جستجوي پيشرفته برو
 درخواست اشتراکارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
نسخه شماره 3012- تاریخ : 1392/12/15 - اولين روزنامه جوانان و نوجوانان ايران(پنجشنبه)

درنشست سه روزه مديران كانون مطرح شد؛
مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش از مسئولان كشور

رئيس مرکز سنجش آموزش و پرورش :
سامانه سوابق تحصيلي داوطلبان کنکور تا پايان اسفند باز است

رئيس جامعه خيّرين مدرسه‌ساز کشور خبر داد:
برگزاري جشنواره خيّرين مدرسه‌ساز از 18 ارديبهشت 93


كاغذ اخبـار


از گوشه و كنار


قلم معلم


زنگ تفريح
عكس : همايون لنگرودي (بديع‌فر)

 درنشست سه روزه مديران كانون مطرح شد؛
 مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش از مسئولان كشور 

 نشست سه روزه مديران كانون هاي بازنشستگان آموزش و پرورش برگزار شد.به گزارش شاپرك، مديران كانون هاي بازنشستگان آموزش و پرورش استان هاي كشور طي سه روز نشست خود مسايل و مشكلات بازنشستگان را مورد گفتگو و بررسي قرار داده و در نهايت خواسته ها و نظرات بيش از هفتصد هزار پيشكسوت آموزش و پرورش را به شرح زير از مقامات و مسئولان كشور خواستار شدند.پيشكسوتان آموزش و پرورش تقاضا دارند كه مقامات و مسئولان كشور با توجه به وضع معيشتي و مشكلات زندگي آنان به درخواست هاي آنان پاسخ مثبت داده و در جهت انجام آنها اقدام موثري بعمل آورند:

1-براساس قانون مديريت خدمات كشوري افزايش سالانه حقوق بايد حداقل در حد نرخ تورم باشد، بي توجهي چند سال گذشته به اين قانون موجب كاهش قدرت خريد اين طبقه شده و فقر و پريشاني را به دنبال داشته است، لذا از دولت تدبير و اميد و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انتظار داريم با افزايش حقوق سالانه حداقل در نرخ تورم، بازنشستگان را بيش از اين در تنگناي مالي قرار ندهند.

2-اقداماتي كه با برقراري بيمه تكميلي بعمل آمده به هيچوجه پاسخگوي وضعيت درمان و هزينه هاي مربوط نمي باشد، از دولت محترم و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي تقاضا داريم وضع بيمه و درمان بازنشستگان به گونه اي سرو سامان دهند تا با توجه به بضاعت مالي بازنشستگان و وضعيت حقوق آنان كه تكافوي هزينه زندگي را نمي كند بار سنگين هزينه درمان بيش از اين بر دوش آنان آزار دهنده نباشد.

3- مطالبات سالهاي 1386 و 1387 بازنشستگان پس از مدت حدود 7 سال پرداخت نشده و آنچه كه تاكنون بصورت جزء جزء از اين بابت پرداخت كرده اند براي گروهي از بازنشستگان حدود 3/1 طلب بوده است، از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري درخواست مي نماييم در مورد پرداخت اين طلب اقدام عاجلي بعمل آورند.

4-درمورد افزايش سالانه حقوق در حد نرخ تورم در سال 1387 ديوان عدالت اداري به درخواست گروه زيادي از بازنشستگان، آرايي صادر كرده اما متاسفانه راي ديوان هم مورد توجه قرار نگرفته و ديوان هم در مورد عدم اجراي آراء خود سكوت اختيار كرده است. اميد است ضمن احترام به آراء صادره از سوي ديوان عدالت اداري حقوق حقه بازنشستگان هرچه زودتر پرداخت گردد.

