جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3300- تاریخ : 1393/12/20 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران (چهارشنبه)


با زندگي کنار بياييد....


کسب چهار مدال طلاي کشوري در مسابقات تکواند توسط دانش آموز کرمانشاهي


مشاهير


خبركوتاه


آموزشي


كوتاه از ورزش جوانان


آيينه شهر


 با زندگي کنار بياييد.... 

 مهارت زندگي‌ کردن در دنياي امروز که پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد، ضرورتي انکارناپذير به شمار مي‌رود اما اگر قرار باشد درباره مهارت زندگي بحث کنيم، ابتدا بايد قياسي با گذشته انجام دهيم.

در اولين گام بايد اين سوال را پرسيد که زندگي در جهان کنوني، در قياس با صد‌سال گذشته، چه اندازه تغيير کرده است؟

واقعيت اين است که زندگي و چگونه زندگي‌کردن يکي از مفاهيمي است که هم عموم مردم و هم نخبگان درباره آن سخنان زيادي گفته‌اند. سوالي که دانشمندان علوم انساني را به خود مشغول کرده، اين بوده که زندگي خوب، سالم و سازنده، چگونه است و براي رسيدن به آن، چه بايد کرد؟ زماني هم که ما از مهارت‌هاي زندگي حرف مي‌زنيم، درواقع از راه‌هايي صحبت به ميان مي‌آيد که مي‌تواند انسان را به اين نوع زندگي نزديک کند و خوشبختي به همراه بياورد.

براي بهتر شدن درک مفهوم مهارت‌هاي زندگي بايد از دو نگاهي حرف بزنيم که درباره زندگي وجود دارد. در يک نگاه ايده‌آلي، زندگي خوب، زندگي‌اي است که در آن هيچ تنشي وجود ندارد و هيچ دست‌اندازي، زندگي فرد را دچار تشويش نمي‌کند. فرد در موقعيتي رويايي زندگي مي‌کند و هيچ‌گونه گرفتاري و کشمکشي نمي‌تواند زندگي او را دچار تغيير کند. اما يک نگاه ديگر نيز وجود دارد که اساس زندگي را با ناراحتي و سوگ، از دست‌دادن و کشمکش عجين مي‌داند. اين‌که با گذشت هر روز، يک روز از عمرمان از دست مي‌رود و پيرتر مي‌شويم، هر چند وقت يکبار متوجه موي سفيدي مي‌شويم و چين و چروک‌هاي صورتمان را نگاه مي‌کنيم.

وقتي پذيرفتيم که زندگي هميشه و در همه موقعيت‌ها، خوشايند نيست، بايد راهي را انتخاب کنيم که به وسيله آن آرامش بيشتري داشته باشيم

در بارزترين شکل ما معتقديم زمان و سلامتي‌مان هر روز براي ادامه زندگي کمتر مي‌شود. از طرف ديگر مدام در زندگي با اين مسأله روبه‌رو هستيم که بايد از خواسته‌هايمان بگذريم و با خود مرور مي‌کنيم که جمع‌شدن خيلي از خواسته‌هايمان باهم، سازگاري ندارد.

حالا اگر قرار باشد اين دو نگاه را کنار يکديگر بگذاريم و بعد از مهارت‌هاي زندگي حرف بزنيم، بايد بگوييم مهارت‌هاي زندگي در وهله اول، پذيرش نگاه دوم و قبول آن است. بعد وقتي پذيرفتيم که زندگي هميشه و در همه موقعيت‌ها، خوشايند نيست، بايد راهي را انتخاب کنيم که به وسيله آن آرامش بيشتري داشته باشيم.

مهارت زندگي به ما ياد مي‌دهد که چه راهي را بايد انتخاب و چگونه بايد زندگي کرد تا سازگاري بيشتري به دست آورد و آرامش بيشتري داشت تا بتوان از آن لذت برد.

مهارت‌هاي زندگي ساختن يک شهر رويايي نيست که در آن هيچ گرفتاري وجود ندارد و سوگ، تلخي و ناکامي در آن بي‌معناست بلکه بخش مهمي از مهارت‌هاي زندگي کنار آمدن با همين تلخي‌هاست که عنصر مهمي در ساخت زندگي است و کسي که مي‌تواند سازگار‌تر باشد درواقع مهارت بهتري دارد.

در مجموع مي‌توان گفت آدم‌هايي که مهارت بهتري دارند بهتر با ناکامي‌ها کنار مي‌آيند، تنش‌هاي خود را حل مي‌کنند و راه‌حل‌هاي گوناگوني دارند و مي‌توانند آن را در شرايط مختلف استفاده کنند.اين توانايي ها (مهارت هاي زندگي)فرد را قادر مي سازد تا مسئوليت و نقش هاي اجتماعي اش را بپذيرد و بدون لطمه زدن به خود و ديگران، با خواست ها، انتظارات و مشکلات رو به رو شود.

