مجاورت مجموعه هاي باغ کتاب، باغ نمايش، باغ موزه جواهرات و باغ موزه دفاع مقدس جانمايي شده است.


  مهلت 2 ماهه راهنمايي و رانندگي به وزارت راه 

رئيس پليس راهنمائي و رانندگي کشور از اعلام مهلت دوماهه به وزارت راه براي ايمن سازي يک آزاد راه خبر داد.
سردار اسکندر مومني در گفتگو با  مهر گفت: بر اساس گزارشات کارشناسان راهنمائي و رانندگي  30 درصد علت تصادفات جاده اي بر اثر غير ايمن بودن جاده ها است به همين علت پليس راهنمائي و رانندگي کشور براي کاهش تلفات جاده اي مذاکراتي با وزارت راه براي ايمن و استاندارد کردن جاده ها داشته است.اين مقام مسئول در نيروي انتظامي ادامه داد:  جاده هاي ما بايد به گونه اي احداث و ايمن سازي شوند که اولين خطاي يک راننده منجر به مرگ وي نشود به عنوان مثال در يک جاده کوهستاني انحراف خودرو از جاده نبايد باعث شود خودرو از يک دره سقوط کند. چنانکه حتي نشود جنازه وي را پيدا کرد.رئيس پليس راهنمائي و رانندگي کشور با اشاره به غير ايمن بودن بعضي از جاده هاي کشور اظهارداشت: بر اساس نظر کارشناسان ما يکي از آزاد راههاي کشور غير ايمن و تردد در آن خطرناک است و به همين علت تا آبان ماه سال جاري به وزارت راه مهلت داده شده تا جهت ايمن سازي اين آزاد راه اقدام کند در غير اين صورت پليس مجبور مي شود اين آزاد راه را مسدود کند. سردار مومني درباره طرح ستاره دار شدن جاده ها گفت: در اين طرح جاده هاي کشور بر اساس ايمني و استانداردهاي لازم امتياز دهي مي شوند و بر اساس کسب امتياز لازم خودرو ها مجاز به رفت آمد در اين جاده ها مي شوند و تردد بعضي از خودروها در اين جاده ها ممنوع مي شود.


 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
كارتونيست
بچه هاي مدرسه
زنگ ورزش
كانون