5-بازنشستگان عرصه تعليم و تربيت درخواست مي كنند، فرزندان آنان نيز راه شايسته انسان سازي را مانند پدران و مادران خود ادامه دهند و انتظار دارند در اين جهت براي ورود به عرصه آموزش و پرورش امتيازي براي آنان در نظر گرفته شود، اميدواريم مسئولان ذيربط در اين مورد اقدام مقتضي بعمل آورند.

6-اجراي طرح سفرهاي زيارتي و سياحتي (طرح در خانه نمانيم) در ايجاد روحيه و جلوگيري از افسردگي بسيار موثر بوده و بازنشستگان انتظار دارند اين طرح گسترش يابد.


 رئيس مرکز سنجش آموزش و پرورش :
 سامانه سوابق تحصيلي داوطلبان کنکور تا پايان اسفند باز است 

 
رئيس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: سامانه سوابق تحصيلي داوطلبان کنکور تا پايان اسفند باز است و در حال حاضر عمده داوطلبان به سامانه مراجعه کرده‌اند.

عبدالرسول عمادي، رئيس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص سامانه سوابق تحصيلي داوطلبان کنکور اظهار داشت: سامانه سوابق تحصيلي تا پايان اسفند باز است و در دو نوبت سوابق تحصيلي را بر روي سايت قرار داديم.وي ادامه داد: نوبت اول آذرماه بود که اطلاعات عمده داوطلبان در آن زمان بر روي سايت قرار گرفت و حدود 800 هزار نفر بودند و حدود 60 هزار نفر هم در نوبت اسفندماه اضافه شد.عمادي افزود: اطلاعات و سوابق تحصيلي داوطلبان روي سايت به نشاني www.dipcode.medu.ir موجود است.


 رئيس جامعه خيّرين مدرسه‌ساز کشور خبر داد:
 برگزاري جشنواره خيّرين مدرسه‌ساز از 18 ارديبهشت 93 

 رئيس جامعه خيّرين مدرسه‌ساز کشور گفت: از 18 ارديبهشت‌ماه 93 در تمام استان‌هاي کشور، جشنواره خيّرين مدرسه‌ساز برپا مي‌شود.به گزارش فارس، محمدرضا حافظي رئيس جامعه خيّرين مدرسه‌ساز کشور در حاشيه همايش خيرين مدرسه‌ساز آذربايجان شرقي مقيم تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 6800 پروژه نيمه‌تمام از دولت گذشته باقي مانده است که دولت اعتباري ندارد که اين پروژه‌ها را به پايان برساند و تا کنون 800 پروژه به پايان رسيده است.

وي ادامه داد: در تلاش هستيم که در خيّرين ايجاد انگيزه کنيم تا 6 هزار پروژه باقيمانده را نيز به اتمام برسانند چرا که اگر اين پروژه‌ها به اتمام نرسد، سرمايه بيت‌المال به هدر مي‌رود و اين پروژه‌ها قابل بهره‌برداري نيست.

حافظي با بيان اينکه پروژه‌هاي نيمه در تمام کشور گسترده است، افزود: به رغم اينکه تحريم اقتصادي وجود داشت، مشارکت خيّرين پرشورتر بوده است چرا که مردم مي‌دانند راه ترقي کشور در پيشرفت فرزندان اين مرز و بوم است.

وي اضافه کرد: دانش‌آموزان در اسلامشهر قلک‌هايشان را روي هم گذاشتند و 600 ميليون تومان مدرسه مهرورزان را ساختند؛ معلمان نيز اينگونه هستند که عزم ملي را نشان مي‌دهد.

رئيس جامعه خيّرين مدرسه‌ساز گفت:از 18 ارديبهشت‌ماه تا پايان ارديبهشت 93 در تمام استان‌هاي کشور، جشنواره خيّرين مدرسه‌ساز برپا مي‌شود.وي ادامه داد:30 درصد از مدارس کشور در مدت 18 سال گذشته با همت خيّرين مدرسه‌ساز احداث شده است و امسال سهم خيّرين بالاتر مي‌رود چرا که ديگر دولت سهمي ندارد و تنها خيّر فعاليت مي‌کند.