ده مهارت زندگي که سازمان بهداشت جهاني مشخص نموده، عبارتند از:

1- مهارت خودآگاهي

2- مهارت همدلي

3- مهارت روابط بين فردي

4- مهارت ارتباط موثر

5- مهارت مقابله با استرس

6- مهارت مديريت هيجان

7- مهارت حل مسئله

8- مهارت تصميم گيري

9- مهارت تفکر خلاق

10- مهارت تفکر خلاقانه

اگر بخواهيم فوايد و کاربرد هاي مهارت هاي زندگي را تيتر وار براي تان بشمريم ،مهمترين فوايد و کاربرد هاي آن عبارتند از:

1- نحوه کنار آمدن با انتظارات متفاوت خود، خانواده، همسر، فرزندان، دوستان، همکاران و جامعه

2- برقراري رابطه لذت بخش با امکانات، تکنولوژي و محيط زندگي

3- دفع فشارهاي رواني از طرف محيط

4- سازگاري با مسائل اقتصادي و نيازهاي معيشتي

5- تقويت مديريت خانواده و تربيت فرزندان

6- تقويت اعتماد به نفس

7- تقويت مهارت هاي ارتباطي

8- تامين سلامت جسمي و بهداشت رواني

9- تامين آرامش و لذت زندگي

10- خود شکوفايي، بالندگي، خوشبختي و شادابي

اميد واريم که با مطالعه ي مطالب اين بخش با مهارت هاي زندگي بيشتر آشنا شويد و در زندگي روزمره تان به کار ببريد.

منبع :بيتوته


 کسب چهار مدال طلاي کشوري در مسابقات تکواند توسط دانش آموز کرمانشاهي 

دانش آموز دبستان شهيد منوچهر شريفي آموزش و پرورش ناحيه يک کرمانشاه در مسابقات تکواندو کشوري موفق به کسب 4 مدال طلا شد.به گزارش روابط عمومي معاونت تربيت بدني و سلامت به نقل از کرمانشاه، محمد سبحان بگلري دانش آموز پايه سوم دبستان شهيد منوچهر شريفي در مسابقات قهرماني آزاد کشور در رشته تکواندو موفق به کسب 4 مدال طلا و به عنوان نفر اول رده سني 85+معرفي شد.بگلري اين افتخارات را در رشته هاي کماندويي، نوپي چاگي، دوليو رکوردي و يوپ چاگي تعادلي تکواند به دست آورده است.

تيم تکواندو استان کرمانشاه در اين دوره از مسابقات موفق به کسب 26 مدال طلا، 17 مدال نقره و 24 مدال برنز شد و در مجموع به مقام اول کشوري دست يافت.

گفتني است؛ اين دوره از مسابقات در اسفند ماه جاري با حضور نمايندگاني از سراسر کشور در محل خانه تکواندو شهر تهران برگزار شد.


 مشاهير  

ژان لو رون دالامبر

قسمت دوم - پاياني

در کتاب پژوهش در باره تقديم اعتدالين و رقص محوري زمين که در سال 1749 نوشته شد روش او در پرداختن به مساله تقديم اعتدالين شبيه به روش کلرو بود و به راه حلي دست يافت که با حرکت رصد شده زمين توافق بيشتري داشت همچنين کتاب و رساله اي در باره نظريه جديد مقاومت سيالات که در سال 1752 منتشر شد و در آن براي نخستين بار معادلات ديفرانسيل هيدروديناميک بر حسب يک ميدان بيان شده و باطلنما (پارادوکس) هيدروديناميک مطرح گرديده بود، بحث و جدال بسياري برانگيخت فرهنگستان پروس در مسابقه اي که اين مطلب براي آن نوشته شده بود جايزه اي اعطاء نکرد به اين دليل که هيچ کس دليلي تجربي در مورد اين کار نظري ارائه نکرده بود ادعا شده است که اثر دالامبر اگر چه بهترين اثري بود که به فرهنگستان رسيده بود، از خطا مصون نمانده بود. خود دالامبر محروميت خويش را از جايزه نتيجه نفوذ اويلر مي دانست و روابط ميان اين دو دانشمند که قبلاٌ تيره شده بود، روبه وخامت بيشتري نهاد. افتخار توسعه مکانيک و سيالات به گونه اي مختلف به هر دو شخص نسبت داده شده است.

دالامبر پيشگفتار دايره المعارف را نوشت اين پيشگفتار از اسناد عمده عصر روشنگري و بيانيه فيلسوفان است مقاله هاي دالامبر در دايره المعارف از حوزه رياضيات بسيار فراتر مي رفت.

دالامبر که با همکاري ديدرو براي تهيه دايره المعارف اقدام کرده بود در سال 1758 همکاري با تهيه دايره المعارف را ترک گفت وي در سال 1754 به عضويت آکادمي علوم فرانسه انتخاب شد محصول علمي مهم دالامبر پس از سال 1760 کتاب جزوه هاي رياضي او بود که مشتمل بر راه حلهاي جديد فراواني براي مسائلي که او قبلا به آنها دست يازيده بود. دالامبر سرانجام در روز 29 اکتبر 1783 در سن 63 سالگي در پاريس درگذشت.