 كاغذ اخبـار 

وزير آموزش و پرورش در ديدار با رئيس سازمان صداو و سيما:

ايجاد شبکه مدرسه براي دانش آموز،معلم و اوليا

وزير آموزش و پرورش پس از ديدار با رئيس و معاونان رسانه ملي گفت: پيشنهاد وزارت آموزش و پرورش براي ايجاد شبکه مدرسه با سه محوريت دانش آموز، معلم و اولياي آنان با رويکرد مثبت رئيس رسانه ملي مواجه شد. به گزارش شاپرك به نقل از روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران افزود: رويکرد جلسه در اين باره مثبت بود و قرار شد پيشنهادهايي را به رئيس سازمان صدا وسيما تقديم کنيم.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: اميدواريم اين شبکه در اولين فرصت راه اندازي شود و وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترين فصل مشترک حاکميت و ملت بتواند مردم را با دانش آموزان و همکاران فرهنگي از اين طريق مرتبط سازد.

وي افزود: همچنين دانش آموزان، فرهنگيان و اولياي دانش آموزان نيز بايد بتوانند با وزارت آموزش و پرورش ارتباط منطقي برقرارکنند تا در پرتو اين تعاملات دوسويه سبب ارتقاي کيفيت نظام تعليم و تربيت باشند.


مديرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جشن نيکوکاري:

مشارکت مردم در فعاليت‌هاي عام‌المنفعه از سازوکارهاي عدالت اجتماعي است

مديرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: يکي از سازوکارهاي عدالت اجتماعي، مشارکت همه مردم در فعاليت‌هاي عام‌المنفعه در جهت کاهش فقر و فاصله طبقاتي است.

به گزارش فارس، مراسم نمادين جشن نيکوکاري با حضور حسين انواري سرپرست کميته امداد امام خميني(ره)، حميدرضا کفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش و اسفنديار چهاربند مديرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دبيرستان دخترانه شهداي محراب منطقه 16 برگزار شد.اسفنديار چهاربند مديرکل آموزش و پرورش شهر تهران در سخناني اظهار داشت: جشن نيکوکاري يک سنت حسنه‌اي است که شکل گرفته است و ورود به اين هفته را به همگان تبريک عرض مي‌‌کنم.چهاربند با اشاره به عدالت اجتماعي افزود: يکي از سازوکارهاي عدالت اجتماعي، مشارکت همه مردم در فعاليت‌هاي عام‌المنفعه در راستاي کاهش فقر و فاصله طبقاتي است و به همين جهت بنيادهاي مختلفي در اين خصوص تلاش مي‌کنند که کميته امداد امام خميني(ره) که يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است و به دست حضرت امام (ره) شکل گرفت و امروز به عنوان بزرگترين سازمان مردم‌نهاد شناخته مي‌شود، در اين خصوص فعاليت مي‌کند و اين جشن نيکوکاري يکي از مهمترين حرکت‌هاي اين نهاد مقدس است.


رئيس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس کشور:

مشکل آموزش و پرورش در تامين مدارس مسکن مهر

رئيس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس کشور گفت: کمبود مدرسه در پروژه هاي مسکن مهر يکي از مهمترين مشکلات آموزش و پرورش در پروژه هاي عمراني است که بايد براي سال تحصيلي آينده با ساخت مدارس جديد در شهرک هاي جديد بخشي از اين کمبود را جبران کرد.مرتضي رئيسي در گفتگو با مهر افزود: سه مشکل استاندارد سازي سيستم گرمايشي، مدارس تخريبي و کمبود مدرسه در پروژه هاي مسکن مهر از مشکلات عمده وزارتخانه در پروژه هاي عمراني است که تنها با تخصيص اعتبار لازم مي توان اين مشکلات را حل کرد.وي با اشاره به تخصيص 200 ميليارد تومان اعتبار از سوي مجلس براي استاندارد سازي سيستم هاي گرمايشي تصريح کرد: در سال جاري با اختصاص اين اعتبار تعدادي بخاريهاي تابشي تهيه و در اختيار مدارسي که سيستم گرمايشي استاندارد نداشتند، قرار داده شد، اما هنوز 150 هزار کلاس درس سيستم گرمايشي استاندارد ندارند که بايد اعتبار لازم براي تجهيز آنها اختصاص داده شود.

رئيسي همچنين درباره کمبود مدارس مسکن مهر که همواره هشدارهايي به هنگام اجراي پروژه مسکن مهر داده شده بود، گفت: در حال حاضر و با تو جه به تحويل اين خانه ها، بسياري از مردم ساکن اين خانه ها شده و بايد زيرساختهاي لازم براي زندگي از جمله مدرسه براي آنها فراهم شود.وي ادامه داد: در تهران بسياري از مردم در خانه هاي مسکن مهر ساکن شده اند و با توجه به ساخت تعداد واحدهاي جديد و افزايش تدريجي جمعيت اين خانه ها بايد تدابيري براي ساخت مدرسه ايجاد شود تا نياز به فضاي آموزشي به صورت کامل برطرف شود.به گفته رئيس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس کشور، اعتبارات ساخت فضاهاي آموزشي مدارس اين پروژه‌ها بايد از محل اعتبارات استاني تامين شود، چرا که اعتبار ملي عمراني براي احداث مدارس در اين شهرک‌ها در اختيار سازمان نوسازي قرار ندارد.

رئيسي درباره راهکار تامين اعتبار براي ساخت مدارس بيشتر پيشنهاد داد: بايد با همکاري مجلس و دولت است اعتبارات آن مصوب و قانوني شود تا امکان تامين اعتبار فراهم شود و پس از اختصاص کلاسها ساخته شود تا ديگر شاهد مدارس دو نوبته و تراکم کلاسهاي درس نباشيم.



 از گوشه و كنار 

با حضور وزير آموزش و پرورش و سردار نقدي برگزار شد:

تجليل از برگزيدگان دهمين جشنواره سراسري علمي – پژوهشي

با حضور وزير آموزش و پرورش و سردار نقدي از برگزيدگان دهمين جشنواره سراسري علمي – پژوهشي فرهنگيان بسيجي تقدير به عمل آمد.

به گزارش شاپرك به نقل از روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، دراين مراسم برگزيدگان دهمين جشنواره سراسري علمي – پژوهشي فرهنگيان بسيجي به تفکيک استان‌ها در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش مورد تقدير قرار گرفتند .

اسامي به شرح زير اعلام شد:

اکرم باقري از استان آذربايجان شرقي با ارائه مقاله در زمينه پيشرفت علمي، استقلال و خودکفايي وکسب رتبه اول، بتول هاشمي از استان خراسان شمالي با ارائه مقاله در زمينه نقش خانواده در تحقق سبک زندگي ايراني – اسلامي وکسب مقام اول، سهيلا بردباري از استان آذربايجان شرقي با ارائه مقاله در زمينه نقش و تاثير آموزش و پرورش در تحقق سبک زندگي ايراني – اسلامي و کسب رتبه اول، سارا آزاد پر، از استان مازندران با ارائه مقاله در ارتباط با حماسه اقتصادي، چيستي و چگونگي و کسب مقام اول، عيسي قادر فراق از استان سيستان و بلوچستان با ارائه مقاله در زمينه حماسه اقتصادي و تحريم ها و کسب رتبه اول، علي محمد رعيت پيشه از استان فارس با ارائه مقاله در زمينه نهادها و دستگاه‌هاي مسئولان در اجرايي شدن سند تحول و کسب مقام اول، فاطمه منفرد از استان فارس با ارائه مقاله در خصوص مقايسه سبک زندگي ايراني – اسلامي و سبک زندگي غربي و کسب رتبه اول، فرشته کريمي از استان مازندران با ارائه مقاله در زمينه موانع، مشکلات و آسيب هاي اجرايي سند تحول و کسب مقام اول، مرصّع يوسفي نژاد از استان سمنان با ارائه مقاله در ارتباط با نقش و جايگاه بسيج و معلم بسيجي در اجرايي شدن سند تحول و کسب رتبه اول ، مصطفي شکري از استان لرستان با ارائه مقاله در ارتباط با چالش‌ها و راهکارهاي شکل گيري حماسه اقتصادي وکسب مقام اول، ميکائيل رسول زاده و رقيه شيخ الاسلامي از استان آذربايجان با ارائه مقاله در زمينه موانع تحقق سبک زندگي ايراني- اسلامي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و کسب رتبه اول، حشمت الله محمدي از استان همدان با ارائه مقاله در زمينه موانع، مشکلات و آسيب‌هاي اجرايي سند تحول و کسب رتبه دوم، ربابه شريفيان اميري از استان مازندران با ارائه مقاله در ارتباط نقش خانواده در تحقق سبک زندگي ايراني – اسلامي و کسب مقام دوم، سيد جواد مومني از استان مازندران با ارائه مقاله در زمينه مقايسه سبک زندگي ايراني – اسلامي و سبک زندگي غربي و کسب رتبه اول، شيده مهدي زاده از استان مازندران با ارائه مقاله در ارتباط با نقش معلمان بسيجي و بسيج فرهنگيان در پيشر فت علمي و کسب مقام دوم، شهرزاد پوران شيرواني از استان اصفهان با ارائه مقاله در زمينه حماسه اقتصادي و تحريم‌ها وکسب مقام دوم، ليلا اصفهاني از استان قزوين با ارائه مقاله در ارتباط با حماسه اقتصادي و آموزش و پرورش و کسب رتبه دوم ، حمزه ويسي و علي جعفري از استان ايلام با ارائه مقاله در خصوص نقش خانواده در تحقق سبک زندگي ايراني- اسلامي و کسب رتبه سوم، ژاله آزادگان از استان چهارمحال و بختياري با ارائه مقاله در زمينه نقش و تاثير آموزش و پرورش در تحقق سبک زندگي ايراني- اسلامي وکسب مقام سوم و مريم ملا مرج الياسي از استان مازندران با ارائه مقاله در زمينه موانع، مشکلات و آسيب‌هاي اجرايي سند تحول و کسب رتبه سوم.


  قلم معلم 

در پايان اسفند

اصغر نديري

قسمت سوم - پاياني


فكر كردم مثل خودشان برخورد كرده ام و ايراد ندارد اما بچه ها تعجب كرده بودند و من به همه حرف ها و باورهاي خود پشت پا زده بودم.

بچه ها حالا ديگر داشتند تمام قد، از پايين تا بالا مرا نگاه مي كردند.

ناگهان يكي از بچه هاي كلاس با نگاه به من گفت: آخ آقا من چرا شما را اين قدر كوچولو مي بينم؟

و من پيش از آن ها داشتم به خود نهيب مي زدم، فهميدم كه اين حرف براي تحقير من نيست بلكه عكس العمل كاري است كه كرده ام.

آن ها حقيقتا مرا در اندازه اي كوچكتر و شكسته شده اي مي ديدند و من درك مي كرد. تمام زحماتم به باد رفته بود.

تا كي بايد تلاش مي كردم تا دوباره اعتماد قبلي و نگاه با عظمت پيشين را به كلاس برگردانم؟

منبع : رشد آموزش ابتدايي


 زنگ تفريح 
 عكس : همايون لنگرودي (بديع‌فر)


 
اجتماعي
جوان و جامعه
تلخند
فرهنگ و هنر
گالري
بچه هاي مدرسه
ادبيات نوجوان
كانون