منبع :آي هوش


 خبركوتاه 

مازندران قهرمان رقابت هاي شطرنج رده هاي سني کشور شد

مسابقات رده هاي سني شطرنج دختران و پسران ايران با قهرماني استان مازندران در مجموع به پايان رسيد و استان هاي گيلان و تهران به ترتيب در مکان هاي دوم و سوم قرار گرفتند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پايان مسابقات شطرنج رده هاي سني 8- 10- 12- 14- 16 و 18 سال پسران و دختران که در 4 استان مازندران، گيلان، قزوين و بوشهر برگزار شد در مجموع دو رده پسران و دختران، اين استان مازندران بود که با مجموع 7 مدال شامل سه مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز عنوان نخست رده هاي سني را از آن خود کرد.استان گيلان با 6 مدال شامل 3 طلا، يک نقره و دو برنز در مکان دوم اين مسابقات قرار گرفت و استان تهران نيز با 6 مدال شامل دو طلا، يک نقره و سه برنز در جايگاه سوم ايستاد.

گفتني است مسابقات رده هاي سني در 4 گروه رده سني 8 تا 12 سال دختران در استان مازندران، رده سني 8 تا 12 سال پسران در استان گيلان، رده سني 14 تا 18 سال دختران در استان قزوين و رده سني 14 تا 18 سال پسران در استان بوشهر از 11 تا 17 اسفندماه برگزار شد.


 آموزشي 

8 نكته 8 تغيير

منبع : موفقيت

قسمت دوم - پاياني

6 - هرگز!

هرگز براي كسي كه به تو صدمه مي زند،گريه نكن....

فقط لبخند بزن و بگو:«ممنونم كه اين فرصت را به من دادي تا فردي بهتر از تو پيدا كنم.»

7 - خوب بودن

بسياري از آدم ها تلاش مي كنند شخص خوبي را بيابند به جاي آنكه سعي كنند خودشان شخص خوبي باشند.

گلوريا استينم

8 - هيچ كس

هيچ كس نمي تواند دردت را از بين ببرد؛پس به هيچ كس اجازه نده شادي را از تو بگيرد.


 كوتاه از ورزش جوانان 

کسب مقام نايب قهرماني مسابقات کشتي فرنگي ناشنوايان کشور

رييس اداره آموزش وپرورش خراسان شمالي گفت:ميثم کريمي دانش آموز ناشنوا آموزش وپرورش استثنايي خراسان شمالي مقام نايب قهرماني مسابقات کشتي فرنگي ناشنوايان کشور را کسب نمود.

به گزارش روابط عمومي معاونت تربيت بدني و سلامت به نقل از خراسان شمالي ؛ حيسن نعمتي افزود:ميثم کريمي دانش آموز ناشنواي طرح تلفيقي هنرستان عارف بجنورد مقام نايب قهرماني مسابقات کشتي فرنگي ناشنوايان کشور را کسب نمود.

وي ادامه داد:با تلاش و کوشش ورزشکار،زحمات مربيان زحمتکش، هيات ناشنوايان وکارشناس پرورشي وتربيت بدني آموزش و پرورش استثنايي دانش آموز کشتي گير ناشنوا به مسابقات کشتي فرنگي کشور انتخابي مسابقات بين المللي کره شمالي اعزام و در رقابت با بزرگسالان اين رشته موفق به کسب مقام دوم گرديد و به اردوي تيم ملي ناشنوايان دعوت شد.


تيم شمشيربازي اسلحه سابر جوانان دختر ايران صاحب مدال برنز آسيا شد

تيم شمشيربازي اسلحه سابر جوانان دختر ايران مدال برنز مسابقات قهرماني جوانان آسيا را از آن خود کرد.

به گزارش ايرنا از فدراسيون شمشيربازي، در ادامه مسابقات شمشيربازي قهرماني جوانان آسيا که به ميزباني ابوظبي امارات در جريان است و در بخش زنان تيم جوانان اسلحه سابر در ميان 9 تيم شرکت کننده به طور مشترک با قزاقستان در رده سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد.

اين تيم پس از استراحت در دور نخست مسابقات، در جمع 8 تيم، هند را با نتيجه 45 بر 32 شکست داد و به جمع 4 تيم برتر صعود کرد اما در اين مرحله نتيجه ديدار با ژاپن را واگذار کرد و اين گونه به مدال برنز دست يافت.مدال برنز تيم شمشيربازي اسلحه سابر زنان در حالي به دست آمد که نيز تيم اسلحه فلوره در همين رقابتها صاحب مدال برنز شده بود.تيم اپه زنان در همين رقابت ها در رده هفتم آسيا قرار گرفت.اين تيم پس از استراحت در دور نخست، تيجه ديدار با استراليا را واگذار کرد سپس با غلبه بر قطر موفق شد در ميان 10 تيم شرکت کننده صاحب رده هفتم شود.


 آيينه شهر 


 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
فرهنگ و هنر
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون
آگهي